مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ شنبه

۱-اجلاس شورای ملی مقاومت ایران در پاریس با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

اجلاس شورای ملی مقاومت ایران در پاریس با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران

خانم رجوی: هم‌چنانکه در هفته پیش در گردهمایی بزرگ ایران آزاد اعلام شد؛ انتخابات قلابی، برآیند بن‌بست و شکست‌های بزرگی است که دامنگیر رژیم است. مردم ایران به روشن‌ترین صورت اعلام کرده‌اند: رأی ما سرنگونی است، در این رژیم جایی برای انتخاب نیست؛ و زمان انقلاب است!
در انتخابات قلابی، این‌بار اصلاحاتی‌های درون همین رژیم اصلاح‌ناپذیر، که به گفته سردمدار آنها برای دو، سه کرسی مجلس گدایی می‌کنند، برای بالا بردن نرخ مشارکت، مصرف شدند. با کاندیدایی که وقتی گفتند برنامه‌ات را بگو، گفت: برنامه و سیاست را خامنه‌ای تعیین می‌کند و عدول از آن برای من خط قرمز است.

مهم‌ترین حقیقت در مورد پنج رشته نمایش انتخابات که از اسفند گذشته تا به‌حال برگزار شده این است که خامنه‌ای با این انتخابات می‌خواست مشکل جانشینی و بقای نظام را بعد از مرگ خودش حل کند. اما در این هدف شکست خورد و رژیم یک گام بلند به سرنگونی نزدیک شد.
این انتخابات از جانشینی خامنه‌ای و حفظ نظام چیده شده بود، اما ابتر ماند. روزهای سیاه‌تر برای حکومت آخوندی در پیش است و شمارش معکوس آغاز شده است. اما انتخابات نمایشی دیروز یک رقم‌سازی رسوا برای پوشاندن تحریم بزرگ و نه فراگیر به استبداد دینی و رأی قاطع به سرنگونی رژیم آخوندی و برقراری جمهوری دموکراتیک است که مردم ایران در نمایش‌های انتخاباتی پی‌درپی در چهار ماه ا خیر ابراز کرده‌اند.

در اولین ساعت‌های پس از اعلام نتایج این انتخابات، خلیفه درماندهٴ ارتجاع با صراحت تمام رئیس‌جمهور جدیدش را موظف کرد که راه رئیسی جلاد را ادامه بدهد. البته پزشکیان خودش هم پیشاپیش تأکید کرده ذوب شده در ولایت فقیه است. پزشکیان خودش تصریح کرده که «عقیده من سرسپردن به رهبری» است. پزشکیان دژخیم قاسم سلیمانی را بارها «قهرمان ملی» توصیف نموده و تأکید کرده است «قرار نیست مسیر را عوض کنیم».

پزشکیان تعهد کرده که می‌خواهد «به اهدافی برسد که به‌قول خودش مقام معظم رهبری مد نظر دارد». پزشکیان تکرار کرده است که «وظیفه هر دولتی که می‌آید تغییر ریل نیست. تغییر مسیر نیست. رفتن در همان مسیر است که قبلاً طراحی شده» و این سیاست را «سیاست کلی» خامنه‌ای و برنامه خامنه‌ای و شعار سال خامنه‌ای اعلام کرده است.

بنابراین با رئیس‌جمهور جدید رژیم، تغییری در سیاستهای سرکوبگرانه، جنگ‌افروزانه و ضدمیهنی متصور نیست و اینها با رئیسی جلاد یا روحانی شیاد همه سر و ته یک کرباسند.

واقعیت این است که رژیم ولایت‌فقیه در تمامیتش در شرایط سرنگونی است. رئیس‌جمهور جدیدش نه می‌خواهد و نه می‌تواند کم‌ترین قدمی در جهت تغییر بردارد. به عکس، انتخابات نمایشی رژیم سرآغاز شدت گرفتن بحرانهای مرگبار حکومت آخوندهاست.

این رژیم در برابر خطر قیامهای عظیمی که در راه است، چاره‌یی ندارد، از پس آثار جام‌زهر هلاکت جلاد‌۶۷ و ضربه جبران‌ناپذیر آن به استراتژی ولایت فقیه بر نمی‌آید.

این رژیم به‌خاطر گرفتاری‌اش در باتلاق جنگ در منطقه، بازنده استراتژیک خواهد بود، و از پسِ معضل جانشینی و بی‌آیندگی برنخواهد آمد و در هر حال قیام و سرنگونی را در پیش دارد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۲-اطلاعیه ستاد اجتماعی داخل کشور

دومین پتک کوبندهٴ تحریم بر اصل ولایت‌فقیه و بساط انتخابات قلابی با سرقت حق رأی و حاکمیت جمهور مردم ایران

آرای اختیاری و اجباری در ۵۸‌هزار و ۶۴۰‌شعبه ثابت و سیار اخذ رأی، حدود ۵،۵ میلیون معادل ۹درصد دارندگان حق رأی است. ۹۱درصدِ مردم ایران، شعبدهٴ انتخابات خامنه‌ای را تحریم کردند

ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور در روز جمعه‌۱۵تیر در دومین مرحلهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، در یک نمونه‌گیری توصیه شده توسط کارشناسان، به مانیتور ۲۰۰۰ شعبه ثابت رأی‌گیری مبادرت کرد. مشاهدات مستقیم و بی‌وقفة کانون‌های شورشی و نیروهای هوادار به مدت ۱۶ساعت در ۳۱استان کشور شامل ۲۴۸شهر و ۶۰روستا جریان داشت و فیلم‌های همهٔ شعبه‌ها موجود است. مانند مرحلهٔ اول، امکان دسترسی و راستی‌آزمایی ۱۵هزار و ۲۱۵‌شعبه سیار که وزارت کشور رژیم اعلام کرده بود، وجود نداشت و همه چیز برای کلان تقلبات چیده شده بود. به‌خصوص که خامنه‌ای از صبح اول وقت به هنگام رأی دادن، ادعا کرد «شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل است». سایر مقامات و مهره‌ها و دست‌اندرکاران نیز با تقلید از خامنه‌ای یکی پس از دیگری با القای همین فضا، برای رقم‌سازی و تقلبات نجومی، زمینه‌سازی کردند که البته برای عموم مردم لو رفته است.

تعداد کل رأی‌دهندگان در ۲۰۰۰‌شعبه فوق‌الذکر از ۸صبح تا ساعت‌۲۴ جمعه شب‌۱۵تیر کمی بیش از ۱۸۸هزار و ۴۸۰نفر بود. البته پس از تاریکی هوا وضعیت شعبه‌ها قابل کنترل نبود و بساط تقلب پهن شد. با اینهمه، با فرض این‌که شعبه‌های سیار هم مشابه ۲۰۰۰‌شعبه مانیتور شده در ۳۱استان محسوب شود، تعداد رأی‌دهندگان در ۵۸هزار و ۶۴۰‌شعبه ثابت و سیار رأی‌گیری، طی ۱۶ساعت، حدود ۵میلیون و ۵۳۰هزار می‌شود. این رقم، آرای باطله و سفید و هم‌چنین آرای کسانی را که به هر دلیل ناگزیر از رأی دادن شده‌اند را در بر می‌گیرد؛ اعم از تهدید یا تطمیع که شمه‌یی از آن به دبیرخانهٔ شورای ملی مقاومت ایران گزارش‌شده و در اطلاعیه‌های آن منعکس است.

به این ترتیب، حداکثر مشارکت در دور دوم انتخابات قلابی حدود ۹درصد دارندگان حق رأی است و ۹۱درصد مردم ایران انتخابات ریاست‌جمهوری دیکتاتوری ولایت‌فقیه را تحریم کردند. وزارت کشور رژیم آمار دارندگان حق رأی را در روز ۸تیر ۱۴۰۳ در مجموع ۶۱میلیون و ۴۵۲هزار و ۳۲۱نفر اعلام کرد.

به گفتهٴ خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران، این تحریم بزرگ «نـه» فراگیر به استبداد دینی و رأی قاطع مردم ایران به سرنگونی رژیم آخوندی و برقراری جمهوری دموکراتیک است.

ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور -۱۶تیر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳-مسعود رجوی-۱۶ تیر ۱۴۰۳

خامنه‌ای بازندهٴ استراتژیک انتخابات خودساخته از ترس تحریم گسترده و فراگیر است. با خاکستر شدن رئیسی و بر باد رفتن آرزوهای خالص‌سازی خامنه‌ای، تعادل و فصل جدید در حاکمیت ولایت‌فقیه به اثبات رسید. این بن‌بست خامنه‌ای را نشان می‌دهد و مرحلهٔ پایانی شاه را تداعی می‌کند.

آثار ضربه بر گیجگاه خلیفة وارفته و فرتوت ارکان نظام را به لرزه درآورده، دستگاه از درون سوراخ سوراخ شده و گرگها یکدیگر را از هم می‌درند.

گفته بودیم که به غایت استقبال می‌کنیم که خامنه‌ای با تقلبات میلیونی هم که شده، بگذارد سگ زرد به جای شغال بر کرسی ریاست‌جمهوری ولایت بنشیند.

این شقه و شکاف در راستای قیام و گسستن بند از بند نظام است. اگر چنین نیست و اگر فریب‌کاری و کلان تقلب در کار نیست، اگر ماجرای اصلاحات در رژیم ولایت‌فقیه تمام نیست و نبش‌قبر شده است. اگر مشارکت نزدیک به ۵۰درصد مردم ایران در انتخابات خامنه‌ای واقعی است و اگر پزشکیان اصلاحاتی، برخلاف گفتهٴ خودش ذوب در ولایت نیست. همین امروز در قدم اول می‌توان با چند اقدام روشن و مشخص، رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای را محک زد:

۱-اعلام لغو حجاب اجباری و جمع کردن همهٔ گشتهای سرکوبگر زنان

۲- آزادی همهٔ زندانیان سیاسی و باز کردن در زندانها به روی هیأت‌های حقیقت‌یاب بین‌المللی

۳- الغای حکم اعدام و هر گونه شکنجه و مجازات‌های ضدانسانی مانند شلاق و دست بریدن و چشم درآوردن

۴- لغو محدودیتها و فیلترینگ اینترنت

۵- بیرون رفتن نمایندگی‌های ولی‌فقیه و مزدوران بسیج و سپاه و اطلاعات و حراست از دانشگاهها

۶- جمع کردن بیدادگاههای ارتجاع تحت عنوان دادگاههای انقلاب

۷- تأمین حقوق کارگران، زحمتکشان، کارمندان، فرهنگیان، پرستاران و بازنشستگان با نظر خود آنها

۸-کاهش قیمت مایحتاج و خدمات عمومی؛ نان، آب، برق، گاز، بنزین، دارو و مسکن

۹-انحلال شورای نگهبان ارتجاع

۱۰-تجدید انتخابات مجلس بدون التزام به ولایت‌فقیه با تأکید بر آزادی بیان و اجتماعات

یادآوری می‌کنم که ۲۵سال پیش شورای ملی مقاومت ایران در قطعنامه ۲۵فروردین ۱۳۷۸ اعلام کرد:

معیار تشخیص استحاله‌طلبان قلابی از اصلاح‌طلبان واقعی را تحمیل کردن انتخابات آزاد بر‌ اساس اصل حاکمیت مردم به رژیم می‌داند. پس خاتمی یا هر کس دیگری که مدعی اصلاح‌طلبی است، باید در سرلوحهٔ برنامهٔ خود بر نفی ولایت فقیه و ضرورت برگزاری انتخابات آزاد تکیه کند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴-هنرنمایی جدید خلیفه درمانده - تجمیع آرای تقلبی برای سرخ کردن صورت سیلی خورده در تحریم کوبنده!

خامنه‌ای: صندوقهای انتخاباتی را در دو مرحله با بیش از ۵۵میلیون رأی انباشتند. این حرکت بزرگ در رویارویی با غوغای دست‌ساز تحریم انتخابات بود که دشمنان برای القای ناامیدی و بن‌بست به راه انداخته بودند. به پزشکیان توصیه می‌کنم در ادامه راه رئیسی از منابع انسانی جوان و انقلابی بیشترین بهره را ببرد‍.

تلویزیون رژیم ۱۶تیر ۱۴۰۳

گوینده رژیم: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با سپاس‌گزاری از همه نامزدها و فعالان عرصه‌ی انتخابات بر استفاده رئیس‌جمهور منتخب از ظرفیتهای فراوان کشور برای آسایش مردم و پیشرفت کشور، در ادامه‌ی راه شهید رئیسی تأکید کردند. ...

مردم عزیز، با احساس مسئولیت به میدان آمدند و صحنه‌یی گرم و پرشور آفریدند و صندوقهای انتخاباتی را در دو مرحله با بیش از ۵۵میلیون رأی انباشتند. این حرکت بزرگ در رویارویی با غوغای دست‌ساز تحریم انتخابات، که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بُن‌بست به راه انداخته بودند، کاری درخشان و فراموش نشدنی است و همه‌ی نامزدهای محترم و همه‌ی کسانی که برای پیروزی هر یک از آنان، هفته‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند در افتخار و ثواب آن شریکند. ...

اینجانب با تبریک به ملت و به رئیس‌جمهور منتخب و به همه‌ی فعالان این صحنه‌ی حساس مخصوصاً جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه می‌کنم.

... به جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب نیز توصیه می‌کنم ... به افقهای بلند و روشن چشم بدوزند و در ادامه‌ی راه شهید رئیسی، از ظرفیتهای فراوان کشور به‌ویژه منابع انسانی جوانان و انقلابی ... بیشترین بهره را ببرند....

از همه‌ی نامزدهای محترم و فعالان عرصه‌ی انتخابات که در این برهه‌ی حساس نقش‌آفرینی کردند، و نیز رسانه‌ی ملی و حافظان امنیت کشور و دستگاههای اجرای انتخابات سپاسگزاری می‌کنم.

ابراز سرسپردگی پزشکیان به‌خلیفه ارتجاع و سردژخیم قاسم سلیمانی در جریان شعبده انتخابات خامنه‌ای

پزشکیان ـ دانشگاه تهران ۲۷خرداد ۱۴۰۳

پزشکیان: این آزادانه حرف زدن با آزادانه توهین کردن خیلی فرق داره. بنده رهبری رو قبول دارم اصلاً ذوب اونم ... حق ندارید به کسی که من بهش اعتقاد دارم توهین کنید. حق ندارید به کسی که باور دارم بی‌احترامی کنید.

اسفندیاری: آقای دکتر من سؤالم اینه شما در انتخابات همکاران‌تون در دولت خط قرمز دارید یا نه خط قرمز‌تون چی هست؟

پزشکیان: خط قرمز که خیلی روشن هست هر که با سیاست‌های کلی که مقام معظم تطابق نداشته باشد و نخواد اون سیاست رو اجرا کنه می‌شه خط قرمز.

پزشکیان در جریان نمایش مسخره دومین مناظره بار دیگر گفت: هر کسی به ستاد من بیاید می‌پذیرم چون می‌خواهم رأی بگیرم. اما آنچه عمل می‌کنم سیاستهای خامنه‌ای است و به آن عمل می‌کنم. این خط قرمز من است.

پزشکیان: قانون و برنامه داریم. قرار نیست هر کس برنامه‌ای بیاورد. اگر قانون برنامه‌ای که دولت رئیسی نوشته، می‌پذیریم پس یک قانون دیگری نوشتنش برای چیه؟ اگر اون قانون می‌خواهید اجرا کنید این حرفها چیه دارید می‌زنید.

پزشکیان ـ ۲۱خرداد ۱۴۰۳

اینی که من خدمت شما می‌گم ما باید همون مسیر‌رو طی کنیم. قرار نیست مسیر را عوض کنیم برای این که بالاخره مردم و اون کسانی که دارند با ما زندگی می‌کنند باید بدانند در مملکت ثبات قانون‌گذاری وجود داره. سیاست‌های کلی یعنی اون ثبات برنامه یعنی ما‌رو به اون ثبات برسانه. وقتی می‌آیند هی عوضش می‌کنند، جهت‌گیری رو عوض می‌کنند، استراتژی را عوض می‌کنند، هر روز یک بخشنامه می‌دهند، خب طبیعی است ما نخواهیم توانست به اون اهدافی برسیم، به اون رشدی برسیم که الآن مدنظر مقام معظم رهبری است... من معتقدم دولت در گذشته حتماً برنامه داشته. خب برنامه داشته ما میریم برنامه‌رو اجرا می‌کنیم. قرار نیست من حرف تازه بزنم در این رابطه. مگر این که برنامه نداشته باشه. خب بعیده یک دولتی برنامه نداشته باشه و بعد بیاد به مجلس یک قانونی بده که شما بیایید این برنامه‌رو اجرا کنید. در نتیجه وظیفه هر دولتی که میاد تغییر ریل نیست. تغییر مسیر نیست. رفتن در همان مسیر است که قبلاً طراحی شده... . برنامه ریزیهای ما همان برنامه‌ریزیهای دولته. ما نگاهمون رو باید اصلاح کنیم. من باید با مردم آشتی کنم. من نوعی، سیستم ما، مدیران ما، باید مردم‌رو به‌عنوان سرمایه‌های این مملکت ببیند. سیاست کلی که مقام معظم رهبری به برنامه، شعار سالی‌ام که مقام معظم رهبری امسال داشتند چی بود؟ تولید با مشارکت مردم بود مگر غیر از اینه؟...

پزشکیان کاندیدای نمایش انتخابات رژیم-تلویزیون رژیم -۲۴ خرداد ۱۴۰۳

گزارشگر رژیم: این ویدئو هم با همآهنگی ستاد انتخاباتی آقای مسعود پزشکیان منتشر شد.

پزشکیان:‌ جنگ که شروع شد جبهه نیرو خواستند انجمن اسلامی رو ما راه انداختیم چون یک گروه مجاهدین بودند ... دعوا می‌کردند آقا مملکت مال شما که نیست ما می‌خواهیم بیاییم دفاع کنیم از مملکت، این‌که میگیم جهاد این‌که میگیم بسیج، بسیج اون بود که وقتش رو پولش رو جانش را می‌گذاشت تا از مملکتش دفاع کند.

پزشکیان: دیشب مثل این‌که در بحثهایی که شده این تداعی شده که من خدمت سردار بزرگ ملی کشورمان شهید قاسم سلیمانی طوری بحث شده که خدایی نکرده ما بی‌احترامی نسبت به اون بزرگوار داشتیم. بنده ایشون رو یک غرور ملی می‌دونم. خار چشم دشمنان می‌دونم و الگویی که جوانان ما اگر بتونند از اون استفاده کنند و راهش رو ادامه بدهند، خیلی از مشکلات مملکت‌رو با اون دیدی که ایشون داشت، خواهیم توانست حل کنیم، چه در خارج به‌عنوان یک قهرمان ظلم‌ستیز و چه در داخل به‌عنوان یک یار و یاور همه آن کسانی که ستم‌دیده بودند. فارغ از این‌که مذهبی بودند یا غیرمذهبی بودند با حجاب بودند یا بی‌حجاب روحش شاد و یادش گرامی باد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵-تبریکات سران کشور ها به پزشکیان به عنوان رئیس جمهورایران

تبریکات سران کشورها به پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران

تبریکات بشار اسد، پوتین، رئیس‌جمهور چین

شاه و ولیعهد عربستان سعودی، رئیس‌جمهور عراق

نخست وزیر پاکستان، رئیس‌جمهور آذربایجان

و وزیر امور خارجه ونزوئلا

«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در پیام تبریک خود گفت: به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی است. برای آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستآوردهای جدید حرفه‌یی، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو می‌کنم.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در پیامی به مسعود پزشکیان نوشت: صمیمانه‌ترین تبریکات به برادرم دکتر مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران. مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با رئیس‌جمهور منتخب دکتر پزشکیان برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه پاکستان و ایران و ارتقای صلح و ثبات منطقه هستم.

کاخ کرملین نیز به نوبه خود اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه انتخاب مسعود پزشکیان را به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت.

عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق طی پیامی در حساب ایکس خود، موفقیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را به ایران و انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید را به وی تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت در منصب جدید، از تمایل کشورش برای تقویت روابط دوجانبه خبر داد.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز طی پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را به ملت و دولت ایران تبریک گفت برای وی آرزوی موفقیت و کامیابی کرد. او هم‌چنین گفت که با هم برای تقویت روابط راهبردی بین دو کشور و گشودن افقهای امیدوارکننده جدید برای همکاری بین دو کشور تلاش خواهیم کرد و مقاومت، مسیر مشترکی خواهد بود که در دفاع از عزت و منافع ملتهای دو کشور، در آن گام خواهیم گذاشت.

الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان در ایران را تبریک گفت و از او دعوت کرد به آذربایجان سفر کند.

عمار حکیم پسر عبدالعزیز حکیم، رئیس ملعون مجلس اعلی انقلاب اسلامی عراق که نام خود را برای حفظ آبرو به حکمت ملی عراق تغییر داده است در پیام خود، موفقیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را به‌عنوان یک تجربه دموکراتیک به رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی، توسط پزشکیان شد.

«ایوان گیل» وزیر امور خارجه ونزوئلا برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و پیروزی مسعود پزشکیان را تبریک گفت.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی طی پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان را به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران به وی تبریک گفتند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۶-تظاهرات یاران شورشگر - حمایت از تحریم کوبنده نمایش ورشکسته انتخابات رژیم - جمعه ـ ۱۵تیر ۱۴۰۳

یوتوبوری ـ ۱۵‌تیر۱۴۰۳

شعارها: انتخابات سرابه آتش تنها جوابه

زمان انقلابه آتش تنها جوابه

شعار هر ایرانی می‌ریم تا سرنگونی

می جنگیم می‌رزمیم ایرانو پس می‌گیریم

مریم انتخاب ما پیروز انقلاب ما

بنام خلق ایران آتش بر این جانیان

مرگ بر اصل ولایت فقیه

تنها ره رهایی سلاح و سرنگونی

اسلو ـ مقابل سفارت رژیم ـ ۱۵تیر۱۴۰۳

دست آخوندا خونیه رأی ما سرنگونیه

انتخابات سرابه آتش تنها جوابه

سفارت آخوندی این لانه جاسوسی تعطیل باید گردد

پیام به جان جانان حاضر حاضر تا پایان

درود بر کانونهای شورشی مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی

ولایت پوسیده سرنگونی رسیده

حکومت آخوندی به دست ارتش خلق سرنگون سرنگون

سخنرانی یک هوادار: پاسخ قاطع مردم و مقاومت ایران به نمایش انتخابات قلابی فاشیسم مذهبی، آتش بی‌امان کانونهای شورشی است. وظیفه اصلی و ملی و میهنی ما همه ایرانیان آزاده و شورشگر حامیان کانونهای شورشی سرنگونی حکومت اشغالگر آخوندی و حمایت از رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران خانم مریم رجوی و حمایت از برنامه ۱۰ماده‌یی ایشان برای یک ایران دموکراتیک و غیراتمی است ما برای سرنگونی فاشیسم آخوندی و آزادی میهن‌مان زنده‌ایم و ارتش آزادیبخش پاسخ نهایی ما به خامنه‌ای ضحاک و مزدورانش است صلح برای دنیا با رفتن آخوندا

شعارها: صلح برای دنیا با رفتن آخوندا

مسعود رهبر ماست پیروزی از آن ماست

مونیخ ـ مقابل کنسولگری رژیم ـ ۱۵تیر۱۴۰۳

دست آخوندها خونیه رأی ما سرنگونیه

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

دستی که امروز توی دست ملاست اونم شریک جرم این آخونداست

انتخابات سرابه آتش تنها جوابه

از کردستان تا تهران رأی ما سرنگونیه

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۷-سیاست آمریکا در قبال ایران ـ میزگرد با حضور شخصیت‌های برجسته آمریکایی

کنفرانس دربارة نمایش انتخاباتی رژیم آخوندی - پاریس -۸تیر۱۴۰۳

تیم کونستانتاین ـ ستون نویس واشنگتن تایمز

مسعود پزشکیان توسط برخی از رسانه‌های غربی به‌عنوان (مدره) توصیف می‌شود، اما وقتی از او پرسیدند که به نظر او نقش رئیس‌جمهور چیست؟ گفت که فقط باید خواسته‌های ولی‌فقیه را اجرا کند. آیا او یک مدره است؟

لیندا چاوز - مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید

چاوز: کلیت این پروسه انتخابات مسخره است. این یک انتخابات آزاد نیست. بله، گزینه‌هایی وجود دارد، ولی بسیار محدود هستند، نه فقط از بعد جنسیتی بلکه مشخصاً شما آخوندهایی را می‌بینید که تصمیم می‌گیرند چه کسانی می‌توانند کاندید شوند. همه آنها اراده خامنه‌ای و هر کسی که جانشین او باشد را انجام خواهند داد، زیرا خامنه‌ای به سن بالا رسیده است. هر تلاشی برای بررسی این موضوع و گفتن این‌که امیدی به اعتدال در ایران وجود دارد سراب است، فقط یک امید برای اعتدال در ایران وجود دارد، و آن تغییر رژیم است.

مایکل موکیزی - وزیر دادگستری آمریکا(۲۰۰۹)

موکیزی: یکی از همکلاسی‌های من در مدرسه حقوق، پستی نوشت که من قبل از آمدن آن را خواندم، و پیشنهاد کرده بود که به نوعی پزشکیان را می‌شود بهش امید داشت، چون پزشک است. من به او گفتم که ایمن الظواهری، جانشین اسامه بن‌لادن، هم پزشک بود. و اگر بخواهیم بیشتر فکر کنیم، دکتر منگله (پزشک اس.‌اس که بسیاری یهودیان را کشت) هم پزشک بود. دکتر اسد هم پزشک است. بنابراین ایده این‌که به نوعی یک پزشک می‌تواند اصلاح‌طلب باشد، فکر می‌کنم اشتباه است.

سفیر رابرت جوزف ـ معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا

می خواهم تأکید کنم این سفسطه بی‌پایان در رابطه با به‌اصطلاح انتخابات ایران که به واقع انتخابات نمایشی است وجود دارد که اگر ما این رژیم را امتیازات تشویق کنیم در طول زمان مدره‌تر خواهد شد و شاهد ظهور کاندیداهای مدره خواهیم بود. هیچ چیز نمی‌تواند از این دورتر از واقعیت باشد. هم‌چنان که تأکید شد این افراد که کاندیدا هستند، همیشه تماماً توسط ولی‌فقیه گزینش می‌شوند. که کنترل کامل را در اختیار دارد. مسیری برای اعتدال وجود ندارد. این طبعاً در روند انتخابات و یا هر شیوه دیگری امکانپذیر نیست. این رژیم نمی‌تواند اصلاح شود، نمی‌تواند مدره‌تر بشود، چون اگر چنین کند می‌داند که مردم ایران فهم خواهند کرد که بازی بر سر چیست.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸-بازتاب رسانه‌های بین‌المللی در مورد انتخابات ایران

آسوشیتدپرس در گزارشی از کسادی نمایش انتخابات رژیم و رئیس‌جمهور جدید ارتجاع نوشت: ویدیوهای منتشر شده نشان‌دهنده خالی بودن حوزه‌ها بود. نظرسنجی از چندین سایت در، تهران، از حضور کم جمعیت در میان حضور شدید نیروهای امنیتی در خیابان‌ها بود. آسوشیتدپرس افزود: پزشکیان اگر‌چه در طول مبارزات انتخاباتی خود با اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در درون حکومت شناسایی می‌شد، در همان زمان از سپاه پاسداران تجلیل کرد و در یک مناسبت لباس پاسداری خودش را در مجلس به تن کرد... . آسوشیتدپرس افزود: رئیسی که در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شد، به‌عنوان یکی از دستیاران خامنه‌ای و جانشین بالقوه وی تلقی می‌شد. بسیاری او را به‌دلیل مشارکت در اعدام‌های دسته‌جمعی در سال۶۷ و نقش او در سرکوب خونین مخالفان می شناختند.

گاردین انگلستان نوشت: پزشکیان در مبارزات انتخاباتی خود وعده هیچ تغییر بنیادی در حکومت دینی نداد و این در حالیست که ولی‌فقیه خامنه‌ای تصمیم‌گیری نهایی همه امور کشور را برعهده داشته است. دور اول انتخابات در ۲۸ژوئن شاهد کمترین میزان مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی از زمان انقلاب۱۳۵۷بود. مقامات رژیم ایران مدت‌هاست که به حضور در انتخابات به‌عنوان نشانه‌ای از حمایت از حکومت مذهبی در این کشور اشاره کرده‌اند.

در دور دوم مقامات دولتی از ولی‌فقیه تا بقیه، نرخ مشارکت بالاتری را پیش‌بینی کردند، و تلویزیون دولتی تصاویری از صف‌های متوسط به‌لحاظ جمعیت در برخی از مراکز رأی‌گیری را نشان می‌داد. ولی ویدئوهای منتشر شده مراکز رأی‌گیری را خالی نشان می‌دهد و نظرسنجی از چند ده سایت در تهران، پایتخت، شاهد مشارکت پایین در میان حضور شدید نیروهای امنیتی در خیابان‌هاست.

وال استریت ژورنال به بالا‌گرفتن جنگ گرگها پس از نمایش انتخابات اشاره کرده و می‌نویسد: پزشکیان در سیستمی است که در آن مؤسسات محافظه‌کار، از جمله قضاییه، ارتش و مقامات بالا تا خود ولی‌فقیه، هژمونی را به‌دست دارند و یک نبردی سخت را در پیش رو هست. طی دوره انتخابات، وی با تعصب، وفاداری خود به سیستم را وعده داد و یکبار یونیفرم سبز سپاه پاسداران را به تن کرد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۹-پس از اعلام نتایج نمایش انتخابات رژیم جنگ گرگها در باند غالب نظام بالا گرفت و سایت حکومتی عصر ایران نوشت: چه کسی مقصر شکست اصولگرایان است: محمدباقر قالیباف یا سعید جلیلی؟ قالیباف این قابلیت را داشت که به سبد آراء پزشکیان حمله کند، ولی جلیلی سهمی از این سبد نداشت.

آخوند محبی از باند قالیباف نوشت: در تاریخ بنویسید که جلیلی دوبار انتخابات را به اصلاح‌طلبان باخت!

احدیان مشاور قالیباف نیز گفت: انتخابات ۹۲ تکرار شد به همین سادگی.

فرهیختگان، متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای هشدار داد: پزشکیان می‌تواند شکاف‌های اجتماعی را تشدید کند، می‌تواند به اسم کارِ کارشناسی، دور جدید خالص‌سازی را کلید بزند، می‌تواند شکاف متن پیرامون را تشدید کند، می‌تواند حکمرانی ملی در فضای مجازی را نابود کند، می‌تواند مساله قومیت‌ها را تبدیل به معضل کند. اما اینها همه بستگی به مسعود پزشکیان دارد که بخواهد چگونه باشد.

روزنامه حکومتی سازندگی نوشت: ۸۰‌درصد در مرحله اول نشان دادند که معترض و منتقد شرایط موجود هستند. ما از تحریم خارجی به تحریم داخلی رسیده‌ایم. وقتی رئیس دولت نتواند مساله خارجی را حل کند، مساله داخلی به وجود می‌آید.بالاخره فشار اقتصادی اگر به اعتراض اجتماعی منجر نشود به اعتراض مدنی که پشت کردن به صندوق است، منجر می‌شود.

آخوند حسن روحانی هم در پیامی به پزشکیان، ضمن کرنش  و تبریک به ولی فقیه ارتجاع نوشت: مردم در این انتخابات نشان دادند که سیاست‌های اقتصادی و شیوه مدیریتی را که بالاترین نرخ تورم و شکننده‌ترین درجه شاخص فلاکت را در سه سال گذشته به بار آورده است، نمی‌خواهند و در حوزه‌های اجتماعی هم بی‌حرمتی به زنان و سلب حق حضور فعال در فضای اجتماعی و مجازی را برنمی‌تابند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰-تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز شنبه گزارش داد: بمباران شهر غزه و اردوگاه‌های مغازی و نصیرات در مرکز نوار غزه توسط اسرائیل، دست کم ۱۱کشته برجای گذاشت. شهر دیرالبلح، محله زیتون و اردوگاه بیرج در مرکز نوار غزه نیز هدف توپخانه و بمبارانهای اسرائیل قرار گرفتند که منجر به کشته و مجروح شدن شمار دیگری از ساکنان و آوارگان گردید. وفا شمار کشته‌شدگان حملات ۲۴ساعت گذشته اسرائیل به غزه را ۲۹تن اعلام کرد و به نقل از وزارت بهداشت فلسطین نوشت تا کنون ۳۸هزار و ۹۸تن در غزه جان خود را از دست داده و ۸۷‌هزار و ۷۰۵‌تن مجروح شده‌اند.

وال استریت ژورنال در گزارشی که شامگاه جمعه منتشر کرد نوشت: پس از هفته‌ها که به نظر می‌رسید مذاکرات برای آتش‌بس میان اسرائیل و حماس بطور کامل متوقف شده است، تغییراتی در پشت پرده به چشم می‌خورد. اندکی پس از اینکه اسرائیل اعلام کرد در حال آماده شدن برای پایان دادن به عملیات نظامی بزرگ ۹‌ماهه در غزه است، مذاکره‌کنندگان، از جمله رئیس موساد، نخست‌وزیر قطر و دیگر طرفهای میانجی، بطور ناگهانی از روز جمعه مذاکرات را در قطر از سر گرفتند.  دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد مذاکرات را در هفته آینده نیز ادامه خواهد داد.

در پی بمباران مقرها و سایت های متعلق به حزب‌الله لبنان در جنوب لبنان توسط اسرائیل، صبح شنبه چهار‌پهپاد جنگی بدون سرنشین به سمت شمال اسرائیل پرتاب شد.

تایمز اسرائیل با انتشار این خبر نوشت: سامانه پدافند هوایی اسرائیل موفق به رهگیری دو پهپاد شد، اما دو پهپاد دیگر به مناطقی در نزدیکی مجتمع‌های شمالی بیت خلیل اصابت کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: