رادیو برلین در تظاهرات برلین ـ تظاهرکنندگان خواستارگذاشتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا شدند

رادیو برلین در گزارشی از تظاهرات هواداران مقاومت ایران در برلین گفت: تظاهر کنندگان خواستار اقدام فوری و مؤثر جامعه بین‌المللی و سیاست قاطع اتحادیه اروپا در قبال رژیم ایران شدند. آنها هم‌چنین خواستار این شدند که سپاه پاسداران به لیست تروریستی اتحادیه اروپا اضافه شود.

رادیو برلین افزود: مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران از طریق ویدئو طی سخنانی تأکید کرد رژیم ایران مسئول جنگ‌افروزی و تروریسم است. در سال ۱۹۷۹ سرنگونی دیکتاتوری شاه بود و قطعاً سرنگونی رژیم آخوندی هم فرا می‌رسد. ایران بیش از هر زمان دیگری به یک جامعه عادلانه و دموکراتیک نیاز دارد. مجازات اعدام باید لغو شود

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر رئیس کانون مداحان شاهین شهر در خیابان پرستار این شهر به ضرب گلوله افراد ناشناس به‌قتل رسید.

با آغاز حملات شدید هوایی و زمینی اسراییل به رفح، خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد: مقامات بهداشتی در رفح از کشته شدن غم‌انگیز بیش از ۱۰۰ غیرنظامی از جمله کودکان و زنان و صدها زخمی خبر دادند. مجروحان به بیمارستانهای سراسر شهر منتقل شدند.

خبرگزاری وفا افزود: منابع محلی گفتند که جنگنده‌های اسراییل حدود ۴۰ حمله هوایی انجام دادند و خانه‌ها و مساجد متعددی را هدف قرار دادند که افراد آواره را در سراسر شهر پناه داده بودند. این امر با گلوله‌باران شدید توپخانه و بمباران دریایی علیه رفح همراه بود.

سی.ان.ان با گزارش این خبر به‌نقل از مدیر بیمارستان ابویوسف النجار نوشت که امکانات پزشکی در رفح «نمی‌تواند این میزان از مجروحان ناشی از بمباران اسراییل را جوابگو باشد. »

بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر فلسطین، به‌دنبال حملات هوایی اسراییل مردم زیر آوار گیر کرده‌اند و هنوز حضور شدید هواپیماهای جنگی در آسمان رفح وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ارتش اسراییل بامداد دوشنبه اعلام کرد که دو تن از گروگانها را در عملیات مشترک نظامی، شین بت و پلیس ویژه اسراییل در رفح نجات داده‌اند

از طرفی ارتش اسراییل اعلام کرد دو سرباز از تیپ کماندویی در نبرد دوشنبه در جنوب نوار غزه کشته شدند.

وال استریت ژورنال در تحلیلی از شرایط جنگی در غزه نوشت: به‌رغم هشدارهای آمریکا و ملل متحد نسبت به هزینهٔ احتمالی تلفات و درد و رنج غیرنظامیان، نخست‌وزیر اسراییل بنجامین نتانیاهو گفت که دولتش در حال طراحی برای تخلیهٔ صدها هزار فلسطینی از شهر جنوبی رفح در غزه است تا نیروهای اسراییلی بتوانند عملیات علیه حماس را در آنجا گسترش دهند.

به گزارش فرانس ۲۴روز یکشنبه در رباط، پایتخت مراکش هزاران نفر با محکوم کردن 'نسل کشی' در غزه، تظاهرات کردند و از دولت خود خواستند تا پیمان عادی‌سازی سال ۲۰۲۰ با اسراییل را لغو کند.
هم‌چنین سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه گفت: «حمله گسترده اسراییل در رفح وضعیت انسانی فاجعه‌باری را ایجاد می‌کند و می‌تواند منجر به «فاجعه» شود.

زاکانی شهردار رژیم در تهران به بحران مسکن در تهران اعتراف کرد و گفت: امروز میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران بیش‌ از ۸۰ میلیون تومان است و باعث شده در همه شهر‌ها قیمت بالا برود و امروز ۵۱ درصد مردم تهران اجاره‌نشین هستند و دو سوم حقوق خود را برای اجاره‌بها پرداخت می‌کنند.

لطفا به اشتراک بگذارید: