مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ شنبه

۱-  تظاهرات جهانی در سالگرد  قیام 

با درود به ۷۵۰‌شهید قیام‌۱۴۰۱از ژینا امینی تا سارا دلدار

و از محسن شکاری تا کمیل ابوالحسنی قهرمانانی که به‌خاطر کیفر مزدوران و به‌آتش کشیدن مظاهر حاکمیت ضحاک زمان جان فدا کردند

زن مقاومت آزادی. . 

در دومین سالگرد قیام

پیش به سوی انقلاب و جمهوری دموکراتیک

ما زن و مرد جنگیم می‌جنگیم می‌میریم ایران را پس می‌گیریم

مقاومت ایران

سلسله تظاهرات و نمایشگاه در کشورهای مختلف جهان

تجدید عهد با شهیدان سرفراز قیام

حمایت از حق مقاومت کانون‌های شورشی در برابر رژیم ضدبشری

فراخوان به‌لیست‌گذاری تروریستی سپاه خامنه‌ای

۲۳ و۲۴ و ۲۵شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در پاریس

نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک -جمعه ۲۳شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در برلین

نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک -شنبه ۲۴‌شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در مقابل پارلمان‌سوئد- نه شاه نه‌شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک - استکهلم – شنبه ۲۴شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در آمستردام- نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک

شنبه ۲۴‌شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در مقابل نخست‌وزیری انگلستان - نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک - لندن - شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در مقابل مقر اروپایی ملل‌متحد -نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک - میدان ناسیون ژنو - جمعه ۲۳‌شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در مقابل پارلمان نروژ - نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک - اسلو - شنبه ۲۴‌شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در رم - نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک

شنبه ۲۴شهریور۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲-اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضد‌تروریسیم شورای‌ملی مقاومت ایران

برای اطلاع و هوشیاری هموطنان و جوانان شورشگر

اقدامات و دستورالعمهای سرکوبگرانه وزارت اطلاعات

برای مقابله با اعتراضات در دومین‌سالگرد قیام 

کمیسیون امنیت و ضد‌تروریسم شورای ملی مقاومت مفاد شماری از دستورالعمل‌های وزارت اطلاعات رژیم را به‌اطلاع عموم هموطنان می‌رساند. اقدامات سرکوبگرانه از روز ۲۲شهریور «تا اطلاع ثانوی» در سطح سراسری است و «شروع سال تحصیلی جدید» را هم در‌بر می‌گیرد. عنوان برخی دستورالعملها «پیشگیری از وقوع حوادث و رخدادهای سوء احتمالی» است....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۳- روزنامه سان - علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ایران

باندهای جنایتکار را برای انجام توطئه‌های ترور علیه مخالفان

در غرب استخدام می‌کند

دکتر آلخو ویدال کوادراس در نوامبر گذشته در مادرید توسط یک قاتل مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

حسین عابدینی به‌سان گفت: در استانبول خودرو من در کمین افتاد و چندین گلوله به‌سینه‌ام و شکم اصابت کرد.

روزنامه سان چاپ انگلستان: ۲۲‌شهریور ۱۴۰۳

رژیم ایران به‌طور مخفیانه باندهای جنایتکار و اراذل و اوباش را به‌عنوان [جنایتکاران] نیابتی برای به‌راه انداختن یک جنگ خاموش علیه مخالفان در غرب استخدام کرده است. بیشتر شخصیت‌های سیاسی که از رژیم جنایت‌کار تهران به‌شدت انتقاد می‌کنند، مورد هدف قرار گرفته‌اند. 

نایب رئیس سابق پارلمان اروپا، دکتر آلخو ویدال کوادراس نوامبر گذشته در خارج از ساختمان آپارتمان خود در مادرید پایتخت اسپانیا، توسط یک قاتل سوار بر موتور‌سیکلت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او رژیم ایران را به‌سازماندهی این حمله به‌جانش متهم کرد. 

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، معتقد است که رژیم ایران سعی کرده به‌کسی پول بدهد تا او را احتمالا در خاک آمریکا برباید یا بکشد…

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- گرامیداشت شهیدان قیام ۱۴۰۱

گرامیداشت رضا رسایی در کرمانشاه، گرامیداشت شهید قیام مهرشاد شهیدی در اراک، غزاله چلابی و جواد روحی در آمل، علی سیدی در پرند، محمد شریعتی در سنندج و جواد حیدری در قزوین - ۲۲شهریور ۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۵-  گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان‌ملل متحد

درباره وضعیت زنان و دختران در ارتباط با اعتراضات۱۴۰۱

پاسخگویی در قبال نقضهای جدی حقوق‌بشر و جنایات طبق قوانین بین‌المللی از جمله جنایت علیه‌بشریت برای قربانیان و بازماندگان به‌ویژه زنان و کودکان دست نیافتنی باقیمانده است.

کمیته مستقل حقیقت‌یاب سازمان ملل‌متحد درباره ایران روز‌۲۳‌شهریور با انتشار گزارشی تحت‌عنوان به‌روزرسانی درباره وضعیت زنان و دختران در ارتباط با اعتراضات شهریور ۱۴۰۱ و جنبش «زن، زندگی، آزادی» نوشت: در دومین سالگرد مرگ خانم امینی و اعتراضاتی که در پی آن رخ دادند، همچنان تغییرات نهادی معنادار و پاسخگویی در قبال نقضهای جدی حقوق‌بشر و جنایات طبق قوانین بین‌المللی، از جمله جنایات علیه‌بشریت، برای قربانیان و بازماندگان، به‌ویژه زنان و کودکان، دست‌نیافتنی باقی مانده است. در عوض، در ماههای منتهی به‌سالگرد اعتراضات شهریور‌۱۴۰۱، مقامات دولتی، شروع به‌گسترش اقدامات و سیاستهای سرکوبگرانه کردند تا بیشتر، زنان و دختران را از حقوق بنیادین خود محروم کنند. کمیته مستقل بین‌المللی حقیقت‌یاب سازمان‌ملل با اشاره به‌تشدید احکام اعدام علیه فعالان زن می‌افزاید…

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۶- قتل یک سوختبر بلوچ با شلیک وحوش خامنه‌ای

بامداد پنج‌شنبه ۲۲شهریور بر اثر شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای  به‌یک خودرو سوختبر در محدوده شهرستان راسک، که منجر به‌واژگونی و آتش گرفتن خودرو شد، یک سوختبر۱۵ساله بلوچ در شعله‌های آتش جان باخت.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۷- تفویض برخی اختیارات مربوط به تحریمهای رژیم ایران

از سوی رئیس‌جمهور آمریکا به‌وزارت‌خارجه، خزانه‌داری

و دفاع این کشور

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برخی از اختیاراتش در مورد تحریمهای رژیم ایران را به‌وزارتخانه‌های خارجه، خزانه‌داری و دفاع این کشور تفویض کرد. سایت کاخ سفید آمریکا نوشت: بر اساس اختیاراتی که توسط قانون اساسی و قوانین آمریکا به‌عنوان رئیس‌جمهور به‌من اعطا شده است، بدین وسیله به‌شرح زیر دستور می‌دهم: 

بخش ۱. قانون توقف خرید نفت ایران. به‌وزیر خزانه داری با مشورت وزیر‌خارجه تفویض می‌کنم. این بخش هم‌چنین شامل مسدود کردن داراییها و سود ناشی از اموال اشخاص خارجی تحریم شده در آمریکا نیز می‌شود.

بخش ۲. قانون مبارزه و مقابله با صادرات گسترده موشک‌های ایران. وظایف و اختیارات خود را به‌وزیر‌خارجه با مشورت وزیر‌خزانه‌داری تفویض می‌کنم. این بخش هم‌چنین شامل اعمال تحریمها برای صادرات آگاهانه قطعات و فناوری به رژیم ایران صرفنظر از اینکه قطعنامه‌۲۲۳۱ شورای امنیت منقضی بشود یا نشود و هم‌چنین شامل اعمال تحریمها علیه کسانی که حمایت مادی و مالی با اشخاص خارجی که به‌رژیم ایران کمک می‌کند، نیز می‌شود.

بخش ۳. قانون حسابرسی به‌خاطر حقوق‌بشر و امنیت....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۸-  پزشکیان بعد از بازگشت از عراق

حتماً باید در امنیت یک راهبرد اساسی داشته باشیم

چون امنیت نباشد این اتفاق نمی‌افتد

تلویزیون رژیم ۲۳شهریور ۱۴۰۳ 

پزشکیان: صحبت این‌بود که چرا ما مسلمانها، نمی‌توانیم از افغانستان از پاکستان سوار یک‌قطار بشویم بیایم ایران، بعد برویم کربلا، برویم نجف از اونجا برویم مدینه، برویم مکه، یا از آن طرف برویم به‌استانبول. اگر بتوانیم به‌این هدف برسیم معنی‌اش این است که حتماً باید در امنیت یک راهبرد اساسی داشته باشیم. چون امنیت نباشه این اتفاق نمی‌افته. اینها مطالبی بود که در هم بغداد با مسئولین سیاسی هم در سفری که ما به‌اقلیم کردستان عراق داشتیم در اربیل و در سلیمانیه که استقبال خیلی خوبی داشتند، برایشان باورکردنی نبود که ما آنجا برویم و چون مثلا می‌گفتند تا حالا کسی از رؤسای‌جمهور اینجا نیامدند…

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- اخبار جنگ در غزه 

سفارت آمریکا در بغداد روز جمعه ۲۳شهریور گروههای مرتبط با رژیم ایران را مسئول حمله سه‌شنبه شب گذشته به‌یک مجتمع دیپلوماتیک آمریکا در فرودگاه بغداد دانست.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از سفارت آمریکا در بغداد نوشت: این حمله به دست گروه‌های شبه نظامی وابسته به‌رژیم ایران در عراق صورت گرفته است. در بیانیه سفارت آمریکا همچنین آمده است «ما مجدداً تأکید می‌کنیم که حق دفاع از خود و حفاظت از پرسنل‌آمریکایی را در هر نقطه از جهان برای خود محفوظ می دانیم».                               

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد طی روز جمعه ۲۳شهریور هواپیماهای جنگی اسرائیل ساختمان نظامی حزب‌الله را در منطقه کوکبا در جنوب لبنان هدف قرار دادند. از سوی دیگر تایمز اسرائیل ۲۴شهریور نوشت: حزب‌الله لبنان در واکنش به‌حملات منطقه صفـِد و جلیل غربی در شمال اسرائیل را با شلیک ۵۵موشک هدف قرار داد.

خبرگزاری فلسطینی وفا ۲۴شهریور، نوشت: حملات موشکی، بمباران و توپخانه اسرائیل از بامداد‌شنبه به‌شهر غزه و اردوگاهها و مناطق شمال غزه آغاز شد و در همان ساعات اولیه نزدیک به ۲۰کشته از جمله ۴کودک بر جای گذاشت.

وزارت بهداشت فلسطین در آخرین اطلاعیه خود شمار قربانیان بمبارانها و عملیات نظامی اسرائیل در غزه را ۴۱هزار و ۱۸۲کشته و ۹۵هزار و ۲۸۰مجروح اعلام کرد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید                                 

 

۱۰ ـ خط فقر

یک کارشناس حکومتی درباه خط فقر گفت: ۶۰‌درصد جامعه ایران فقیر هستند و نمی‌توانند ۲۱۰۰‌کالری در روز مصرف کنند، یعنی بیش از ۵۰میلیون فقیر داریم. دو سوم ایرانیان زیر خط فقر سیر می‌کنند. خط فقر در ایران پدیده‌ای است که سال‌به‌سال تشدید شده و فاصله معناداری میان رفاه و درآمد خانوارها ایجاد می‌کند. این کارشناس حکومتی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و مرکز آمار ایران هیچکدام حاضر نیستند خط فقر را در ایران به‌طور شفاف تعریف کنند.  

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید      

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: