فراخوان به‌تحریم نمایش انتخابات رژیم توسط زندانیان سیاسی زن دربندهای ۴و۶و۸اوین

خبرهای رسیده حاکی است چهارشنبه شب ۱۳ تیر ۱۴۰۳زندانیان سیاسی در بندهای زنان و بندهای ۴ و ۶ و ۸ اوین برای فراخوان به‌تحریم نمایش انتخابات رژیم، شعار سر دادند. ابتدا بند زنان شعار دادن را شروع کردند و پس از آن زندانیان سیاسی در سایر بندها، آنان را همراهی کردند.

اتحادیه دمکرات مسیحی آلمان خواستار نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران و حسابرسی از آخوندها به‌خاطر سرکوب زنان شد. نشریه بیلد المان ضمن درج این خبر نوشت: رژیم ایران سال‌هاست که از تروریستها در سرتاسر جهان حمایت مالی می‌کند و خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، فراکسیون پارلمانی اتحادیه دموکرات‌مسیحی می‌گوید اکنون زمان آن فرا رسیده است که آلمان سیاست خود را در قبال رژیم ایران تغییر داده و جهت‌گیری جدید بکند. این فراکسیون معتقد است سپاه پاسداران باید به لیست تروریستی اتحادیه اروپا اضافه شود. برنامه هسته‌یی رژیم ایران باید متوقف شود. تحریم‌های بیشتری اعمال شود و آخوندهایی که به‌طور سیستماتیک زنان را در ایران سرکوب می‌کنند تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

کن بلک ول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد، در مقاله‌یی در سایت تاونهال نوشت: مریم رجوی با طرح ده ماده‌یی خودش برای آینده کشور طرحی را ارائه داده که مورد تأیید هزاران قانونگذار و مقامات دولتی سابق از سراسر جهان غرب قرار گرفته است.

کن بلک‌ول افزود: در این شرایط حمایت مردم ایران از شورای ملی مقاومت و طرح ده ماده‌یی در وسعت تحریم انتخابات که تا حد زیادی توسط شبکه کانون‌های شورشی که زیر پرچم مجاهدین خلق عمل می‌کنند، نمود پیدا کرد.

تلویزیون الجمهوریه ـ یمن، در گزارشی از برگزاری جلسه جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴ نوشت: مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در سخنرانی خود سلسله خواسته‌هایی را به نام مردم و مقاومت ایران اعلام کرد از جمله: تحویل دادن خامنه‌ای و فرماندهان سپاه پاسداران به‌عنوان بزرگترین مرتکبان نسل‌کشی در تاریخ نوین به دست عدالت در یک دادگاه بین‌المللی

در ادامه این گزارش تلویزیون الجمهوریه ـ یمن افزود: مریم رجوی هم‌چنین خواستار اخراج مزدوران رژیم آخوندی و مزدورانشان از کشورهایشان، به‌رسمیت شناختن مشروعیت مقاومت عادلانه مردم ایران، متوقف کردن مماشات با رژیم آخوندی و متوقف کردن اجازه دادن به سرکوب وحشیانه و جنگ‌افروزی شد.

در هراس از فعالیت‌های مردمی علیه انتخابات نمایشی رژیم، اصغر جهانگیر از معاونین قضاییه جلادان، از تذکر و احضار ۱۲۸۵ نفر به‌علت فعالیت در فضای مجازی علیه شعبده انتخابات خبر داد. وی گفت: قبل از انتخابات حدود ۶۰۰ نفر از فعالان فضای مجازی که فعالیت خلاف قانون داشتند، به‌صورت حضوری و تلفنی، توجیه شدند. روز انتخابات هم ۶۸۵ نفر به همین شکل ارشاد شدند. ۶ نفر به‌دلیل تکرار رفتارهای مجرمانه احضار شدند.

در جریان جنگ گرگ‌ها، حسین انتظامی سخنگوی پیشین شورای امنیت رژیم به پاسدار جلیلی حمله کرد و در مورد برجام گفت: آن چه جلیلی در مناظرات درباره قطعنامه‌ها مطرح می‌کند، مغالطه است. قطعنامه‌هایی که در زمان مسئولیت جلیلی صادر شدند، جزو سنگین‌ترین قطعنامه‌های طول تاریخ شورای امنیت سازمان ملل بود.

به گزارش رویترز:، فرمانده ارشد میدانی حزب‌الله در حمله اسراییل در خارج از شهر صور در جنوب لبنان کشته شد. حزب‌الله کشته شدن این فرد را بدون ذکرمنصب وی تأیید کرد.

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه خبر داد بر اثر بمبارانهای سنگین ۲۴ ساعت گذشته مناطق مرکزی نوار غزه توسط اسراییل و ویران شدن چندین خانه مسکونی، ۲۸ تن، از جمله چند کودک کشته و مجروح شدند. در این حمله محلهای شجاعیه و اردوگاه مغازی به‌شدت هدف پهپادهای جنگی، گلوله بارانهای خودروهای نظامی و هلیکوپترهای آپاچی قرار گرفتند.

لطفا به اشتراک بگذارید: