۲۲مین هفته از کارزار «سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام»

امروز سه‌شنبه پنجم تیر ماه زندانیان سیاسی در دوازده بند از هفت زندان کشور شامل: زندانهای اوین (بندزنان، بند۴، بند ۶ و بند ۸)، قزلحصار (واحد۳ و واحد ۴)، مرکزی کرج، خرم‌آباد، خوی، نقده، سقز و مشهد در بیست و دومین هفته پیاپی از کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» دست به اعتصاب غذا زدند.

۹ زندانی عقیدتی واحد سه زندان قزلحصار به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام پیوستند.

این کارزار در حالی جریان دارد که در روزهای گذشته شاهد سرکوب زنان و صدور دست‌کم دو حکم اعدام بودیم. هم‌چنین یک زندانی در زندان مرکزی قزوین در اقدامی وحشیانه مقابل چشمان کودک ۷ساله‌اش به‌دار آویخته شد.

کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در حالی ادامه دارد که ولی‌فقیه ارتجاع در دیدار با قضات و عوامل قضاییه جلادان خواست در محاکمه شهروندان به مبانی حقوق‌بشر استناد نکنند!

در بیانیه زندانیان اعتصابی آمده است: نمایش دادگاه ۴۰ متهم آتش‌سوزی اوین که به‌منظور عوض کردن جای جلاد و قربانی برگزار شد، بیانگر اجرای همین دستور خامنه‌ای است.

لازم بذکر است که زندانیان اعتصابی در بیانیه یازدهمین اعتصاب غذای خود نوشتند: رژیم اعدامی حاکم در ایران در سال گذشته با بیشترین اعدام، رکورد ۸ سال اخیر را رقم زد و شورای حقوق‌بشر این رژیم را محکوم کرد.

زندانیان اعتصابی نسبت به تشدید روند اعدامها در ایران و احکام جدید اعدام توسط قضاییه جلادان هشدار دادند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: