مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ پنجشنبه

 

۱-  سالگرد حماسه فروغ جاویدان قسمت چهارم

مسعود رجوی – سوم مرداد ۸۹

نامه خانم مریم رجوی (ساعت ۲بامداد چهارشنبه ۵مرداد ۱۳۶۷)

برای من و مجاهدین و برای آرمان ما چیزی بهتر از این نیست که من صبح حرکت کنمو به‌داخل ستون بروم. البته می‌دانم که بعد از من سختی‌های بسیاری در پیش است که باید خودت تحمل کنی.

مسعود رجوی  - نشست اشرف -۳مرداد۱۳۸۹

می‌پردازم به سالروز فروغ جاویدان، تصویر بسیار روشنی داریم از اونچه که در اون ایام صحبت می‌کردیم. بیمه نامهٔ فروغ. راهبند ارتجاع و استعمار، تعرضی عظیم که لرزهٴ سرنگونی رو بر سراپای رژیم انداخت و هنوز که هنوز است، رژیم جشن می‌گیرد که سرنگون نشده. وه که چه تعرض عظیم میهنی و انقلابی بود!......

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۲- کابوس سرنگونی ۳۶سال پس از عملیات فروغ

از زبان سرکردگان سپاه پاسداران و تلویزیون حکومتی

تلویزیون رژیم -۳مرداد۴۰۳

سازمان مجاهدین خلق به‌این نتیجه رسید که با یک عملیات نظامی می‌توان حکومت مرکزی ایران را نابود کرد. این عملیات فروغ جاویدان نامیده شد. فرمانده کل عملیات به‌دست شخص مسعود رجوی و مریم رجوی بود. پنج محور با فرماندهان مشخص برای تسخیر محورهای اسلام‌آباد، کرمانشاه، همدان، قزوین و تهران را در نظر گرفته بودند....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳- کنفرانس در مجلس سنای آمریکا

سیاست ایران: مقابله با تهدیدات رژیم هم زمان با مبارزه مردم ایران برای آزادی

واشنگتن ـ پنجشنبه ۴مرداد ۱۴۰۳

سخنرانیهای اعضای سنا از هر دو حزب و شخصیتهای برجسته آمریکایی

«حفاظت از پناهندگان سیاسی از جمله زنان زندانی سیاسی سابق در اشرف۳ آلبانی»

قطعنامهٔ دو حزبی۵۹۹ در مجلس سنای آمریکا در حمایت کامل از ساکنان اشرف۳ به‌عنوان پناهندگان سیاسی و محکومیت توطئه‌های رژیم آخوندی علیه مقاومت ایران.

قطعنامه خواستار تضمین تمام حقوق اساسی ساکنان اشرف۳ در چارچوب کنوانسیونهای بین‌المللی از جمله حق حیات، آزادی و امنیت و حفاظت از املاک و هم‌چنین آزادی بیان و تجمع شده است. سناتورهای ارشد هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در سخنان خود در اجلاس جهانی ایران آزاد۱۴۰۳ بر حمایت از قطعنامهٔ۵۹۹ برای تضمین حقوق اساسی ساکنان اشرف۳ تأکید کردند. در میان حامیان اولیة قطعنامه ۵عضو کمیتة روابط خارجی، ۲رئیس کمیته، هر ۲رئیس مشترک گروه پارلمانی حقوق‌بشر و رئیس زیرکمیته اروپا به‌چشم می‌خورند......

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴- شورای ملی مقاومت ایران-کمیسیون زنان ۴مرداد۱۴۰۳

تجمع و اعتراض زنان زندانی سیاسی در بند زنان اوین

علیه حکم اعدام زندانی سیاسی پخشان عزیزی

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵- اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

اعدام کامران شیخه زندانی سیاسی اهل سنت پس از ۱۵سال حبس، قبلا ۶هم پرونده او اعدام شده بودند. ۲۳اعدام در یک هفته، فراخوان بین‌المللی به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

۶- پولیتیکو – ۳مرداد ۱۴۰۳

وزارت کشور آلمان روز‌چهارشنبه اعلام کرد که مرکز اسلامی هامبورگ را به‌دلیل تعقیب اهداف اسلامگرای افراطی و عمل به‌عنوان نماینده رژیم ایران ممنوع کرده است.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان در حساب X اعلام کرد: که، «امروز ما «مرکز اسلامی هامبورگ» را که یک ایدئولوژی تمامیت‌خواه را تبلیغ می‌کند، ممنوع کردیم. این مرکز از تروریستهای حزب‌الله حمایت می‌کند. وزارت کشور آلمان در بیانیه‌یی اعلام کرد که از صبح زود در ۵۳مکان در ۸ایالت آلمان، جست و جو صورت گرفته است. علاوه بر مرکز هامبورگ، مقامات هم‌چنین گروه‌های تابعه سراسری را در فرانکفورت، مونیخ و برلین ممنوع کردند.

طبق تحقیقات، مرکز اسلامی هامبورگ به‌عنوان نماینده رژیم ایران عمل می‌کرد و به‌دنبال صدور انقلاب اسلامی به آلمان بود. در این بیانیه آمده است، «تحقیقات به‌وضوح ثابت می‌کند که مرکز اسلامی هامبورگ به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه ایران به‌طور مستمر دستورالعمل سیاسی صدور «انقلاب اسلامی» را انجام می‌دهد»... .

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۷- واکنش‌های رژیم آخوندی پس از حملهٔ گستردهٔ پلیس آلمان
به‌مرکز تروریسم و صدور ارتجاع در هامبورگ و ۵۳‌مرکز وابسته به آن

احضار سفیر آلمان توسط حکومت آخوندی

خبرگزاری مهر وابسته به وزارت منفور اطلاعات: به‌دلیل حضور مجاهدین در برخی شهرهای آلمان، اتهامات و جوسازی‌هایی علیه این نهاد و سازمان مذهبی_فرهنگی در فضای رسانه‌یی آلمان ایجاد می‌شد.

تلویزیون رژیم ۳مرداد ۱۴۰۳: در‌پی اقدام پلیس آلمان در بستن شماری از مراکز اسلامی در این کشور سفیر آلمان به دستگاه سیاست خارجی کشورمان احضار شد، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور‌خارجه با محکوم کردن این اقدام خصمانه و مغایر با حقوق‌بشر اعتراض شدید کشورمان را به آقای هانسل موتسل ابلاغ کرد... . وی گفت برخی جریانهای حامی تروریست‌های نشانه‌دار با طرح اتهامات بی‌پایه در پی دامن‌زدن به تنشهای دینی هستند. مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه هم‌چنین به دولت آلمان درباره پیامدهای این‌گونه اقدامات مخرب هشدار داد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸-  گرگها یکدیگر را می‌درند

پاسدار شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان: اطرافیان پزشکیان در کارنامه خود همراهی با سرویسهای اطلاعاتی دشمن محکومیت‌های امنیتی و آلودگی به فساد دارند دیری نمی‌پاید که دولت شما با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد.

ظهوریان عضو مجلس ارتجاع: کابینه پیشنهادی نباید تبدیل به شرکت سهامی احزاب و جناح‌های سیاسی شود که هیچ ریشه‌ای در حکمرانی عقلایی و دینی ندارند

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

۹- اخبار جنگ در منطقه

به‌گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا روز پنجشنبه بر اثر بمباران و گلوله بارانهای سنگین اسراییل بر اردوگاههای فلسطینی در مرکز و چادرهای آوارگان در خان‌یونس و رفح در جنوب نوار غزه، ساختمانهای مسکونی بسیاری ویران و شمار زیادی، شامل کودکان، کشته و مجروح شدند. طی این حملات از روز چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه ۳۰‌فلسطینی جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تاکنون را ۳۹هزار و ۱۷۵ کشته و ۹۰هزار و ۴۰۳ مجروح اعلام کرد.

رویترز گزارش داد: نیروهای اسراییلی روز پنجشنبه به عمق برخی از شهرها در سمت شرقی‌خان‌یونس در جنوب غزه پیشروی کردند. درگیریها در روزهای اخیر در اطراف شهرهای شرقی در نوار غزه متمرکز شده است، جایی که ارتش روز‌چهارشنبه اعلام کرد جسد ۵اسراییلی را پیدا کرده که در حمله حماس در ۷اکتبر به اسراییل کشته شدند. ارتش اسراییل گفت در خان‌یونس دهها شبه‌نظامی را کشته و حدود ۵۰ زیرساخت نظامی را منهدم کرده است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا- سنتکام با صدور بیانیه ای اعلام کرد نیروهای آمریکا ۲سامانه پرتاب موشک حوثی‌های وابسته به رژیم ایران را در مناطق تحت کنترل آنها در یمن شناسایی و منهدم کردند. این عملیات در راستای حفاظت از آزادی کشتیرانی در آبهای بین‌المللی انجام شد.  

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید   

۱۰ـ وزارت‌خارجه رژیم آخوندی در سایت خود از استرداد یکی از ایادی رژیم توسط انگلستان به آمریکا خبر داد و نوشت: در پی اقدام دولت انگلیس در استرداد یکی از اتباع ما به آمریکا به اتهام دور زدن تحریم‌ها، سایمون شرکلیف سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه اعتراض شدید جمهوری اسلامی نسبت به بازداشت و استرداد وی به آمریکا را، به سفیر انگلیس ابلاغ کرد.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: