تلگراف لندن ـ حکومت ایران افراط‌گرایی را در انگلستان ترویج می‌کند

اخبار ایران وجهان دریک نگاه

۱-تلگراف لندن نوشت: حکومت ایران افراط‌گرایی را در انگلستان ترویج می‌کند، کاری که باید جلویش گرفته شود. شبکه گسترده نیروهای نیابتی رژیم تهران تهدیدی برای ارزش‌های ما است. این شبکه باید به‌شدت به چالش کشیده شود، اما انگلستان در انجام این کار عقب مانده و کم‌کاری دارد.

۲-شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته در مورد فلسطین تشکیل جلسه داد. رزماری دی کارلو معاون دبیرکل در امور سیاسی و صلح گفت: ما به یک آتش‌بس فوری، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگانهای باقی مانده و افزایش گسترده کمکهای بشردوستانه به غزه نیاز داریم.

من از ادامه تلاشهای مصر، قطر و آمریکا در این زمینه استقبال می‌کنم. نشست‌های اخیر در دوحه و قاهره تلاش کرد شکافها را پر کند، اما اختلافات عمده هم‌چنان ادامه دارد. برای دستیابی به توافق بدون تأخیر باید اقدامات بیشتری انجام شود. سازمان ملل متحد متعهد به حمایت از همه تلاش‌ها برای این منظور است. این در حالی است که وضعیت در زمین وخیم به نظر می‌رسد. عملیات نظامی اسراییل در سراسر غزه ادامه دارد و تعداد تلفات به طرز غم‌انگیزی در حال افزایش است.

۳-آخوند پناهیان روضه‌خوان بیت خامنه‌ای در هراس از گسترش ابعاد شقه و شکاف در رژیم به روزنامه کیهان حمله کرد. تلگرام چند ثانیه با عنوان حمله پناهیان به روزنامه کیهان این خبر را درج کرد: دوقطبی‌سازی روزنامه‌ها از نشر اکاذیب بدتر است. روزنامه‌ای که دوقطبی‌سازی می‌کند را تعطیل کنید. مجلس علیه دوقطبی سازی قانون وضع کند. روزنامه‌ها حق ندارند بگویند چون دولت از جناح مقابل است پس دوقطبی ایجاد کنند. این روش‌ها پلید است.

۴-در جریان جنگ گرگ‌ها محمدصادق کوشکی از مهره‌های اطلاعاتی رژیم در رسانه‌ها خطاب به سخنگوی پزشکیان نوشت: اصولاً وجود شما، عین بدحالی است و منصوب کردن شما به سخنگویی دولت نظام برای بدحالی صد سال آینده ایران کفایت می‌کند. کاش شما در ایام پیش‌رو، هیچ نگویی و فقط حقوقت را بگیری و با مقامت «حال» کنی و از جایگاهت لذت ببری و ماهیانه هم با هزینه بیت‌المال به استرالیا سفر کنی .

لطفا به اشتراک بگذارید: