حمایت دو حزبی سنای آمریکا از قیام مردم ایران و سخنان خانم مریم رجوی ـ قسمت اول

حمایت دو حزبی سنای آمریکا از قیام مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت

کنفرانس با حضور ۸ سناتور و شماری از شخصیتهای آمریکایی و سخنان خانم مریم رجوی

حضور۴۰ تن از مشاوران سناتورهای آمریکایی و نمایندگانی از سفارتهای خارجی در واشنگتن و خبرنگاران رسانه های بین‌المللی در این کنفرانس

خانم مریم رجوی:

چند روز دیگر قیام مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی چهارمین ماه خود را آغاز می‌کند همه شواهد نشان می‌دهد که رژیم در فاز پایانی اش به نقطهٔ غیرقابل بازگشت رسیده است.

مذاکره و مراوده با این رژیم آن‌هم در بحبوحهٔ قیام فرصت‌دادن به رژیم برای سرکوب بیشتر است.

مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی رژیم و کسب آزادی به قیام و فداکاری خودشان اتکا دارند و نیازمند دخالت هیچ دولت خارجی نیستند اما از همهٔ دولتها انتظار دارند امتیاز دادن و امدادرسانی به دشمن‌شان را متوقف کنند.

قیام‌کنندگان در این سه ماه، هر گونه دیکتاتوری را محکوم کردند و رژیم کنونی و سابق را در شعارهایشان رد کردند.

زمان آن است که سنای ایالات متحده مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و حق مشروع جوانان ایران برای مبارزه با سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسد.

سناتور رابرت منندز

مایلم از شورای ملی مقاومت ایران  به خاطر تعهدش به بلند کردن صدای ایرانیان در داخل ایران و حمایت مداوم از آزادی مردم ایران قدردانی کنم.

ساعت ۱۱صبح پنجشنبه به وقت آمریکا کنفرانسی تحت عنوان «حمایت سنای آمریکا از قیام مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت» در تالار کندی در سنای آمریکا با سخنرانی گروهی از سناتورها و شخصیتهای آمریکایی برگزار شد. خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به‌صورت آنلاین در این کنفرانس سخنرانی کرد.

سناتور رابرت منندز، دموکرات رئیس کمیته روابط خارجی، سناتور جین شهین، دموکرات، رئیس زیرکمیته اروپای کمیته روابط خارجی سنا، سناتور کوری بوکر، دموکرات عضو کمیته روابط خارجی، سناتور روی بلانت، رئیس‌جمهوریخواهان کمیته قوانین، عضو کمیته اطلاعات، رئیس کمیته سیاست گذاری جمهوریخواهان، سناتور تام تیلیس، جمهوریخواه عضو کمیته قوای مسلح سنا، رئیس مشترک کمیسیون حقوق‌بشر سنا، سناتور جان بوزمن، جمهوریخواه عضو کمیته تخصیص بودجه سنا، سناتور لینزی گراهام رئیس‌جمهوریخواهان کمیته بودجه و عضو کمیته‌های قضایی و محیط زیست، سناتور الکس پادیلا، دموکرات، کمیته امنیت داخلی و امور دولتی، کمیته قضائی در این کنفرانس شرکت و سخنرانی کردند

سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای معاونت ریاست جمهوری دموکراتها در سال۲۰۰۰، سناتور پیشین کلی آیات، آمباسادور کینزبرگ سفیر سابق آمریکا در مراکش از دیگر سخنرانان این کنفرانس بودند

دهها تن از مشاوران سناتورهای آمریکایی و نمایندگانی از سفارتهای خارجی در واشنگتن و خبرنگاران رسانه های بین‌المللی در این کنفرانس شرکت داشتند.

گروهی از مسئولان جوامع ایرانی مقیم آمریکا و زندانیان سیاسی سابق در این کنفرانس حضور داشتند.

میترا سامانی و شیلا نینوائی، زندانیان سیاسی سابق و دکتر سولماز ابوعلی استاد دانشگاه جرج میسون و قهرمان کاراته سنتی دارنده ۱۸ مدال طلای قهرمانی جزو سخنرانان بودند.

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود گفت:

اعضای محترم سنا!

به همهٔ شما درود می‌فرستم. از همهٔ اعضای سنا و شخصیت‌های محترم در این کنفرانس که از قیام مردم ایران حمایت می‌کنند، سپاسگزارم.

چند روز دیگر قیام مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی چهارمین ماه خود را آغاز می‌کند. این سه ماه مملو از فداکاری و رنج بوده و بهترین گواه آن است که سرنگونی این رژیم اجتناب ناپذیراست.

از روز دوشنبه اعتصابات سراسری بازاریان پایه‌های رژیم را بیشتر به لرزه درآورده است. دانشجویان و دانش‌آموزان هم به اعتراضات خود برای سرنگونی رژیم ادامه دادند.

همه شواهد نشان می‌دهد که رژیم در فاز پایانی حکومت‌اش به نقطهٔ غیرقابل بازگشت رسیده است.

دیکتاتوری شاه یک ارتش ۴۰۰ هزار نفری بسیار مجهز داشت، اما نتوانست بر ارادهٴ مردم ایران غلبه کند. در شرایط فعلی هم همین وضعیت صادق است. سپاه پاسداران و زرادخانهٔ موشکی و پهپادهایش، هم‌چنین تروریسم و جنایت‌هایش در عراق، لبنان، سوریه و یمن نتوانست خامنه‌ای را نجات بدهد.

خوشبختانه امروز، افکار عمومی آمریکا و کنگرهٔ آمریکا صمیمانه در کنار مردم ایران ایستاده‌اند. اما متأسفانه برخی افراد در وزارت‌خارجهٔ آمریکا هم‌چنان در حال تبادل بارژیم آخوندی هستند و امیدوارند که بتوانند با آنها کنار بیایند در (۲۵آبان)، وزیر خارجه آخوندها گفت که «به‌طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی وجود دارد و آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است». 

این مراودات آن‌هم در بحبوحهٔ قیام، فرصت‌دادن به رژیم برای سرکوب بیشتر است. در قیام‌های پیشین، مردم ایران از آمریکا سؤال می‌کردند که کجا ایستاده است؟ آیا در طرف مردم ایران ایستاده است یا کنار قاتلان؟

این پرسش، امروز که انقلاب طی سه ماه گذشته، سراسر کشور را در برگرفته، جدی‌تر از هر زمان دیگری مطرح است و آمریکا این فرصت تاریخی را دارد که در سمت درست تاریخ قرار بگیرد.

اجازه بدهید که یک اصل اساسی را یادآوری کنم؛ مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی رژیم، به قیام و فداکاری خودشان اتکا دارند. آنها برای کسب آزادی، نیازمند و خواستار دخالت هیچ دولت خارجی در اوضاع ایران نبوده و نیستند. اما از همهٔ دولتها به‌ویژه ایالات متحده انتظار دارند که امتیاز دادن و امدادرسانی به دشمن‌شان را متوقف کنند.

اعضای محترم سنا، شخصیت‌های گرامی!

قیام ایران تاکنون چند حقیقت اساسی را اثبات کرده است؛ اثبات شد که آنالیزها و تحقیقات جانبدارانه‌یی که در واشینگتن دربارهٔ برخورداری رژیم از به‌اصطلاح پایگاه مردمی تولید می‌شد، اشتباه است. قیام‌کنندگان در این سه ماه، هر گونه دیکتاتوری را محکوم کردند و رژیم کنونی و رژیم سابق را در شعارهایشان رد کردند.هم‌چنین اثبات شد که برنامهٔ موشکی و اتمی رژیم و توسعه‌طلبی در منطقه برای سرپوش گذاشتن بر بحرانش در داخل ایران است و می‌خواهد جنگ اصلی یعنی مبارزه مردم ایران برای سرنگونی را بپوشاند.

خامنه‌ای در سخنرانی‌اش در ۵ آذر، به‌صراحت گفت که از برنامه‌های اتمی دست نمی‌کشد، او تاکید کرد که به‌برنامه‌های موشکی و پهپادی و دخالت در خاورمیانه ادامه خواهد داد. این روش همیشگی رژیم است که از مذاکرات عقب‌نشینی نمی‌کند تا بتواند هم روی برداشتن تحریم‌ها اصرار کند و هم با خیال راحت پروژه‌های اتمیش را تسریع کند.

بنا‌به گزارشهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ارزیابی‌های کارشناسان، در ۲۰ماه گذشته که دور جدید مذاکرات شروع شده و تحریم‌ها در عمل تضعیف شده، میزان پیشروی رژیم در پروژه بمب اتمی به‌مراتب بیشتر از دورهٴ قبلی بوده است. هم‌چنین رژیم می‌تواند از مذاکره با آمریکا و غرب، استفاده کند تا جامعهٔ ایران را سرکوب کند و جنگ‌های منطقه‌یی ایجاد کند.

اکنون خامنه‌ای و کسانی که بر ایران حکومت می‌کنند برای حفظ حکومت فاسد خود به جنایت‌های بیشتری دست می‌زنند. از رگبار بستن به قیام‌کنندگان بی‌دفاع در خیابانها تا کور کردن چشم کودکان و جوانان با شلیک تفنگ‌های ساچمه‌یی و تعرض جنسی به زندانیان و از همه هولناک‌تر کشتار کودکان است.

نزدیک به ۷۰کودک دو ساله تا ۱۷ساله تا به‌حال توسط نیروهای سرکوبگر به‌قتل رسیده‌اند. صدها کودک دستگیر شده‌اند و تعدادی از آنها در معرض اعدام قرار دارند.

زمان آن است که ایالات متحده به‌جای سیاست مماشات و مذاکره و بی‌عملی با این رژیم، یک سیاست قاطع اتحاذ کند. قیام ایران، نه تنها آزادی و دمکراسی را برقرار می‌کند بلکه تنها راه پایان‌دادن به تهدیدهای فزاینده این رژیم برای صلح و آرامش در منطقه و جهان است. مردم ما با خون خودشان بهای مبارزه با رژیم استبداد مذهبی را می‌پردازند

پس چرا دولتها و نهادهای بین‌المللی جز صدور بیانیه‌های بی‌اثر قدمی برنمی‌دارند؟

چرا یک رژیم کودک‌کش و رژیمی که به‌شدت سرکوب می‌کند و تبعیض علیه زنان اعمال می‌کند، هم‌چنان در نهادهای ملل‌متحد عضویت دارد؟ آیا این توهین به بشریت نیست؟

عضویت این رژیم در کمیسیون مقام زن و عضویتش در یونیسف، باید بلادرنگ خاتمه یابد. خوشبختانه پروسهٔ اخراج از کمیسیون مقام زن به جریان افتاده است.

مقاومت ایران از سنای ایالات متحده انتظار دارد که پیشتاز یک ابتکار برای اخراج رژیم از یونیسف باشد. زمان آن است که ایالات متحده به همراه متحدینش در ۵+۱ به‌جای ادامهٔ مذاکراتی که فقط در خدمت سیاست‌های جنایتکارانة رژیم است، همهٔ قطعنامه‌های شورای امنیت ملل‌متحد علیه رژیم را مجدداً فعال کند و تحریم‌ها را بلادرنگ برگرداند.

هم‌چنین انتظار می‌رود که به‌فعالیت گسترده و غیرقانونی لابی‌های رژیم ایران در آمریکا خاتمه بدهد. زیرا آنها پشت جبهه سیاسی و رسانه‌یی کشتاری هستند که در ایران جریان دارد.

زمان آن است که سنای ایالات متحده، مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و حق مشروع جوانان ایران برای مبارزه با سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسد. از شما سپاسگزارم.

سناتور رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

متشکرم

عصر به‌خیر. خیلی خوب است که همه شما را امروز این‌جا می‌بینم. من از پیروی از همکار برجسته‌ام که اشتراکات زیادی با او داشتیم، بسیار هیجان‌زده هستم، سناتور لیبرمن، که یک نیروی قوی قطب‌نمای اخلاقی است. بنابراین من از سخنان او قدردانی می کنم. من از دیدن سناتور آیوت در این‌جا قدردانی می کنم و می دانم که سایر همکارانم قبلاً این‌جا بوده‌اند.

اجازه دهید با تشکر از سازمان جوامع ایرانی برای برگزاری رویداد امروز در کنگره شروع کنم. من از دیدن این همه ایرانی در آمریکا از سراسر کشور بسیار هیجان زده هستم، و مایلم از شورای ملی مقاومت ایران به‌خاطر تعهدشان به بلند کردن صدای شما، صدای ایرانیان در داخل ایران و حمایت مداوم از آزادی مردم ایران تشکر و قدردانی کنم.

۹۰ روز است که شاهد تجمع ایرانیان در میادین و راهپیمایی در خیابانها برای مقابله با زن ستیزی رژیم هستیم. در عین حال، ما شاهد بودیم که رژیم با وحشیگری که به خوبی از آن مطلع هستیم پاسخ داد. گاز اشکآور، تهدید عمومی علیه اعضای خانواده، شکنجه، تیراندازی باگلوله جنگی و مرگ. آنها صدها معترض و دهها هزار نفر دیگر را به‌قتل رسانده‌اند.

واکنش‌های این رژیم برای کسی که در این سال‌ها به ایران توجه داشته است، تعجب‌آور نخواهد بود. من مطمئناً از روزهایی که در مجلس نمایندگان بودم این کار را انجام داده‌ام. همه این‌جا می‌دانند که رژیم ایران چقدر سخت‌گیر و ناصادق بوده است. ما سال‌ها آن را با جاه‌طلبی‌های هسته‌ای آنها و رویکردشان در مذاکره با برجام مشاهده کرده‌ایم، به همین دلیل است که من با برجام مخالفم و با عناصری که اکنون تهیه می‌شوند، مخالفم. ما می‌بینیم که واقعاً این رژیم چیست و پهپادهای ایرانی که اوکراینی ها را می کشند. ما آن را در موشک‌هایی می‌بینیم که به سمت متحدان خلیج فارس هدف گرفته شده‌اند. ما آن را در تلاش برای ترور مقامات قبلی ایالات متحده می بینیم.

آنها بسیاری از دوستان و خانواده شما را سرکوب و شکنجه کرده‌اند. عکس های زیادی این‌جا در هر طرف من وجود دارد. اعضای خانواده و همکارانی که دهه هاست با رژیم مخالفت کرده‌اند. آنها زندانیان سیاسی بی گناه را قتل‌عام کردند. و اکنون که به‌طور کامل در رسانه های اجتماعی نمایش داده می‌شود، می‌بینیم که آنها چقدر بی رحم و مستاصل هستند تا قدرت خود را حفظ کنند. تفاوت بین آنچه اکنون می‌بینیم و گذشته این است که مردم بیشتری در جهان انحطاط این رژیم را درک می‌کنند، و این چیزی است که ما باید زنده نگه داریم.

ما باید از ابزارهایی که برای کمک داریم استفاده کنیم. دور زدن تلاش های رژیم برای ایجاد اختلال در ارتباطات مردم خود، و ما باید قانون ماگنیتسکی و تحریم های دیگر را علیه کسانی که مرتکب این عمل شنیع می‌شوند فعال کنیم. آنها باید بدانند که از دسترس عدالت خارج نیستند. آنها نباید نارضایتی عمیق و واقعی معترضان ایرانی را برای فرصتی علیه آن دست کم بگیرند.

رژیم ایران منعکس کننده دهه‌ها سرخوردگی مردم ایران در مورد از دست دادن حقوق اولیه انسانی خود است. مطالبات مردم ایران برای عدالت و حقوق اساسی الهام‌بخش است، به‌ویژه در مواجهه با واکنش رژیم ایران. تنها چیزی که آنها می‌خواهند این است که زندگی در صلح و رفاه داشته باشند، یک نمایش باغیرت و عاطفی و از قدرت صرفاً برای دنبال کردن صلح.

پس بیایید در مقابل نقض حقوق‌بشر و خشونت رژیم بایستیم. اجازه دهید به محافظت از کسانی که در اشرف ۳ هستند ادامه دهیم و من متعهد به انجام آن هستم. بیایید به مبارزه با سرکوب بی‌معنای زنان و دختران ادامه دهیم. بیایید چشم جهان را به بی‌رحمی تهران دوخته باشیم، زیرا اگر با هم پیروز شویم و به ارزش‌ها و اصول دموکراتیک آمریکایی مشترک خود پایبند باشیم، من معتقدم که در این‌جا و برای مردم ایران در ایران هیچ چیزی وجود ندارد که نتوانیم به‌دست بیاوریم. خیلی ممنونم.

 

مطالب مرتبط

بیانیه کشورهای عضو گروه همکاری جهانی در حمایت از زنان ایران

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قطعنامه‌ای در حمایت از معترضان ایرانی تصویب کرد

 

لطفا به اشتراک بگذارید: