احضار سفرای رژیم در آلمان و هلند

آلمان و هلند سفرای رژیم را در اعتراض به اعدام دو جوان شورشگر قیامی محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی احضار کردند.

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان با احضار سفیر رژیم ایران، یکبار دیگر اعدام اخیر دو معترض بازداشت شده را محکوم کرد. وی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: رژیمی که جوانان را می‌کشد تا با آن مردم را مرعوب کند، آینده ای ندارد. امروز یک بار دیگر دستور دادم که سفیر ایران را دوباره به وزارت‌خارجه احضار کنند تا برای وی به صراحت و بدون ابهام روشن کنیم که سرکوب و خشونت، و ارعاب مردم و هم‌چنین دو اعدام جدید بدون عواقب باقی نخواهد ماند

وزیر خارجه آلمان گفت: ما هم‌چنان به افزایش فشار بر رژیم ایران، به‌ویژه سپاه پاسداران این رژیم، ادامه می‌دهیم. از ماه اکتبر گذشته تاکنون تحریمهایی را علیه دهها تن از رهبران آن اعمال کرده‌ایم، به‌خصوص آنها که مسئول این همه قتل، شکنجه و بیدادگری و ستم هستند. خطاب به این رژیم می‌گویم: بدانید پولهایتان مسدود، تجارت برایتان بسیار سخت و آزادی سفر و تردد برای شما بسیار محدود شده است.

وزیر خارجه آلمان افزود: ما موضوع لیست گذاری جدید علیه شما در نشست بعدی با شرکایمان در اتحادیه اروپا را در مطرح کرده‌ایم. البته این کافی نیست: آنچه که به‌لحاظ سیاسی مهم و معنی می‌دهد، لیست گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی است.

لطفا به اشتراک بگذارید: