مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور اعلام شد

سرانجام خامنه‌ای سگ زرد را جانشین شغال کرد و اجازه داد که پزشکیان از صندوق شعبده درآید. رسانه‌‌های حکومتی نوشتند: با اعلام وزارت کشور پس از دو مرحله مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور اعلام شد.

ایرانیان ازاده و یاران شورشگر  روز گذشته تظاهراتی علیه شعبده  انتخابات رژیم برگزار کردند.

رسانه های بین المللی براساس گزارش گزارشگران خود از تهران و سایر شهرهای ایران از کسادی نمایش انتخابات خبر دادند.

گزارشگر رویترز از تهران نوشت:‌ در میان بی علاقگی مردم ایران و تشدید تنشهای منطقه ای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رژیم ایران برگراز شد. دور دوم پس از رای گیری ۲۸ ژوئن با مشارکت پایین کم سابقه ای برگزار می شود، مشارکت کم از نظر منتقدان به عنوان رای عدم اعتماد به جمهوری اسلامی تلقی می شود. رویترز افزود:  مشارکت رای دهندگان در چهار سال گذشته کاهش یافته است، که منتقدان می گویند نشان می دهد که حمایت از این سیستم در بحبوحه نارضایتی فزاینده عمومی از مشکلات اقتصادی و محدود کردن آزادی های سیاسی و اجتماعی از بین رفته است.

آسوشیتدپرس۱۵ تیر ۱۴۰۳ گزارش داد:

نظرسنجی آسوشیتدپرس از ۳۰ شعبه رأی گیری در سراسر تهران شاهد مشارکت اندکی از مردم است، همچنانکه در دور اول شاهد آن بودیم....تلویزیون دولتی تصاویری از صفهای ساده ای در حوزه های رأی گیری را نشان داد، اما بسیاری از محلهایی که آسوشیتدپرس از آنها بازدید کرد، رأی دهندگان خیلی کمی را نشان می دهد.

رژیم ایران خود را جمهوری معرفی می کند و انتخابات پارلمانی برگزار می کند...اما آن کسی که انتخاب نمی شود و حرف آخر را درمورد همه مسا/ئل دولتی می زند، ولی فقیه است.

به گزارش رسانه های اسرائیل ارتش اسرائیل بامداد شنبه اعلام کرد که هواپیماهایش طی شب گذشته به تعدادی از اهداف حزب الله در جنوب لبنان حمله کردند.  این اهداف در منطقه بنت جبیل و مناطق کفارکلا، بنت جبیل و یارین بودند.
کی‌یراستارمر نخست وزیر جدید انگلستان، روز جمعه متعهد شد که از اکثریت گسترده انتخاباتی خود برای بازسازی کشور استفاده کند. وی گفت می‌خواهد پس از سالها آشوب و نزاع، داغی را از سیاست خارج کند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: