مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

۱۲-۱تصویرنگاری کانون‌های شورشی

۲-تهران ـ کرج ـ ملایر ـ شعارهای شبانه در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی ـ مرگ بر دیکتاتور ـ مرگ بر خامنه‌ای ـ لعنت بر خمینی ـ شنبه ۲۱بهمن ۱۴۰۲

۳-تظاهرات و راهپیمایی و نمایشگاه در برلین، پاریس، لندن، بروکسل، استکهلم، رم، آمستردام، وین، برن، یوتوبوری، اسلو، لوکزامبورگ و ونکوور کانادا

هموطنان!

ماه بهمن است. ماه انقلاب و ماه سرنگونی دیکتاتوری شاه و قطعاً سرنگونی دیکتاتوری شیخ هم فرا می‌رسد.

هیچ انقلابی در تاریخ جایگاه خود را از دست نمی‌دهد ولو هر قدر آن را تحریف یا انکار کنند.

مردم ایران اراده کرده‌اند که انقلابی دیگر را در افق تاریخ ایران رقم بزنند.

سالگشت انقلاب بهمن، خروش مجاهدان و مبارزان، شورشگران و شیفتگان آزادی را به اوج می‌رساند که زنده باد انقلاب!

صدایشان از همیشه پرطنین‌تر است که برهم زدن نظم کهنه و ارتجاعی و برپایی یک جامعه عادلانه و دموکراتیک حق است، واقعی است و امروز از هر زمان دیگر ضروری‌تر است.

و خروش‌شان همان سخن مسعود است که انقلاب بهمن «نه مرده، نه خاکستر شده و نه از بین رفته است. بلکه هم‌چنان سرسخت و شعله‌ور و فروزان در رگ‌های نسل انقلابی ما جریان دارد».

***

در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی، همهٔ خون‌ها و رنج‌های ۴۵ ساله را با تجدید سوگندهایمان بر سر این پیمان مقدس گرامی می‌داریم که انقلاب دموکراتیک مردم ایران را به هر قیمت ممکن به پیروزی خواهیم رساند.

***

درود‌های بی‌پایان ما به پیشتازان و راهگشایان آن انقلاب؛ حنیف و محسن و بدیع‌زادگان، احمدزاده و جزنی و پویان و پاک‌نژاد و روح راستین انقلاب ضدسلطنتی پدر طالقانی که رو در روی دزد بزرگ قرن خمینی دجال، رنج و خون انقلابیون را راهگشای انقلاب بهمن دانست.

درود همهٔ ما به مسعود که از آغاز بر مرزبندی بین انقلاب و ارتجاع و آزادی و استبداد پای فشرد.

و در نخستین سخنرانیش بعد از آزادی از زندان شاه با خروش «پیروز باد انقلاب دموکراتیک ایران» سمت‌گیری جنبش آزادی مردم ایران را ترسیم کرد و تا امروز برای این هدف یعنی برپایی یک جامعه دموکراتیک، مبارزه‌یی سترگ را با استبداد مذهبی پیش برده است.

***

سلام بر اشرف و موسی فدیه‌های عظیم مردم ایران در آستان فرشته آزادی؛ و سلام بر عاشورای مجاهدین در ۱۹ بهمن ۶۰ و آن قهرمانانی که تا آخرین قطرهٔ خون جنگیدند و سنت سرخ‌فام مقاومت به هر قیمت را بنیاد نهادند.

***

هموطنان!

آن سیلاب عظیمی که در دهه ۵۰ ایران را در نوردید و دیکتاتوری شاه را سرنگون کرد، در تمام این چهار دهه یک‌سره در خروش بوده و فروکش نکرده است:

از قیام ۳۰ خرداد، نبردهای مجاهدین در دهه ۶۰، نبردهای درخشان ارتش آزادیبخش‌، فروغ جاویدان، سلسله قیامهای بزرگ دهه ۷۰، پایداری ۱۴ ساله اشرف، قیام ۸۸ و سلسله قیامهای ظفرنمون از سال ۹۶ تا امروز که هیچ جایی برای بقایای شاه و ریزشی‌های شیخ باقی نگذاشته است.

آنچه اثبات شد حقانیت و اصالت جایگزین دموکراتیک یعنی شورای ملی مقاومت است که از ۴ دهه پیش مرزهای جبههٔ خلق را در برابر شاه و شیخ استوار کرده است.

و آنچه مایه افتخار شد، شکست‌ناپذیری خلق قهرمان ایران است؛ با کاروان بی‌انتهای شهیدان و سربه‌داران‌اش، با ایستادگی زندانیان بیشمارش و با پایداری مادران بزرگ‌منش و والایش و در رأس همه عزیز مجاهدین، مادر رضایی‌های شهید که درس‌آموز یک خلق شده است.

***

در این ۴۵سال بر جامعه و کشور ما مصائب بسیار رفته است.

شکنجه صدها هزار زندانی سیاسی و زندانی قیام، کشتار ۱۲۰هزار تن از رشیدترین فرزندان ایران از جمله قتل‌عام ۳۰هزار مجاهد و مبارز، جلای وطن ۶ میلیون ایرانی، ویرانی کشور، فقر و گرسنگی توده‌های میلیونی و داغ و فراق بی‌شمار.

در برابر این همه تلخی و فاجعه دو رویکرد وجود دارد؛ یکی پریشانی و افسردگی و ناامیدی است و دیگری مقاومت و رزم هر چه جانانه‌تر.

مقاومت ما سربلند است که همین راه پرشکوه را در پیش گرفته و نهادها و بنیادهای مبارزه‌یی با پیروزی محتوم را ساخته است.

با شورای ملی مقاومت، ارتش آزادیبخش ملی، شورای مرکزی مجاهدین، مجاهدان آزادی و کانون‌های شورشی و پی‌ریزی ایران آزاد فردا با یک برنامهٔ دموکراتیک از طرح جدایی دین و دولت و طرح آزادی‌ها و حقوق زنان تا خودمختاری برای ملیت‌های ستمزده ایران.

و یک طرح دموکراتیک برای انتقال قدرت به مردم ایران.

***

هموطنان!

امروز همصدا با شما و همراه با تظاهرات و اجتماع شما در برلین و پاریس و سایر کشورها، آمده‌ایم بگوییم قیام مردم ایران با وجود همهٔ خون‌هایی که در آبان۹۸ و قیام۱۴۰۱ از پیکرش جاری شد، آماده برخاستن است.

با فداکاری کانون‌های شورشی شعار «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» در قیام ۴۰۱همه‌گیر شد و نشان داد که این جنبش ده‌ها بار پرتوان‌تر از گذشته، دهها بار پیراسته‌تر از همیشه نسبت به آلودگی‌های شاه و شیخ و دهها بار مصمم‌تر از همیشه برای سرنگونی رژیم، آماده است.

***

رخدادهای بزرگ و بعضاً بی‌سابقه در ماههای اخیر، روند سرنگونی رژیم است.

این اعتراضها و اعتصاب‌ها که هر روز از سراسر ایران می‌جوشد، صدای پای انقلاب است.

به فعالیت‌ها و عملیات کانون شورشی، به قهرمانی این شورشگران فداکار بنگرید!

این از جمله مهم‌ترین برآمد آمادگی انقلابی جامعه ایران است.

چه نشانه‌یی از این واضح‌تر که آتشفشان انقلاب ایران در آستانهٔ فوران است. بله انقلاب در راه است.

به ترس خامنه‌ای و همدستان اندکش نگاه کنید!

پی‌درپی اعدام می‌کنند، چشم در می‌آورند و دست و پا می‌برند تا مانع برخاستن قیامها شوند؛ اما انقلاب در راه است.

***

راستی بیش از هر چیز درماندگی آخوندها را در کجا می‌توان دید؟

در همین محاکمهٔ پر سر و صدا که برای مجاهدین برپا کرده‌اند.

دارند نبرد و قیام و عزم تاریخی یک خلق برای تغییر سرنوشت را محاکمه می‌کنند.

اما انقلاب در راه است.

به‌آنها می‌گوییم در آن کیفرخواست هزاران صفحه‌ییتان علیه مجاهدین، بزرگ‌ترین جرم‌های رهبری مجاهدین و مقاومت ایران علیه حاکمیت ضدبشری خمینی و خامنه‌ای را ننوشته‌اید:

راهبر مقاومت، نسل‌های پی‌درپی از جوانان آگاه و رزم‌آور را تربیت کرد و به میدان آورده؛ برای نبرد با استبداد دینی. آیا این جرم است یا افتخار است!

***

ما نسل‌های پی‌درپی از دختران و زنان به‌جان آمده را به شورش علیه ستم و تحقیر و نابرابری برانگختیم تا راهبری نبرد با این رژیم زن‌ستیز را به‌دست بگیرند. و به این جرم افتخار می‌کنیم.

***

جرم ما این است که بیش از چهار دهه، پرچم سرنگونی تمامیت رژیم را بر دوش گرفته‌ایم و این پرچمی است که بر ویرانه‌های ولایت فقیه به اهتزار در می‌آید.

بله ما به این و صدها جرم دیگر در نبرد با رژیم ضدبشری آخوندی برای آزادی و رهایی مردم ایران افتخار می‌کنیم.

***

حالا به آنچه در درون رژیم می‌گذرد نگاه کنید.

هر بار آخوندها، نمایش انتخابات برگزار می‌کردند، اما حالا دارند نمایش احتضار برگزار می‌کنند.

هم‌چنان‌که مسعود گفته است: «در این رژیم جای انتخاب نیست؛ زمان انقلاب است»

مردم ایران با صدای بلند می‌گویند که نمایش انتخابات، شعبده‌بازی خامنه‌ای است.

رای مردم ایران سرنگونی رژیم ولایت فقیه است.

رای مردم ایران پیروزی انقلاب دموکراتیک است. و قطعاً محقق خواهد شد.

***

هموطنان!

خامنه‌ای برای گریز از قیام ایران به جنگ‌افروزی در منطقه رو آورد.

اما غیرممکن است از این جنگ، نمدی برای عمامه‌اش جور کند.

اگر این رژیم در کار نبود، امروز سرتاسر منطقه در آتش جنگ نمی‌سوخت.

آنچه را که سالهای سال، تنها مقاومت ایران می‌گفت، امروز همه به چشم می‌بینند که سر مار جنگ‌افروزی و تروریسم، در تهران است.

در داخل ایران نیز، خامنه‌ای با همدستی آدم‌خوارانی هم‌چون رئیسی و اژه‌یی آشکارا کابینه اعدام و قتل‌عام سازمان داده‌اند.

اعدام ۸۶۰ نفر در سال گذشته، صدور حکم اعدام برای هزاران نفر در زندانهای مختلف و قتل پی‌در پی کولبران و سوخت‌بران مظلوم در کردستان و بلوچستان و جوانان عاصی در سراسر کشور.

در این‌مدت البته جوانان شورشگر با هدف قرار دادن مراکز جنایت رژیم، پاسخ مردم ایران به این اعدامها را داده‌اند و می‌دهند.

همهٔ ایرانیان به‌ویژه جوانان شورشگر را به کارزار لغو اعدام فرا‌می‌خوانم.

کارزار سراسری برای مقابله با اعدام روزانهٔ جوانان، برای مقابله با خامنه‌ای این ضحاک ماردوش زمانه، برای برپایی اجتماعات اعتراضی در برابر زندانها و تظاهرات و قیام در سراسر ایران و اعتراضات بی‌وقفه در سراسر جهان.

این همان جنبش سراسری برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه است

***

این روزها در سطح بین‌المللی می‌بینیم که سیاست مماشات به مفتضحانه‌ترین شکل شکست‌خورده است.

خوشبختانه صاحبان وجدانهای بیدار در جهان امروز، راه صحیح را یافته‌اند.

به بیش از ۵۰۰نماینده پارلمان در آلمان از جمله ۱۸۰نماینده پارلمان فدرال درود می‌فرستم.

آنها در بیانیه مشترکی از جامعهٔ بین‌المللی خواستند در تلاش برای تغییر، در کنار مردم ایران بایستند.

شمار این قانونگذاران که امروز از اروپا تا آمریکا و کانادا و استرالیا با خواست‌های مشابهی در کنار مقاومت مردم ایران ایستاده‌اند به ۴هزار پارلمانتر از ۴۱کشور جهان رسیده است. به همهٔ آنها درود!

***

در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی با شهیدانش و با تمام دلیران و زحمتکشان رزم و انقلاب در ۴دههٔ گذشته برای نبرد تا سرنگونی استبداد مذهبی در ایران تجدید عهد می‌کنیم.

عزم مردم و مقاومت ایران و اراده جوانان و زنان و شورشگران بر پیروزی انقلاب دموکراتیک ایران است و این قطعاً محقق خواهد شد.

سلام بر مردم ایران

سلام بر آزادی

به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران و همزمان با تظاهرات بزرگ هموطنان در برلین و شماری از شهرهای اروپایی و کانادا هموطنان آزاده در پاریس با برپایی یک گردهمایی و نمایشگاه در میدان انولید در پاریس یاد شهیدان و راهگشایان انقلاب ضدسلطنتی و شهیدان قیام سراسری و مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران را گرامی داشتند.

هموطنانمان در این گردهمایی ضمن حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت و برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، ر مرزبندی ملی ایرانیان با شاه و شیخ و علیه دیکتاتوری و وابستگی و برای تحقق یک جمهوری دموکراتیک در ایران تأکید کردند.

۴-انعکاس خبرگزاریهای بین‌المللی از تظاهرات ایرانیان در برلین
خبرگزاری فرانسه-۲۱ بهمن ۱۴۰۲

«معترضان در تظاهرات حامیان شورای ملی مقاومت ایران در برلین، آلمان در ۱۰ فوریه ۲۰۲۴، پرچم‌های ایران و آرم مجاهدین خلق ایران را در مقابل دروازه براندنبورگ به اهتزاز در می‌آورند.

گتی ایمیج- ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

روز ۱۰ فوریه-۲۱ بهمن ۱۴۰۲ در تظاهراتی که به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران در مقابل دروازه براندنبورگ برلین برگزار شد، شمار زیادی از مردم به سخنرانی مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران گوش فرا دادند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در مقابل دروازه براندنبوگ پلاکاردهایی با تصویر مریم رجوی پرزیدنت جمهور شورای ملی مقاومت ایران در دست دارند.

تاگس اشپیگل- ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

تظاهرات علیه رژیم ایران در برلین

روز شنبه بسیاری از مردم سخنرانی مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران را در راهپیمایی به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در برابر دروازه براندنبورگ در صفحه نمایش تماشا کردند.

این تظاهرات علیه رژیم آخوندها برگزار می‌شود و فراخوان به پایان دادن به اعدام شخصیتهای اپوزیسیون و جدایی آشکار دین از دولت می‌دهد. تظاهر کنندگان هم‌چنین خواستار برابری جنسیتی هستند.

این تظاهرات نه تنها رژیم ایران، بلکه اتحادیه اروپا را نیز هدف قرار داده است: شرکت‌کنندگان خواستار سیاست شفاف‌تر و قاطع‌تر در قبال حکومت ایران هستند. آنها خواستار اضافه شدن سپاه پاسداران به فهرست تروریستی اتحادیه اروپا هستند. دلیل آن نقش رژیم ایران در جنگ غزه و صدها حکم اعدام در پی اعتراضات گسترده در این کشور از سال ۲۰۲۲ است.

۵-گرامی باد سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

۶- ورشکستگی نمایشهای حکومتی سالگرد انقلاب بهمن

نمایشهای ورشکسته حکومتی در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی، بار دیگر به صحنه رسوایی رژیم پوسیده ولایت فقیه تبدیل شد.

تلاش و تقلای رادیو تلویزیون و دستگاه تبلیغاتی تحت‌امر خامنه‌ای برای رقم‌سازی و صحنه‌سازی و بسیج عوامل ساندیسی، چه در تهران و در سایر نقاط کشور نتوانست مانع مفتضح شدن نظام منفور ولایت و برملا شدن کسادی بازار این نمایشها شود.

مردم ایران، هم با شعارهای شبانه، و هم با طرد و تحریم قاطع این شعبده‌بازی آخوندها، نشان دادند که برای به زیر کشیدن دیکتاتوری آخوندی و برای انقلاب دموکراتیک و برپایی حاکمیت جمهور مردم عزم جزم دارند.

رئیسی جلاد - تلویزیون رژیم ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

... جنگ تحمیلی جریان منافقین ترورها و ناامنی‌ها ملت بزرگ ایران همه این مشکلاتی که دشمن می‌خواست پیش پا ملت بزرگ ایران ایجاد کنه مشکلات را خوب شناختند و با مقاومت و ایستادگی نقشه‌های دشمن را نقش برآب کردند.

آنجا که ما به گفتمان امام و رهبری عملکردیم حوزه موفقیت ما بود اما آنجا که افرادی مسئولانی در گوشه و کنار بودند و آن‌چنان به این گفتمان دل ندادند باور نکردند ما اونجا عقب‌ماندگی داریم و ما تلاش‌مان در این دولت آن است که بر همان ریل‌گذاری که امام انجام دادن رهبری اون ریل‌گذاری را انجام داد سیاست‌های نظام مبتنی بر آن است و ملت اون را می‌خواهند کشور را بر همان ریل اداره کنیم انشاءالله .

دشمن دنبال ناامید کردن مردم است دشمن دنبال اینه که ما نمی‌تونیم مگه می‌شه نشده تا حالا دنبال چی هستید کما این‌که امروز مسأله فلسطین تبدیل شده از مسأله اول جهان اسلام به مسأله اول بشریت امروز دولتها هم بدانند آنچه رهبری فرمودند راه از بین رفتن رژیم صهیونیستی و بازدارندگی رژیم صهیونیستی از جنایت قطع همه روابط اقتصادی و معادلات با رژیم صهیونیستی است.

پاسدار قالیباف –تلویزیون رژیم ۲۲ بهمن۱۴۰۲

.... انتخاب و انتخابات یک فرصت و یک پنجره طلایی است تا مردم بدون انفعال و به‌دست خودشان این تصحیح رو و انتخابشان را و سرنوشتشان را انجام دهند البته که دشمنان ما در تلاش بودند و هستند و همیشه دیدیم که اونها در جهت مبارزه با انقلاب و با فشار بر مردم ما فشار می‌آورند...

آخوند احمد خاتمی – تلویزیون رژیم ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

. ...در پی آنند که انتخابات یازده اسفند را تبدیل به رفراندوم ضد نظام کنند بیدار باشید به صراحت می‌گویم می‌خواهند نیایید پای صندوق می‌خواهند حضورتان کم رنگ باشد....

۷-اعتراف بازجو و شکنجه‌گر ساواک شاه به شکنجه‌های ضدانسانی و سوزاندن مجاهد بنیانگذار علی اصغر بدیع زادگان توسط شکنجه‌گران دیکتاتوری سلطنتی

تهرانی شکنجه‌گر ساواک: وقتی که مهندس بدیع‌زادگان را شهربانی دستگیر کرده بود.

به‌علت شکنجه‌های شدیدی که داده بودند و او را سوزانده بودند. حاضر نبود یک مدتی به ساواک او را تحویل بدهد.

بهمن نادری‌پور (تهرانی) بازجو و شکنجه‌گر ساواک: در مورد سایر مسایل نکته جالبی که الآن به‌خاطرم آمد اون هستش که وقتی که مهندس بدیع‌زادگان را شهربانی دستگیر کرده بود به‌علت شکنجه‌های شدیدی که داده بودند و اون را سوزانده بودند حاضر نبود یک مدتی به ساواک اون را تحویل بدهد و حتی اختلافی هم در این ماجرا افتاده بود و مرتباً ازغندی و سایرین برای تحویل اون به شهربانی مراجعه می‌کردند و مسئولان شهربانی هم امروز و فردا می‌کردند.

مجری: معذرت می‌خواهم هنوز کمیته به اصلاح ضد خرابکاری به‌وجود نیامده بود.

نادری‌پور: هنوز کمیته ضد خراب کاری به‌وجود نیامده بود ولی کمیته‌یی در شهربانی در اداره اطلاعات کار می‌کرد که اونها هم به نوبه خودشان به‌دنبال سازمانهای مبارز و مجاهد بودند و در جریان یک کار تعقیبی مهندس بدیع‌زادگان را که گویا یک اتومبیل پیکان را از یک ماشین کرایه‌دهی اجاره کرده بود مورد شناسایی قرار داده بودند و بعد دستگیر کرده بودند...

۸-تلویزیون رژیم ـ ۱۹بهمن ۱۴۰۲ ـ سال۱۳۶۰ موسی خیابانی عضوکادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق و همسرمسعود رجوی به همراه هجده نفر دیگر ازاعضا و محافظان سازمان درزد وخورد با نیروهای عملیاتی سپاه و دادستانی در شمال تهران کشته شدند

گوینده: امروز می‌خوایم راجع به عضو شماره دو گروهک منافقین با شما صحبت کنیم روزی که تحلیل‌های مجاهدین خلق درز کرد حقایقی از شبیخون سیاه به خانه تیمی منافقین با ما همراه باشید تا به اتفاق مروری داشته باشیم بر هلاکت عضو شماره دو سازمان منافقین موسی خیابانی.

. ..سال هزار و سیصد و شصت موسی خیابانی عضو کادر سازمان مجاهدین خلق و اشرف ربیعی همسر اول مسعود رجوی به همراه هجده نفر دیگر از اعضا و محافظان سازمان در زد و خورد با نیروهای عملیاتی سپاه پاسداران و دادستانی انقلاب اسلامی در شمال تهران به هلاکت رسیدند موسی خیابانی بعد از خروج رجوی از ایران رهبر و مسئول عملیات نظامی سازمان مجاهدین در داخل کشور شد.

گوینده: در ایام منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران سازمان مجاهدین خلق با استفاده از فضای سیاسی روز فعالیت‌های خود را گسترش داده و با پیروزی انقلاب اسلامی سازمان از جمله گروه‌هایی بود که خیلی زود سهم‌خواهی کرد البته آنچه واقعیت داشت تمامیت‌خواهی سازمان از ماحصل انقلاب اسلامی بود لذا چندی نگذشت که ضدیت خود را با جریان انقلاب اسلامی نشان داد سرانجام منافقین در خرداد هزار سیصد و شصت به‌طور رسمی علیه نظام اسلامی اعلان جنگ کردند و با مخفی شدن در خانه‌های تیمی از تیر ماه آن سال فعالیت‌های تروریستی‌شان را آغاز نمودند.

مهم‌ترین ضربه نهادهای امنیتی کشور به سازمان تروریستی منافقین در روز نوزدهم بهمن سال شصت صورت گرفت گزارشات رسیده حاکی است محل برگزاری جلسات محرمانه رهبران گروهک منافقین واقع در خیابان زعفرانیه تهران طی پنج ساعت درگیری مسلحانه به تصرف پاسداران انقلاب اسلامی درآمد با کشف این خانه امن موسی خیابانی مرد شماره دو سازمان منافقین اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی و محافظین آنها و ده تن از اعضای کادر مرکزی و نظامی این سازمان در درگیری به هلاکت رسیدند و هم‌چنین از این خانه تیمی مقادیر قابل توجهی اسلحه کمری کلاشینکف ژ-سه یوزی تعداد بی‌شماری آر.پی.جی هفت تیر بار مواد منفجره و فشنگ جنگی کشف و ضبط گردید.

. ...عملیات در ساعت نه و بیست دقیقه با هلاکت موسی خیابانی و اشرف ربیعی و چندتن از کادر مرکزی سازمان خاتمه یافت و پاسداران خانه مزبور را به تصرف خود درآوردند از این خانه دو اتومبیل پژو و یک اتومبیل تویوتای ضدگلوله متعلق به موسی خیابانی و اشرف ربیعی به همراه مقادیری جلیقه ضد گلوله نیز کشف شد....

۹-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ـ محکومیت شهاب نادعلی هوادار مجاهدین و ماموستا محمد خضرنژاد روحانی اهل سنت به اعدام محکومیت محمد و مهدی خداکرمی به ۸ سال و ۴ سال زندان -فراخوان بین‌المللی به اقدام برای آزادی زندانیان سیاسی و نجات محکومان به اعدام و بازدید هیأت حقیقت‌یاب از زندانها.

۱۰- به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران صبح روز یکشنبه دو تن از مزدوران سرکوبگر بسیجی در زاهدان در جریان یک حمله مسلحانه به هلاکت رسیدند.

خبرگزاری سپاه پاسداران به‌نقل از روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق نوشت: «صبح امروز اشرار مسلح به یک پست نگهبانی در مسیر ریلی راه‌آهن زاهدان - بم اقدام به تیر اندازی کردند که در این تیر اندازی دوتن از بسیجیان کشته شدند

۱۱- به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس یک پاسدار سرهنگ سرکوبگر انتظامی در منطقهٔ مرزی سراوان به هلاکت رسید.

به‌نوشته این منبع حکومتی پاسدار به هلاکت رسیده از سرکردگان تیپ ضد جوادالائمه سپاه پاسداران در خراسان شمالی بود.

۱۲-نامه سه نماینده کنگره آمریکا به دادستان کل ایالات متحده فراخوان به تحقیقات درباره گروه بحران بین‌المللی

سه قانونگذار جمهوریخواه آمریکا در نامه‌یی به دادستان کل این کشور درخواست کرده‌اند که تحقیقاتی را درباره گروه بین‌المللی بحران، که مقر آن در بروکسل است، آغاز کند زیرا «الگوی رفتاری واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد گروه بحران در واقع یک سازمان مستقل نیست، بلکه سخنگوی ارشد رژیم ایران در آمریکا است»...

در این نامه که به امضای جیم بنکس از ایندیانا، الیز استفانیک از نیویورک و مایک والتز از فلوریدا رسیده است، خطاب به مریک گارلند دادستان کل آمریکا آمده است:

با توجه به افشای اخیر فعالیت‌های اعضای گروه بین‌المللی بحران و روابط مخفیانه دیرینه این گروه با، رژیم ایران از شما می‌خواهیم تا در مورد نقض احتمالی قانون ثبت عوامل خارجی (FARA) در گروه بین‌المللی بحران تحقیق کنید.

گروه بین‌المللی بحران ('گروه بحران') یک اتاق فکر است که مقر آن در بلژیک است و حضور قابل توجهی در ایالات متحده دارد. در حالی که گروه بحران ظاهراً در مورد حل مناقشه تحقیقاتی انجام می‌دهد، گزارشهای اخیر نشان می‌دهد که این گروه رابطه رسمی نگران‌کننده و دیرینه‌ای با دولت ایران دارد. در ۲ فوریه ۲۰۲۴، سمافور گزارش داد که گروه بحران یک یادداشت تفاهم رسمی در سال ۲۰۱۶ با اتاق فکر وزارت امور خارجه رژیم ایران، مؤسسه سیاسی و بین‌الملل مطالعات داشته است که به‌دلیل ترویج انکار هولوکاست بدنام است. گروه بحران در هشت سال گذشته در هیچ مقطعی این توافقنامه همکاری را علنی نکرد.

علاوه بر روابط رسمی گروه بحران با دولت ایران، این گروه و بسیاری از برجسته‌ترین اعضای آن سابقه‌ٔ مستندی از فعالیت این گروه از طرف دولت ایران دارند.

در ادامه نامه سه نماینده کنگره آمریکا به دادستان کل این کشور آمده است

در سال ۲۰۲۱، ظریف، وزیر امور خارجه سابق رژیم ایران توضیح داد که چگونه در سال ۲۰۱۴ گام‌هایی را برای 'اطمینان بخشیدن' از این‌که این گروه بحران برای یک پیشنهاد دیپلماتیک ایرانی برای کوتاه کردن زمان تولید یک سلاح اتمی «تبلیغ و لابی کند» برداشت.

گروه بحران هم‌چنین اعضای یک عملیات نفوذ دولت ایران، 'ابتکار کارشناسان ایران'، مانند علی واعظ، دینا اسفندیاری و آرین طباطبایی. را به کار گرفته و هم‌چنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در سال ۲۰۱۴، واعظ به ظریف متعهد شد که «وظیفه میهنی» او است که به ظریف کمک کند تا علناً با موضع آمریکا در مذاکره مخالفت کند که رژیم ایران خواستار تضعیف آن بود، . به‌رغم افشای این تعهد وفاداری در سپتامبر ۲۰۲۳ به یک مقام دولتی رژیم ایران، واعظ هم‌چنان مدیر پروژه ایران در گروه بحران است.

واعظ هم‌چنین مشاور نزدیک و همکار رابرت مالی بود که خود او قبل از این‌که از سمت خود به‌عنوان فرستاده ویژه دولت بایدن در امور ایران تعلیق شود، رئیس پیشین گروه بحران بود.

اقدامات گروه بحران به‌وضوح نشان‌دهنده نقض بالقوه قانون ثبت عوامل خارجی FARA است و شایسته یک تحقیقات کامل است.

مقامات دولت ایران معتقدند که گروه بحران از طرف آن در ملأعام و در برابر مقامات ایالات متحده لابی کرده است و این گروه از افشای روابط رسمی با وزارت‌خارجه ایران خودداری کرده است.

اعضای گروه بحران به عمد در عملیات نفوذ ایران شرکت کردند و رئیس اخیر گروه بحران، مجوز امنیتی خود را لغو کرد،

الگوی رفتاری مشخصی وجود دارد که نشان می‌دهد گروه بحران در واقع یک سازمان مستقل نیست، بلکه سخنگوی ارشد جمهوری اسلامی در ایالات متحده است. با توجه به این شواهد، ما از شما می‌خواهیم بدون معطلی تحقیقات گروه بحران را آغاز کنید...

۱۳-وال استریت ژورنال مقاله مشترک مایک پنس معاون پیشین رئیس‌جمهور و مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا

وال استریت ژورنال -۲۰ بهمن ۱۴۰۲

زمان حمله متقابل به رژیم ایران است. مماشات شکست‌خورده است. ایالات متحده باید بازدارندگی را در خاورمیانه و جاهای دیگر بازگرداند.

تشدید تجاوزات رژیم ایران به قیمت جان ۳ سرباز آمریکایی در اردن تمام شد. این اعمال خشونت‌بار غیرقابل تحمل توسط دولت جلودار حامی تروریسم در جهان دیگر نمی‌تواند بدون مجازات بماند. ایالات متحده باید با یک نمایش قدرت فوری و صریح پاسخ دهد تا بازدارندگی را که نه تنها در خاورمیانه بلکه در سراسر جهان از بین رفته، بازگرداند.

در طول سه سال گذشته، دیپلمات‌های بایدن بارها پیشنهادات و امتیازاتی به رژیم ایران داده‌اند که تنها رفتار تهاجمی این رژیم را بیشتر کرده است. دولت بایدن استراتژی فشار حداکثری دولت ترامپ را لغو کرد، با پرداخت ۶ میلیارد دلار باج برای ۵ گروگان آمریکایی موافقت کرد و نام حوثی‌ها را از لیست تروریستی حذف کرد. بدتر از آن، دولت بایدن به تلاش برای احیای توافق هسته‌یی با رژیم ایران ادامه داده است، که تهران را در مسیر سریع دستیابی به تسلیحات هسته‌یی قرار خواهد داد.

نتیجه این مماشات، جنگی است که از هفتم اکتبر آغاز شده. در ۴ ماه پس از آن، دولت بایدن با امتناع از پاسخ قاطعانه به تشدید تنشها و حملات رژیم ایران، به مماشات متوسل شده است.

- دولت بایدن باید موضع محکم تری در قبال رژیم ایران اتخاذ کند. آخوندها فقط زبان قدرت را می‌فهمند.

ما از اقدام قاطع برای توقف فرمانده سپاه قدس قاسم سلیمانی در هنگام تهدید جان آمریکاییها تردید نکردیم. تا سال ۲۰۲۰، رژیم ایران بیش از هر زمان دیگری منزوی شده بود. هم ظرفیت و هم اراده‌اش برای فرو بردن منطقه در هرج و مرج در پایین‌ترین حد خود قرار داشت.

تنها با بازگشت به فشار حداکثری، ایالات متحده می‌تواند ثبات را به منطقه بازگرداند.

ما دولت بایدن را تشویق می‌کنیم تا معافیت ۱۰ میلیارد دلاری از تحریم‌ها را که در نوامبر مجدداً صادر شده بود، لغو کند. رژیم ایران از این منابع مالی برای تأمین مالی ترور، مرگ و رنج در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند. رئیس‌جمهور، باید از بانک‌های بین‌المللی نیز بخواهد که دارایی‌های تمام نمایندگان رژیم ایران را که در منطقه فعالیت می‌کنند، مصادره کنند.

اولین گام ما باید پاسخ دادن به حملات مرگبار ایران با حملات ویرانگر باشد: نه تنها برای پایان دادن به تشدید تنش تهران بلکه شروع دوباره ایجاد مدل بازدارندگی که جنگ را دور نگه می‌دارد.

ارتش آمریکا باید اهداف با ارزش رژیم ایران از جمله برنامه هسته‌ای، نیروی دریایی و زیرساختهای این رژیم را نابود کند. حملات به انبارهای خالی که از قبل اطلاع داده می‌شوند، نتیجه‌ای ندارد. مماشات هرگز در تاریخ حتی یک بار هم جواب نداده است و اکنون نیز کارساز نخواهد بود.

۱۴-تحولات جنگ در منطقه ـ ۲۲بهمن ۱۴۰۲

خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارشی از صد و بیست و هشتمین روز بمباران غزه نوشت: با تشدید حملات اسراییل به شهر رفح، در جنوب نوار غزه، جایی که بیش از یک میلیون و سیصد هزار آواره در آن پناه گرفته‌اند، از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه، دست کم ۴۲ غیرنظامی کشته شدند.

خبرگزاری وفا به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین آمار کشته‌شدگان طی ۲۴ساعت گذشته در غزه را ۱۱۲ کشته و ۱۷۳ مجروح اعلام کرد.

وزارت بهداشت فلسطین روز یکشنبه اعلام کرد تعداد قربانیان حملات اسراییل در غزه به ۲۸۱۷۶ کشته و ۶۷۷۸۴ مجروح رسیده است.

نیویورک تایمز درباره گسترش عملیات زمینی اسراییل به شهر رفح گزارش داد: رفح اکنون مملو از چادرهایی است که مناطق باز را پر کرده کرده‌اند. غذا و سوخت کمیاب است. برخی از ساکنان لباسهای کهنه و صفحات کتابها را می‌سوزانند تا کنسروهای لوبیا را گرم کنند یا نان بپزند. تصمیم اسراییل برای گسترش تهاجم زمینی به رفح، همه آوارگان را به وحشت انداخته است، بدون این‌که بدانند به کجا باید فرار کنند.

نیویورک تایمز افزود بیش از نیمی از جمعیت ۲میلیون و ۲۰۰هزار نفری غزه در حال حاضر در رفح پناه گرفته‌اند. مقامات اسراییلی می‌گویند گام بعدی تلاش برای نابودی حماس، عملیات در رفح خواهد بود و اینهم مستلزم تخلیه این منطقه از غیرنظامیان است. اما مشخص نمی‌کنند آوارگان به کدام منطقه امن بروند.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد آژانسهای کمک‌رسان و دبیرکل سازمان ملل متحد و مقامات دولت بایدن هشدار داده‌اند حمله اسراییل به رفح فاجعه‌بار خواهد بود. زیرا تراکم بالای جمعیت در این منطقه احتمال مرگ غیرنظامیان را افزایش می‌دهد و این حمله ارسال کمکها را نیز مختل خواهد کرد.

سران و مقام‌های کشورهای مختلف غربی و عربی طرح اسراییل را برای حملهٔ زمینی به رفح محکوم کردند.

خبرگزاری وفا، گزارش داد: «ابو ردینه (سخنگوی رسمی ریاست دولت فلسطین) گفت که جهان باید. حملهٔ اسراییل و جابه‌جایی اجباری مردم فلسطین از غزه را متوقف کند. وی دولت آمریکا را فراخواند که اقدامات صریحی را در پیش بگیرد تا فوراً این حمله. را متوقف سازد».

الاهرام گزارش داد: «سامح شکری وزیر خارجهٔ مصر گفت که هر گونه حملهٔ زمینی اسراییل به رفح «عواقب فاجعه‌باری» خواهد داشت و تأکید کرد که هدف اسراییل در نهایت، وادار کردن فلسطینی‌ها به خروج از سرزمینشان است».

آسوشیتدپرس به‌نقل از دو مقام مصری و یک دیپلمات غربی، گزارش داد: «مصر تهدید کرد که در صورت ورود نیروهای اسرائیل. به رفح، پیمان صلح خود (موسوم به توافقات کمپ دیوید) را با اسراییل تعلیق می‌کند و گفت که جنگ در آن منطقه، می‌تواند منجر به بسته شدن مسیر اصلی ورود کمک‌ها بشود».

این خبرگزاری خاطرنشان کرد: «بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳میلیون نفری غزه برای گریز از جنگ در مناطق دیگر، به رفح آمده‌اند و در کمپ‌های چادری گسترده و پناهگاههای سازمان ملل در نزدیکی مرز جمع شده‌اند»...

دیوید کامرون وزیر خارجهٔ انگلستان ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به حملهٔ احتمالی به رفح، تأکید کرد: «اولویت باید وقفهٔ فوری در جنگ برای وارد کردن کمک و خارج‌کردن گروگانها و سپس پیشرفت به‌سوی یک آتش‌بس بادوام و دائم باشد».

جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیهٔ اروپا در حساب ایکس خود، نوشت: «من هشدارهای چندین کشور عضو اتحادیهٔ اروپا را منعکس می‌کنم که حملهٔ اسراییل به رفح به یک فاجعهٔ غیرقابل توصیف انسانی تنشهای شدید با مصر منجر خواهد شد».

آنالنا بربوک وزیر خارجهٔ آلمان برقراری یک وقفه در جنگ را برای آزادی گروگانها ضروری دانست و گفت: که حملهٔ اسراییل به رفح یک «فاجعهٔ انسانی» خواهد بود.

وزارت‌خارجهٔ عربستان نسبت به «عواقب بسیار جدی حمله و هدف قرار دادن» رفح هشدار داد.

نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل در مصاحبه با ای.بی.سی نیوز، گفت: «کسانی که می‌گویند تحت هیچ شرایطی ما نباید وارد رفح بشویم، در اساس می‌گویند: در جنگ شکست بخورید و حماس را در آنجا باقی بگذارید».

وی اضافه کرد که به ارتش اسراییل دستور داده تا طرح خارج‌شدن مردم از رفح را آماده کند.

به‌گزارش رسانه‌های خبری تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین و فراخوان به آتش‌بس در غزه در شهرهای مختلف جهان برگزار شد. این تظاهرات در روزهای شنبه و یکشنبه از جمله در این شهرها صورت گرفت: بروکلین نیویورک، واشنگتن، برلین، زاربروکن، فرایبورگ، رم، پاریس، لندن و شهرهای مختلف انگلستان، اوترخت، وین، مالمو، اودنزه، استانبول و توکیو.

هاآرتص گزارش داد: «هزاران نفر شنبه‌شب در سراسر اسراییل تظاهرات کردند و به یک توافق جدید برای آزادی گروگانها. و انتخابات زودرس فراخوان دادند. تظاهر کنندگان. بزرگراه اصلی تل‌آویو را بستند و با پلیس درگیر شدند. یکی از تظاهر کنندگان در مقابل خانهٔ نتانیاهو گفت: «کسی که ما را به این محل آورده برای هدایت این کشور ذیصلاح نیست».

تایمز اسراییل نیز در گزارشی نوشت: «تظاهرات در تل‌آویو، بیت‌المقدس، حیفا، بئرشبع، رخووت، رعانانا و دیگر نقاط در سراسر کشور برگزار شد.

تایمز اسراییل در گزارش دیگری نوشت: «سرلشکر آموس مالکا رئیس سابق ادارهٔ اطلاعات نظامی ارتش اسراییل در تظاهرات بیت‌المقدس. گفت که نتانیاهو، اسراییل را وارد جنگ خودش برای بقا کرد. مالکا گفت. : «این دولت از اعتماد مردم برخوردار نیست».

هاآرتص روز یکشنبه از تجمع اعتراضی خانوادهٔ گروگانها در مقابل مجلس اسراییل خبر داد و افزود که آنها خواهان یک توافق فوری برای آزادی گروگانها شدند.

رسانه‌های خبری از جمله ان‌. بی. سی نیوز و آکسیوس به‌نقل از مقام‌های آمریکایی از سفر بیل برنز مدیر اطلاعات مرکزی به مصر در روز سه‌شنبهٔ آینده برای ادامهٔ مذاکرات بر سر آزادی گروگانها خبر دادند.

سنتکام، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه روز شنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد طی اولین ساعات بامداد تا ۹شب جمعه به وقت صنعا، نیروهای آمریکا دو پهپاد آبی، چهار موشک کروز ضدکشتی و یک موشک کروز سیار زمین به زمین آماده پرتاب متعلق به حوثی‌ها را پس از شناسایی در مناطق تحت کنترل آنها در یمن هدف قرار داده و منهدم کردند. این موارد تهدیدی برای ناوگان آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه تشخیص داده شدند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، روز شنبه پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان نفتی العمر را که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در سوریه است هدف ۲۰ موشک و چند پهپاد قرار دادند. این سومین تهاجم شبه‌نظامیان طی یکساعت در روز جمعه بود. این منبع از تلفات انسانی یا خسارات احتمالی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

ارتش اسراییل اعلام کرد: پس از شلیک چند موشک از جنوب لبنان به شهر شلومی در شمال اسرائیل، جنگنده‌های ارتش اسراییل چندین مقر فرماندهی حزب‌الله در شهرهای ناقوره و عین الشعب را هدف قرار دادند. علاوه بر این در یک عملیات پهپادی در منطقه ساحلی جدرا در جنوب لبنان، خودروی حامل فرماندهان حزب‌الله هدف قرار گرفت و سرنشینان آن کشته شدند.

ارتش اسراییل هم‌چنین افزود: روز شنبه طی یک عملیات هوایی در شهر رفح، دو تن از فرماندهان ارشد حماس را به‌قتل رسانده است.

تایمز اسراییل روز یکشنبه خبر داد پلیس و آژانس اطلاعاتی اسراییل طی تحقیقاتی مشترک دو شهروند اسراییلی را در شهر عین ماهیل به اتهام ارتکاب اقدامات تروریستی و ارتباط با حماس دستگیر کردند. پلیس می‌گوید یکی از متهمین با عوامل حماس در خارج از کشور تماس داشت و اطلاعات اماکن امنیتی را به‌منظور هدف قرار گرفتن به آنها منتقل می‌کرده است.

مقامات امنیتی اسراییل گفتند: این طرح‌ها در مراحل اولیه خود و قبل از اجرا خنثی شدند.

۱۵-رژیم آخوندی درپی دستورکنفدارسیون فوتبال آسیا ـمجسمه دژخیم سلیمانی را از ورزشگاه نقش جهان اصفهان برداشت

رژیم آخوندی در پی دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا و با نگرانی از ادامهٔ رسواییها، مجسمه دژخیم سلیمانی را از ورزشگاه نقش جهان اصفهان برداشت.

خاطرنشان می‌شود دهم مهر سال جاری تیم الاتحاد عربستان، در اعتراض به‌وجود مجسمه دژخیم سلیمانی در ورودی تونل ورزشگاه نقش جهان، از حضور در این مسابقه خودداری کرده بود و مسابقه لغو شد.

تماشاچیان پس از اطلاع از لغو مسابقه، به سمت مجسمه دژخیم قاسم سلیمانی سنگ پرتاب کردند و رو به مأموران جنایتکار خامنه‌ای با شعار بی‌شرف بی‌شرف و «برش دار» «برش دار» خواهان برداشته شدن مجسمه دژخیم قاسم سلیمانی شدند.

۱۶-در جریان جنگ گرگها هدایت‌الله خادمی فاش ساخت که رقم‌هایی که دلالها برای ردصلاحیتم درخواست می‌کردند تقریباً مشابه بودند

در جریان جنگ گرگها در شعبده انتخابات هدایت‌الله خادمی عضو قبلی مجلس ارتجاع که رد صلاحیت شده است فاش ساخت: رقم‌هایی که دلالها برای تأیید صلاحیتم تقاضا می‌کردند تقریباً مشابه بودند کسی ۱۰ میلیارد تومان، دیگری ۳۰۰ سکه و بعضی‌ها ۱۲۰ هزار دلار آمریکا!

خبرگزاری حکومتی ایلنا با درج این خبر افزود: پیش از این محمود صادقی عضو سابق مجلس در توئیتی در حساب کاربری‌اش با خطاب قرار دادن دبیر شورای نگهبان، از او پرسیده بود: «آیا جنتی اطلاع دارند که فساد مالی در نهاد تحت مدیریت خودشان هم رخنه کرده است؟»

وی با اشاره به این‌که در این رابطه شاهد دارد افزود: «اگر به افراد تأمین داده شود، بسیاری حاضرند شهادت بدهند در جریان بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس از طرف برخی مرتبطان با هیأت‌های نظارت بر انتخابات چه درخواستهایی از آنان شده است».

۱۷-فرو نشست ۴۰مدرسه اصفهان را ازمدارخارج کرد.

سایت حکومتی فرارو روز شنبه ۲۱ بهمن درباره بحران فرو نشست زمین در اصفهان به‌نقل از مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در استان اصفهان نوشت: مسأله فرو نشست زمین کل استان اصفهان را تحت تأثیر قرار داده که شهرستانهای برخوار، شاهین‌شهر و نواحی ۴ و ۵ کلان‌شهر اصفهان بیشترین تأثیر را پذیرفته‌اند و بر همین اساس ۴۰ مدرسه از مدار استفاده خارج شده‌اند.

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: