تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ توسط مجلس رفتنی!

بودجه‌ٔ سال ۱۴۰۳ در روندی غیرمعمول تصویب شد. در روزهایی که کوچک‌ترین ساز ناسازگاری با دولت آخوند رئیسی به رد صلاحیت ۳۰ درصد کاندیداهای نمایش انتخابات مجلس رژیم توسط وزارت کشور آخوند رئیسی منتهی شده بود و مابقی در انتظار تیغ حذف شورای نگهبان بودند. در چنین شرایطی بودجه‌ٔ سال ۱۴۰۳ در یک صحنه‌سازی و در عرض یک هفته تصویب شد! بودجه‌یی که هنوز تصویب نشده، بوی فقیرتر شدن مردم را به مشام می‌رساند.

رسانه‌های حکومتی در رابطه با تصویب بودجه نوشتند: «اختلاف ۱۰۰هزار میلیاردی دولت و مجلس درباره‌ٔ بودجه» دولت آخوند رئیسی با هیاهو اعلام می‌کرد که با افزایش حقوق‌ها هزینه‌ٔ بیش از اندازه بر دولت تحمیل نکنید؛ اما بعد مشخص شد افزایش حقوق از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد تنها هزار میلیارد تومان به بودجه اضافه می‌کند! تازه اگر آن‌هم پرداخت شود!

روزنامهٔ حکومتی دنیای اقتصاد نوشت: «بنا بر تصویب مجلس قرار است از منابع عمومی دولت مبلغ ۲۴هزار میلیارد تومان به صدا و سیما پرداخت شود؛ یعنی تقریباً یک درصد از منابع عمومی دولت صرف هزینه‌های صدا و سیمایی می‌شود»

یعنی بودجه‌ٔ صدا و سیمای رژیم ۵۸درصد افزایش پیدا کرده!

روزنامهٔ حکومتی آرمان نوشت: «سفره مردم، دغدغه اصلی سال آینده» «کوچک شدن سفره‌های مردم و امنیت غذایی چالش اصلی مردم در سال آتی خواهد بود»

در سال جاری کارگران با متوسط درآمد ۷ میلیون تومان و بازنشستگان با تنها ۶ میلیون تومان مستمری، با خط فقر ۳۰ میلیون تومانی زندگی کردند، آن‌وقت سقف افزایش دستمزد برای آنها ۲۰ درصد اعلام‌شده، آن‌هم در شرایطی که تورم رسمی را همین حکومت ۴۰ درصد اعلام کرده، که البته در واقعیت بسا بیشتر است.

با چنین بودجه‌یی سیاست‌های کلان حکومتی واضح می‌شود، این بودجه نه برای حل مشکلات مردم که برای حفظ حاکمیت با چپاول ته‌مانده‌های سفره‌های مردم ایران است.

لطفا به اشتراک بگذارید: