بازتاب ایندیپندنت از گزارش جاوید رحمان به کنگره آمریکا

به‌نوشته ایندیپندنت جاوید رحمان گزارشگر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در یک جلسه توجیهی در کنگره آمریکا ضمن توضیح درباره گزارش خود که قرار است ۲۷تیر منتشر شود، به ظلم مداوم رژیم ایران بر معترضان و اقلیتهای سیاسی یا مذهبی و به قتل‌عام‌های مرتکب شده علیه مجاهدین خلق و دیگر مخالفان در دهه ۶۰ اشاره کرد.

ایندیپندنت می‌نویسد: جاوید رحمان هشدار داد پزشکیان به واقعیتهای سیستمی که سیاست رژیم ایران را کنترل می‌کند محدود خواهد بود. مسأله سیستماتیکی که ما داریم، سرکوب زنان و دختران، اعمال حجاب اجباری، سرکوب اقلیتها، اعدامهای گسترده مخالفان سیاسی، این نگرانی اصلی من است و مطمئن نیستم که تغییر کند.

آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا در حساب ایکس خود نوشت: پزشکیان، رئیس‌جمهور رژیم ایران، با ارسال پیامی به سازمان تروریستی حزب‌الله، به آنها پیشنهاد همکاری کامل داده است. برخی رسانه‌های غربی او را میانه‌رو توصیف کرده‌اند. شرمش باد.

آنا فوتیگا، نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه لهستان ۲۰۰۷ در حساب ایکس خود نوشت: تنها ۹ درصد از مردم ایران جمعه گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری دروغین پس از مرگ ابراهیم رئیسی شرکت کردند.

سایت هیل در آمریکا نوشت: اعلامیه‌های عمومی خود پزشکیان جای چندانی برای ابهام باقی نمی‌گذارد. بیعت پزشکیان با خامنه‌ای و وضع موجود فقط سیاسی نیست. او می‌گوید: من به خامنه‌ای ایمان دارم. من او را دوست دارم. او یک وفادار به رژیم است.

ماکسیمیلیانو فرارو عضو پارلمان آرژانتین که در گردهمایی جهانی ایران آزاد شرکت کرده بود در حساب ایکس خود نوشت: صدای خودمان را برای دفاع از دموکراسی و آزادی در منطقه و در هر گوشه از جهان بلند کنیم. اگر ما سکوت کنیم چه کسی صحبت خواهد کرد؟

سی.بی.اس آمریکا درباره تحریم شعبده انتخابات نوشت: آنهایی که ۱۰ روز پیش در ایران با آنها صحبت کردیم گفتند که هیچ اعتقادی به استبداد مذهبی ندارند. آنها حتی نمی‌خواستند به هیچ‌وجه با رأی دادن به آن مشروعیت بخشند. پزشکیان مطمئناً نمی‌تواند سیاست‌های امنیت ملی را که توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شود، تغییر دهد، مواردی مانند حمایت رژیم ایران از حوثی‌ها و نیروهای نیابتی آن در لبنان و حزب‌الله. انتخابات رژیم ایران هرگز کاملاً آزاد و منصفانه نیست.

پزشکیان در یک تماس تلفنی با دیکتاتور خون‌ریز سوریه درباره موضوعات مخلتفی گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر پزشکیان بر حمایت از رژیم اسد و تقویت روابط دوجانبه با این دیکتاتور تأکید کرد.

اصغر جهانگیر سخنگوی قضاییه جلادان اعتراف کرد: حدود ۴۵۰۰ پیج اینستاگرامی که تلاش می‌کردند انتخابات را تحریم کنند شناسایی شدند و از اقداماتشان جلوگیری شد.

بانک مرکزی رژیم در یک گزارش رسمی اعلام کرد: متوسط قیمت مسکن در پایتخت به حدود متری ۸۶ میلیون تومان در خرداد ماه رسیده است؛ رقمی که در دو ماه گذشته، بیش از ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ناوچه سهند نیروی دریایی ارتش تحت‌امر خامنه‌ای روز سه‌شنبه پس از واژگونی اولیه در بندرعباس به‌طور کامل غرق شد. سایت حکومتی نورنیوز اعلام کرد: کشتی جنگی سهند که روز دوشنبه به سختی مجدداً روی آب متعادل شد، پس از پاره شدن طناب نگهدارنده کشتی، اکنون غرق شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: اسراییل به یک خودرو در بزرگراه دمشق-بیروت در خاک سوریه حمله کرد و یکی از محافظان سابق حسن نصرالله، کشته شد. وی اخیراً در حمل و نقل سلاح نقش داشت.

سایت حکومتی دیده‌بان نیز این خبر را تأیید کرد و نوشت: یاسر نمر قرنبش، محافظ سابق حسن نصرالله، توسط اسراییل کشته شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: