پولیتیکو: آمریکا حمله به شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت رژیم ایران را بررسی می‌کند

پولیتیکو گزارش داد: آمریکا در حال بررسی گزینه‌های حمله برای بازدارندگی شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران از حملات بیشتر در دریای سرخ است.

دولت بایدن به‌دلیل ترس از تحریک رژیم ایران، تمایلی به پاسخ نظامی به حملات حوثیها که به کشتیهای تجاری در هفته‌های اخیر حمله کرده‌اند نداشته است.

به گفته دو مقام آمریکایی، مقامات ارشد دولت بایدن فعالانه در حال بررسی گزینه‌ها برای حمله به حوثی‌ها در یمن هستند.

یکی از این مقامات که خواست ناشناس بماند گفت: پنتاگون در روزهای اخیر گروه ضربتی ناو آیزنهاور را از خلیج‌فارس به خلیج عدن در سواحل یمن منتقل کرده تا از پاسخ احتمالی ایالات متحده به حملات حمایت کند. این مقام گفت، ارتش هم‌چنین گزینه‌هایی را برای حمله به حوثی‌ها در اختیار فرماندهان قرار داده است.

لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال براون رئیس ستاد مشترک این هفته به خاورمیانه سفر می‌کنند. قرار است آستین با رهبران اسرائیل، بحرین و قطر ملاقات کند. براون در اسراییل به آستین خواهد پیوست.

در هفته گذشته، سه ناوشکن دفاع موشکی لابون و دیلبرت و بلک و ناوشکن سولیوان وارد دریای مدیترانه شده‌اند.

سمافور نیز گزارش داد: پنتاگون در حال بررسی حمله مستقیم به اهداف نظامی شبه‌نظامیان حوثی در پاسخ به تشدید حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به کشتی‌های نظامی و تجاری در دریای سرخ است.

مقامات دولت بایدن به سمافور گفتند که آنها به‌طور فزاینده‌ای نگران هستند که حوثی‌ها و حامیان آنها در تهران تلاش می‌کنند تجارت جهانی دریایی را تضعیف کنند.

اما مقامات آمریکایی می‌گویند که در حال بررسی حمله به حوثیها در برابر نگرانی آنها از دامن‌زدن به یک جنگ گسترده‌تر علیه رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن هستند.

لطفا به اشتراک بگذارید: