مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ جمعه

۱- ۵مرداد۱۳۶۷ نقطه اوج بزرگترین و خونین‌ترین درگیری مجاهدین

با شب تیره و تار خمینی در دروازه کرمانشاه

             در عملیات فروغ جاویدان با ۱۳۰۴جاودانه فروغ           

۲- پراتیک کانونهای شورشی در رابطه با فروغ جاویدان

تهران –۵مرداد ۱۴۰۳

گرگان –۵مرداد ۱۴۰۳

کرج –۵مرداد ۱۴۰۳

سنندج –۵مرداد ۱۴۰۳

سمنان –۵مرداد ۱۴۰۳

رودسر –۵مرداد ۱۴۰۳

بندر عباس –۵مرداد ۱۴۰۳

مشهد –۵مرداد ۱۴۰۳

خرم‌آباد –۵مرداد ۱۴۰۳

رامسر –۵مرداد ۱۴۰۳

اصفهان –۵مرداد ۱۴۰۳

نائین –۵مرداد ۱۴۰۳

کرمانشاه –۵مرداد ۱۴۰۳

اسلام‌آباد –۴مرداد ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳-  سالگرد حماسهٔ فروغ ایران ۶و۷ مرداد۱۳۸۸ در اشرف

در هم شکستن توطئه خامنه‌ای و حکومت دست‌نشاندهٴ عراق

در ۳روز رزم جانانه با ۱۳شهید و ۵۰۰مجروح و ۳۶گروگان و ۷۲روز اعتصاب غذا

اخبار سیمای آزادی-۱۱اسفند۱۳۸۷

ولی فقیه ارتجاع، روز گذشته پرده‌ها را کنار زد و با خشم و درماندگی از پایداری اشرف و حذف مجاهدین از لیست تروریستی از دولت عراق خواستار اجرای توافق دوجانبه و ننگین مبنی بر اخراج مجاهدین از عراق گردید.ایشان خطاب به رئیس‌جمهور عراق خاطرنشان کردند، انتظار این است که جنابعالی و جناب آقای مالکی نخست‌وزیر عراق به‌صورت جدی عملی شدن توافقها و تفاهم‌های دوجانبه را پیگیری نمایید. رهبر انقلاب اسلامی به توافق دوجانبه در خصوص اخراج منافقین از عراق و اشاره و تاکید کردند. این تصمیم باید عملی شود و ما منتظر تحقق آن هستیم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منافقین را مایه شر و فساد دانستند و با به اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا برای خارج کردن آنها از لیست گروههای تروریستی افزودند: این تصمیم اتحادیه اروپا نشان داد که تروریست بودن یا نبودن از دیدگاه غرب یک مسأله قراردادی است و هیچ ارتباطی با واقعیات ندارد. ایشان خاطرنشان کردند اروپایی‌ها با وجود این تصمیم، از طرف دیگر حاضر به پذیرفتن منافقین در کشورهای خود نیز نیستند.

پاسخ به ولی فقیه ارتجاع

مسعود رجوی – ۱۰اسفند۱۳۸۷

خامنه‌ای پرده‌ها را کنار زد و در دیدار با رئیس‌جمهور عراق، به دهان‌دریدگی علیه مجاهدین پرداخت و خواهان «عملی شدن توافق‌ها» شد. انگار که عراق تیول و مِلک طِلق ولایت ارتجاع است، «به‌صورت جدی عملی شدن توافق دوجانبه در خصوص اخراج» مجاهدین را بستانکاری می‌کند و به‌گونه حکم حکومتی رژیم آخوندی، مقرر می‌کند: «این تصمیم باید عملی شود و ما منتظر تحقق آن هستیم». زیرا مجاهدین به‌گفته بزرگ‌عمامه‌داران ولایت، «مایه شر و فساد» هستند به‌خصوص که اتحادیه اروپا هم آنها را از لیست گروههای تروریستی خارج کرده است. اما در همین حال می‌گوید که دولت‌های اروپا «حاضر به پذیرفتن منافقین در کشورهای خود نیستند».

به‌فرموده ولی‌فقیه ارتجاع: «نظامیان اشغالگر (هم) باید هر چه زودتر از عراق خارج شوند زیرا هر یک روزی که خروج آنها به تاخیر بیافتد به ضرر ملت عراق خواهد بود». طفلک فرتوت فراموش کرده است که منقل خودش و رژیمش از همین آتش اشغال عراق گرم شد!

پخش مشروح در پایان اخبار

۴- پراتیک زاهدان

زاهدان ـ ۵مرداد ۱۴۰۳

  1. از زاهدان تا تهران مقاومت رمزپیشروی و پیروزی است
  2. حکومت قتل‌عام سرنگون سرنگون
  3. این رژیم رفتنی است انقلاب دموکراتیک ایران پیروز می‌شود
  4. شعار هربلوچ چه‌دار باشد چه زندان ایستاده‌ایم تا پایان
  5. حق رژیم قتل‌عام و اعدام آتش است وبس... . برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید.
  6. برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵- روایت تلویزیون رژیم از عملیات فروغ جاویدان

عملیات فروغ جاویدان از زبان دشمن

تلویزیون رژیم-۴‌مرداد‌۱۴۰۳

اولین خبرها در نیمه‌شب سوم‌مرداد ماه حکایت از سقوط قصرشیرین، سرپل‌ ذهاب و اسلام‌آباد داشت. نه‌تنها بسیجی‌ها که فرماندهان گردانها هم باور نمی‌کردند که با این سرعت خود را به اسلام‌آباد رسانده باشند. لحظه به لحظه گزارش می‌رسید که خط شکسته. از قرارگاهی که آقای هاشمی مستقر بود، همواره تماس می‌گرفتند که چه‌کار دارید می‌کنید خط شکسته! جلوتر که آمدند دیدم که شعار می‌دهند، شعار مریم و مسعود فهمیدم که مجاهدین هستند.

تلویزیون رژیم -۴مرداد ۱۴۰۳

گوینده: اولین خبرها در نیمه‌شب سوم مرداد ماه حکایت از سقوط قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد داشت به این ترتیب دشمن که طی دو روز خود را به‌دشت حسن‌آباد رسانده بود باید تا ساعاتی دیگر به باختران می‌رسه. تعدادی از فرماندهان تیپ که با یک آمبولانس سفید رنگ خود را به‌دشت حسن‌آباد رسانده بودند در تاریکی شب متوجه حضور ستون مکانیزه دشمن در گردنه چهارزبر می‌شوند. دشمنی که به‌شدت آتش می‌ریخت و جلو می‌آمد به گونه‌ای که اگر ستون مکانیزه به‌دشت حسن‌آباد می‌رسید دیگر مهار کردن آنها مشکل به نظر می‌آمد پس باید تا قبل از رسیدن به تنگه چهارزبر ستون متوقف می‌شد.....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۶- سرکرده هابیلیان در مورد مجاهدین

تلویزیون شبکه یک رژیم -۳مرداد ۱۴۰۳

هاشمی‌نژاد شکنجه‌گر و مأمور اطلاعات با عنوان مضحک دبیرکل هابیلیان: خانم مریم رجوی راه افتاده تو کنگره‌های آمریکا و توی اروپا، آنها هم او را به‌عنوان نماد آزادی و خوشبختی مردم ایران تشویق می‌کنند. آقای مایک پمپئو به‌اضافه آقای مایک پنس معاون‌اول رئیس‌جمهور آمریکا و بسیاری از مقامات آمریکا در میتینگ‌های مجاهدین شرکت کردند و نسخه آینده مردم ایران را مجاهدین می‌دانند.

رهبر عزیز و هوشمند ما چند سال پیش بحث جابجایی جای شهید و جلاد را مطرح فرمودند که آنموقع ایشون متوجه این قضیه بودند که دشمن طراحی کرده. در سایه گذشت ۲۰ - ۳۰سال ۴۰سال جای موضوعات را با هم عوض بکند.

تلویزیون رژیم

روزهای پایانی خردادماه سال۱۳۶۰ مجاهدین خلق در بیانیه خود رسماً اعلام کردند که وارد فاز جنگ مسلحانه و براندازی حکومتی می‌شوندوقتی آتش‌بس اعلام شد و جنگ پایان پذیرفت، باز هم مجاهدین از دشمنی‌های خود دست نکشیدند و این بار تلاش کردند با عملیاتی که آن را فروغ جاویدان می‌نامیدند ضربه بزنند. حضور مجاهدین در آشوب‌های داخلی در چند سال اخیر آن‌قدر پررنگ بوده که از آنها به‌عنوان بازوی براندازی در ایران نام می‌برند. تا پایان سال نود ۱۷۰۰۰ترور ما در کشور داشتیم. در سال۲۰۰۲ مجاهدین با ارائه اطلاعات درباره نطنز و راکتور آب‌سنگین اراک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نسبت به فعالیت‌های هسته‌یی حساس و بدبین کردند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۷- توییت کریستوف دفریس و   واکنش علی باقری به حمله پلیس آلمان

کریستوف دفریس نماینده پارلمان آلمان: مرکز اسلامی هامبورگ به‌عنوان مرکز اقدامات و تبلیغات رژیم ایران، ممنوع و تعطیل شده است. ۱۰سال است که برای این کار تلاش می‌کنم این اقدام مدتهاست که به تعویق افتاده بود و ضربه مهمی علیه حمایت رژیم از تروریسم است.

علی باقری سرپرست وزارت‌خارجه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران در واکنش به حمله پلیس آلمان به مراکز تروریسم و صدور بنیادگرایی رژیم در آلمان وقیحانه مدعی شد: اقدام مراجع قضایی-انتظامی آلمان در تفتیش اماکن مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ، حرکتی ناموجه و ناقض قواعد و موازین ناظر بر آزادی مذهب و اندیشه است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸- گرگها یکدیگر را می درند

سگ دعوای کابینه و مجیز گویی پزشکیان‌: آگاهی و درایت رهبر بود که اجازه نداد یک عده هم‌چنان مداخله کنند.

در حالیکه جنگ‌وجدال باندهای رژیم بر سر کابینه ادامه دارد، پزشکیان با مجیز‌گویی از ولی‌فقیه ارتجاع گفت:بپذیرید و بپذیریم، حضور مقام معظم رهبری اگر نبود این اتفاقات شکل نمی‌گرفت. شما مطمئن باشید شکل نمی‌گرفت و این آگاهی و درایت رهبری بود که اجازه نداد یک عده هم‌چنان مداخله کنند و نگذارند این صحنه به‌وجود بیاد.

به‌دنبال دیدار پزشکیان با پاسدار علی لاریجانی، یک خبرنگار خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) خبر داد، لاریجانی معاون اول پزشکیان شد. برخی از رسانه‌های رژیم نیر از انتصاب او به سمت دبیر شورای عالی امنیت رژیم خبر دادند.

از سوی دیگر، آخوند نبویان از مهره‌های خامنه‌ای و عضو مجلس رژیم گفت: مجلس، به فردی که دلبسته به خارج از کشور یا فرزندان وی در خارج از کشور هستند، رأی اعتماد نمی‌دهد، تعارف نداریم.

باند جبهه اصلاحات قلابی، مطرح شدن نام رحمانی فضلی به‌عنوان وزیر کشور را رد و اعلام کرد هر کس آزموده را بیازماید پشیمانی بر وی فرد می‌آید.

رسانه‌ٔ حکومتی مستقل آنلاین نیز نوشت: رحمانی فضلی بزرگترین اشتباه روحانی بود و با حضور مجددش در دولت کار پزشکیان را هم یک‌سره می‌کند.

مرعشی گرداننده باند کارگزاران خطاب به پزشکیان نوشت: حلقه کارشناسان را تبدیل به حلقه وصل با رهبری کنید. تأکید کردم که رهبری امروز از هر زمان دیگر تنهاتر هستند اختلاف بین نفر اول و دوم کشور، دودش در چشم مردم می‌رود و هیچ ثمری ندارد. مرعشی افزود: اصول‌گراها دچار اختلافات درونی سنگینی شده‌اند و وضعشان از ما بدتر است. سران خودشان را خانه‌نشین کرده‌اند بدون این‌که دستاوردی داشته باشند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۹- غارت‌شدگان رضایت خودروی طراوت نوین روز پنجشنبه در خیابانهای تاکستان در اعتراض به‌غارت سرمایه‌هایشان با فریادهای بی‌شرف بی‌شرف، علیه مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی تظاهرات کردند. این تظاهرات که از ظهر شروع شده بود تا شب ادامه داشت. روز پنجشنبه هم‌چنین غارت‌شدگان گلباران در دزفول در اعتراض به غارت سرمایه‌هایشان در مقابل دادستانی رژیم در این شهر تجمع کردند.

روز پنجشنبه مردم منطقه وزوان در اصفهان در اعتراض به‌تغییر نام و قرار گرفتن این منطقه در کنار میمه اصفهان تجمع کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید                                  

۱۰ ـ اخبار جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز جمعه نوشت: بر اثر بمباران شهر غزه و نواحی اطراف آن و شهرهای‌خان‌یونس و رفح در جنوب نوار غزه چندین ساختمان مسکونی ویران و دهها تن کشته و مجروح شدند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد: شامگاه پنجشنبه پایگاه نیروهای آمریکایی در حوزه‌های گازی کونیکو، واقع در حومه دیرالزور هدف حمله موشکی قرار گرفت. دست کم یک موشک از مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران پرتاب شد. ساعاتی پس از این حمله هواپیماهای آمریکایی هفت مکان استقرار شبه‌نظامیان رژیم ایران را در حومه دیرالزور با مسلسلهای سنگین هدف قرار دادند.

العربیه نیز در گزارشی جداگانه به‌نقل از دو منبع امنیتی عراق اعلام کرد: شامگاه پنجشنبه ۴موشک کاتیوشا به پایگاه هوایی عین‌الاسد، محل استقرار نیروهای آمریکایی، شلیک شد. این دو منبع افزودند: ۲موشک به داخل این پایگاه و بقیه به حوالی آن اصابت کردند. از خسارات مادی یا تلفات جانی احتمالی گزارشی نرسیده است.

نخست وزیران استرالیا و نیوزیلند و کانادا در بیانیه مشترکی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند و نسبت به خطر گسترش درگیریها بین اسراییل و حزب‌الله هشدار دادند. در این بیانیه که در سایت نخست‌وزیری استرالیا منتشر شده رهبران ۳کشور استرالیا و نیوزیلند و کانادا با محکوم کردن اقدامات رژیم در منطقه خواستار پایان‌دادن به اقدامات بی‌ثبات‌کننده رژیم آخوندی و گروه‌های وابسته به آن از جمله حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها شدند.

در عین‌حال وال استریت ژورنال گزارش داد: ترامپ در مورد نتانیاهو می‌گوید من می‌خواهم او جنگ را تمام کند و به‌سرعت این را خاتمه دهد. شما باید به‌سرعت اینکار را بکنید. چرا که به‌خاطر انعکاسات اجتماعی آن دارید به‌شدت ضربه می‌خورید.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید                                                       

۱۰ـ افشای ارزپاشی در بازار ارز

در جریان مخاصمات باندهای درونی رژیم، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی رژیم در تهران فاش کرد که در ۲۰سال گذشته و به اسم تلاش برای کاهش نرخ ارز آزاد، دست‌کم ۲۸۱میلیارد دلار ارز پاشی در بازار ارز انجام شده است.

سایت حکومتی اعتماد نوشت: این ۲۸۱میلیارد دلار عملاً صرف اعطای رانت به افراد و گروه‌های خاصی شده است.                                       

۱۱ـ زمین لرزه در گهواره کرمانشاه و قلعه قاضی استان هرمزگان

ساعت‌یک و پنج‌دقیقه بامداد روز جمعه ۵مرداد زمین‌لرزه‌یی به قدرت چهار و نه‌دهم ریشتر منطقه گهواره در کرمانشاه را لرزاند. تاکنون گزارشی از تلفات و خساراتی این زمین‌لرزه که در عمق ۸کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست منتشر نشده است.

هم‌چنین ساعت۱۷ و ۳۴دقیقه روز پنجشنبه ۴مرداد زمین‌لرزه‌یی به قدرت چهار و شش دهم‌ریشتر بخش قلعه قاضی در استان هرمزگان را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق ۱۰کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید        

۱۲ـ گزارش آماده‌سازی‌های افتتاحیه المپیک۲۰۲۴

مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک۲۰۲۴ در پاریس امروز جمعه بر روی رود سن برگزار می‌شود. در افتتاحیه بازیهای المپیک۲۰۲۴ پاریس، گفته می‌شود ۱۱۰رئیس دولت از کشورهای مختلف جهان شرکت می‌کنند. به گزارش رویترز فرانسه یکی از بزرگترین عملیات امنیتی خود در زمان صلح را روز جمعه با میزبانی مراسم افتتاحیه بازیها در قلب پاریس اجرا خواهد کرد.
بیش از ۶۰۰۰ ورزشکار در رژه‌ای در امتداد رودخانه سن شرکت خواهند کرد و ۴۵۰۰۰پلیس و ۱۰۰۰۰سرباز، امنیت این رویداد را تأمین می‌کنند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید


۱۳ـ  آتش‌سوزی‌های عمدی در شبکه راه‌آهن سریع‌السیر فرانسه

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز جمعه، ساعاتی پیش از آغاز مراسم افتتاح بازیهای المپیک در پاریس، شبکه راه‌آهن سریع‌السیر فرانسه در چند نقطه هدف آتش‌سوزیهای عمدی قرار گرفت که منجر به مختل شدن سفر و جابجایی صدها هزار‌مسافر شد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: یورواستار به مسافران توصیه می‌کند روز جمعه مسافرت نکنند، زیرا خدمات راه‌آهنی بین لندن و پاریس به‌دلیل اقدامات خرابکارانه در فرانسه مختل شده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۴- از سوی دیگر به گزارش رویترز، در آستانه شروع بازیهای المپیک پاریس پلیس بلژیک برای تحقیقات ضدتروریستی روز پنجشنبه ۱۴خانه را در شهرهای آنتورپ، لیژ و گنت و هم‌چنین در منطقه بروکسل بارزسی کرد و ۷نفر را بازداشت نمود.

دفتر دادستانی عمومی فدرال بلژیک در بیانیه‌یی اعلام کرد: آنها از جمله مظنون به تدارک یک حمله تروریستی هستند.                               

۱۵- مشروح مناسبت سالگرد ۶ و ۷ مرداد

سالگرد حماسهٔ فروغ ایران ۶ و ۷مرداد۱۳۸۸ در اشرف

در هم شکستن توطئه خامنه‌ای و حکومت دست‌نشاندهٴ عراق

در۳روز رزم جانانه با ۱۳شهید و ۵۰۰مجروح و ۳۶گروگان و ۷۲روز اعتصاب غذا

اخبار سیمای آزادی-۱۱اسفند۱۳۸۷

ولی فقیه ارتجاع، روز گذشته پرده‌ها را کنار زد و با خشم و درماندگی از پایداری اشرف و حذف مجاهدین از لیست تروریستی از دولت عراق خواستار اجرای توافق دوجانبه و ننگین مبنی بر اخراج مجاهدین از عراق گردید.ایشان خطاب به رئیس‌جمهور عراق خاطرنشان کردند، انتظار این است که جنابعالی و جناب آقای مالکی نخست‌وزیر عراق به‌صورت جدی عملی شدن توافقها و تفاهم‌های دوجانبه را پیگیری نمایید. رهبر انقلاب اسلامی به توافق دوجانبه در خصوص اخراج منافقین از عراق و اشاره و تاکید کردند. این تصمیم باید عملی شود و ما منتظر تحقق آن هستیم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منافقین را مایه شر و فساد دانستند و با به اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا برای خارج کردن آنها از لیست گروههای تروریستی افزودند: این تصمیم اتحادیه اروپا نشان داد که تروریست بودن یا نبودن از دیدگاه غرب یک مسأله قراردادی است و هیچ ارتباطی با واقعیات ندارد. ایشان خاطرنشان کردند اروپایی‌ها با وجود این تصمیم، از طرف دیگر حاضر به پذیرفتن منافقین در کشورهای خود نیز نیستند.

پاسخ به ولی فقیه ارتجاع

مسعود رجوی – ۱۰اسفند۱۳۸۷

خامنه‌ای پرده‌ها را کنار زد و در دیدار با رئیس‌جمهور عراق، به دهان‌دریدگی علیه مجاهدین پرداخت و خواهان «عملی شدن توافق‌ها» شد. انگار که عراق تیول و مِلک طِلق ولایت ارتجاع است، «به‌صورت جدی عملی شدن توافق دوجانبه در خصوص اخراج» مجاهدین را بستانکاری می‌کند و به‌گونه حکم حکومتی رژیم آخوندی، مقرر می‌کند: «این تصمیم باید عملی شود و ما منتظر تحقق آن هستیم». زیرا مجاهدین به‌گفته بزرگ‌عمامه‌داران ولایت، «مایه شر و فساد» هستند به‌خصوص که اتحادیه اروپا هم آنها را از لیست گروههای تروریستی خارج کرده است. اما در همین حال می‌گوید که دولت‌های اروپا «حاضر به پذیرفتن منافقین در کشورهای خود نیستند».

به‌فرموده ولی‌فقیه ارتجاع: «نظامیان اشغالگر (هم) باید هر چه زودتر از عراق خارج شوند زیرا هر یک روزی که خروج آنها به تاخیر بیافتد به ضرر ملت عراق خواهد بود». طفلک فرتوت فراموش کرده است که منقل خودش و رژیمش از همین آتش اشغال عراق گرم شد!

اما آنچه به‌طور مضاعف خامنه‌ای را زخمی و برآشفته کرده است، دانشجویانی هستند که در تهران به دفن استخوان و گورستان کردن دانشگاهها از یکسو و به“ دانشگاه ”شدن شکنجه‌گاه اوین در حاکمیت آخوندی از سوی دیگر، معترضند. از این‌روست که دِقّ دلِ خود را بی‌محابا بر روی مجاهدین خالی می‌کند و آنها را مایه و موجب“ شر و فساد“می‌داند.

راست می‌گوید! الحق که مجاهدین در همه جا “ شر و فساد ”حکومت آخوندی را خوب برملا کردند. دست مریزاد. ... اکنون این خامنه‌ای است که برای نخستین بار از طریق رسانه‌ها و شبکه رادیو و تلویزیون“ خودی ” آشکارا به یک توافق پنهان دوجانبه برای اخراج مجاهدین از عراق اعتراف می‌کند.

تصادفی نیست که تلویزیون رژیم پس از یاوه‌گویی خامنه‌ای علیه مجاهدین، سفیر رژیم در بغداد را به صحنه می‌آورد تا بگوید «دولت عراق این را رسماً به اعضای این گروهک اعلام کرد که باید خاک عراق را ترک کنند و اینها باید بروند به کشور ثالثی یا آن افراد نادم فریب‌خورده می‌توانند به کشور خودشان بازگردند

از این رو گفته‌ایم و باز هم تکرار می‌کنیم که «به‌غایت استقبال می‌کنیم که عراق کشور قانون و دموکراسی و دارای حاکمیت بالاستقلال و به‌قول خودشان دارای سیادت «ذات السیاده» باشد. اما اگر رژیم آخوندی بخواهد این سیادت را سرقت کند و خط خودش را پیش ببرد و قوانین بین‌المللی را زیرپا بگذارد، آن‌وقت تا پای جان می‌ایستیم»... .

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید  

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: