اطلاعیهٔ روابط عمومی سپاه - به هلاکت رسیدن پاسدار سرتیپ محمدرضا زاهدی و پاسدار سرتیب هادی حاجی‌رحیمی و ۵پاسدار دیگر

  • در پی حملهٔ هوایی عصر دوشنبه به کنسولگری رژیم آخوندی در دمشق روابط عمومی سپاه پاسداران خامنه‌ای طی بیانیه‌یی اسامی هفت تن از سرکردگان و پاسدارانش را که در این حمله به‌هلاکت رسیده‌اند، منتشر کرد.

بر اساس اطلاعیهٔ روابط عمومی سپاه خامنه‌ای، پاسدار سرتیپ محمدرضا زاهدی و پاسدار سرتیب هادی حاجی‌رحیمی از سرکردگان نیروی تروریستی قدس در سوریه و ۵پاسدار دیگر که این اطلاعیه از آنها تحت عنوان «افسران همراه» نامبرده به‌هلاکت رسیده‌اند.

در اطلاعیهٔ سپاه پاسداران رژیم به‌سمت و نقش سرکردگان به‌هلاکت‌رسیده اشاره‌یی نشده اما رسانه‌های خارجی از جمله تلویزیون العربیه پاسدار سرتیپ محمدرضا زاهدی را از سرکردگان نیروی قدس و «فرمانده نیروهای سپاه پاسداران در سوریه و لبنان» و پاسدار سرتیب حاجی رحیمی را معاون وی ذکر کرده‌اند.

بر اساس همین گزارشها حسین اکبری سفیر رژیم آخوندی در سوریه در مورد این حمله گفت: «ساختمان کنسولگری ایران در دمشق توسط جنگنده‌های اف-۳۵ و با ۶ موشک مورد حمله قرار گرفته است»

پاسدار سرتیب محمدرضا زاهدی در سال۱۳۵۹وارد سپاه پاسداران شد و در طول ۴۳سال گذشته در سمتهای فرماندهی از جمله فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه ضدثارالله، معاونت عملیات سپاه پاسداران قرار داشته و آخرین سمتش فرمانده نیروهای سپاه پاسداران در سوریه و لبنان بوده است.

  • مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا، در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: اگر می‌خواهید گروگانها را پس بگیرید، تنها راه این است که بر حماس و رژیم ایران فشار بیاورید. اینها دو طرف کلیدی هستند. آنها تصمیم‌گیرندگان برای آزادی این گروگانها هستند و هر چیز دیگری نشان‌دهنده ضعف است، و منجر به گروگانگیری بیشتر می‌شود.

مایک پمپئو افزود: راه‌حلی وجود خواهد داشت، اما آن راه‌حل تنها زمانی قابل بررسی است که حماس و رژیم ایران شکست بخورند.

  • در پی حمله به کنسولگری رژیم آخوندی در دمشق، عبداللهیان وزیر خارجهٔ نظام ولایت حساب ایکس نوشت: پیام مهمی به‌دولت آمریکا ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.
  • به‌گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس شورای عالی امنیت رژیم آخوندی در پی حمله به‌کنسولگری رژیم در دمشق و هلاکت پاسدار سرتیپ محمدرضا زاهدی به شکل سراسیمه جلسه‌یی با حضور رئیسی جلاد برگزار کرد.
  • به گزارش رویترز، حزب‌الله لبنان، در مورد حمله اسراییل به کنسولگری رژیم ایران در سوریه در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: این جنایت بدون مجازات و انتقام نخواهد ماند.
  • به گزارش رویترز، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست دولت فلسطین را به عضویت کامل این سازمان جهانی درآورد.

ریاض منصور گفت درخواست فلسطینیان برای عضویت کامل در سال ۲۰۱۱ هنوز در حال بررسی است زیرا شورای ۱۵ عضوی هرگز تصمیم رسمی نگرفت.

  • بابایی عضو مجلس ارتجاع گفت: ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار برای تعیین مزد کارگران به دولت به منزله پاک کردن صورت مسأله است و راه به جایی نخواهد برد. با ارائه این لایحه مشکل دستمزد کارگران حل نمی‌شود.
  • سایت حکومتی بهار نیوز نوشت: بررسیها حاکی از آن است که نسبت پشتیبانی صندوق بازنشستگی نظام در پاییز امسال فوق بحرانی خواهد بود. به‌طوری که می‌توان این صندوق را در وضعیت ورشکستگی در نظر گرفت.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: