بیست و دومین «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» توسط زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف کشور برگزار شد.

امروز سه‌شنبه پنجم تیر ماه زندانیان سیاسی در دوازده بند از هفت زندان کشور شامل: زندانهای اوین (بندزنان، بند۴، بند ۶ و بند ۸)، قزلحصار (واحد۳ و واحد ۴)، مرکزی کرج، خرم‌آباد، خوی، نقده، سقز و مشهد در بیست‌ ودومین هفته پیاپی از کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» دست به اعتصاب غذا زدند.

۹ زندانی عقیدتی واحد سه زندان قزلحصار به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام پیوستند.

افتضاح و بی‌رمقی و جنگ گرگها در چهارمین مناظرهٔ شعبدهٔ انتخابات نظام خامنه‌ای همراه با دهان‌به‌دهان شدنهای مبتذل آخوند پورمحمدی گفت: جلیلی معاون من را خواست و گفت می‌خواهید با انجمنهای مردم نهاد در ایران انقلاب مخملی کنید؟

پاسدار جلیلی در پاسخ گفت: پورمحمدی در مورد سازمانهای مردم نهاد خواب نما شده است. پورمحمدی باید جواب دهد که چرا فساد کرسنت را پیگیری نکردی؟ من پیگیری می‌کنم و می‌دانم صدای امثال شما در می اید.

پزشکیان گفت: کسانی که از سفارت انگلیس و عربستان بالا رفتند، پست گرفتند.

شب گذشته جلسه شورای امنیت ملل متحد برگزار شد و گزارش دبیرکل آنتونیو گوترز در مورد قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد برجام مطرح شد. دی کارلو معاون دبیرکل در مورد عدم اجرای این قطعنامه از جمله گفت: رژیم ایران هیچ‌یک از گام های مغایر با تعهدات هسته‌یی خود را که از می‌۲۰۱۹ برداشته است، برنگردانده است. نمایندگان دائم فرانسه، آلمان و بریتانیا اعلام کردند که تشدید تنش هسته‌یی رژیم ایران «برجام را تهی کرده است. »

باربارا وود واردنماینده دائم انگلستان در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: تشدید بی‌وقفه فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران به این معنی است که اکنون بیش از هر زمان دیگری به توانایی تولید سلاح هسته‌یی نزدیک شده است. این وضعیت منطقه و جهان را بسیار خطرناکتر می‌کند. در صورت لزوم اقدام به استفاده از مکانیزم ماشه سازمان ملل قبل از اکتبر ۲۰۲۵».

وزارت‌خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در مورد قاچاق انسان اعلام کرد: مقامات ایران کماکان با مصونیت از مجازات مرتکب قاچاق انسان می‌شوند. فساد و همدستی رسمی در جرایم قاچاق هم‌چنان نگرانیهای قابل توجهی ایجاد کرده است. سپاه و بسیج وابسته به آن به عضوگیری و استفاده از کودکان زیر ۱۵ سال به‌عنوان نیروهای امنیتی و ضدشورش در چندین شهر و استان ادامه دادند.

لطفا به اشتراک بگذارید: