دستاوردها- زنان دررهبری، گفتگو با خواهران مجاهد سپیده پورتقی و سیما باقرزاده

شصت سال چون کوه، گردن فراز و نستوه، شصت سال چون رود، نسل حنیف مسعود، شصت سال بودن، شعر هستی سرودن، شصت سال رفتن، از تنگه‌ها و گذشتن، شصت سال ماندن تاریخ را نوشتن.
بله در آغاز  شصتمین سال حیات سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران با نگاهی به مسیر طی شده میتونیم دست‌آوردهای این عبور شگفت انگیز رو که در واقع بخشی از تاریخ معاصر ایرانه ببینیم. گرچه این جنبش عظیم در این شش دهه نبرد و تلاش هنوز به هدف اصلی خودش که آزادی پایدار و برقراری حاکمیت مردمی در میهن مون هست نرسیده ولی البته همه چیز حکایت از نزدیکی اون روز بزرگ داره.
ولی در این مسیر شصت ساله دست‌آوردهای بزرگی را رقم زده و محقق کرده دستاوردهایی که تاریخی هست یعنی در جامعه محقق شده و رقم خورده و به ثبت رسیده و هیچ قدرتی نمی‌تونه اون‌ها رو نفی کنه و جلوی عملکرد اونها رو بگیره یکی از دستاوردهای بزرگ و تاریخی ترسیم مسیر برابری زن و مرد است تعریف و معرفی زیر ساخت‌های ایدئولوژیک اون و تدوین قوانینی برای جاری کردن آن در جامعه آینده ایران پس از جارو شدن جانیان و غارت گران حاکم و مهم‌تر از آن تشکیل و ایجاد یک الگو یا جامعه الگویی، بر اساس همین آرمان یعنی آرمان برابری و قوانین تنظیم شده برای چنین جامعه‌ای. این جامعه الگویی بیش از سی و پنج ساله‌ای که آزمایش خودش رو در میان آتش و خون پیش برده یک جنبش مقاومت خونبار را رو در روی هولناک‌ترین دیکتاتوری زیر پرده دین محقق کرده و به ثبت رسانده.
مسیری که عبور از اون بسا سخت‌تر و پیچیده‌تر از اداره یک کشور هست.

لطفا به اشتراک بگذارید: