موضوعاتی از اخبار جهان

گفتگو با میثم ناهید

حزب نودموکرات کانادا - ان‌دی‌پی - رسما به ائتلاف خود با حزب لیبرال که جاستین ترودو را در راس دولت دارد، پایان داده تا احتمال برگزاری یک انتخابات زودهنگام دیگر در این کشور قوت یابد.

ائتلاف میان حزب نودموکرات و حزب لیبرال حدود دو سال و نیم پیش روی داده بود و به جاستین ترودو اجازه تشکیل کابینه داد اما امروز - چهارشنبه ۴ سپتامبر - جاگمیت سینگ، رهبر این حزب، در پیامی ویدیویی گفت نخست‌وزیر را از تصمیم خروج حزبش از این ائتلاف مطلع کرده است.

آقای سینگ در بخشی از این ویدیو که روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده علت این تصمیم را «بیش از اندازه ضعیف و خودخواه بودن» لیبرال‌ها برای برآورده کردن مطالبات کانادایی‌ها عنوان کرد.

اگر چه پایان یافتن این ائتلاف به خودی خود موجب برگزاری انتخابات زودهنگام در کانادا نخواهد شد اما ممکن است مردم این کشور را ناچار کند قبل از فرارسیدن زمان مقرر شده برای انتخابات سراسری - اکتبر ۲۰۲۵ - پای صندوق‌ها بروند.

همچنین در بیانیه‌ای که که آقای سینگ روز چهارشنبه صادر کرد آمده که با خروج حزب او از ائتلاف با دولت، اکنون رای عدم اعتماد به دولت و لوایح آن «روی میز» نمایندگان این حزب در پارلمان است.

لطفا به اشتراک بگذارید: