وام‌ها و پاداش‌های نجومی در رژیم آخوندی

مهره‌ها و سرکردگان رژیم هر جا که بتوانند و تیغشان ببرد در غارت و دزدی و چپاول چیزی کم نمی‌گذارند و در این مسیر با همدستی و همراهی هم، این غارت را برای خودشان سهل‌تر می‌کنند

یک نمونه غارت به اسم پاداش در بانک‌های رژیم:

بر اساس گزارش مالی از برخی بانک‌های رژیم ۹ بانک از مجموع ۲۹ بانک و مؤسسه اعتباری، سال گذشته، یعنی ۱۴۰۲مجموعا ۱۵۶میلیارد و۷۵۰ میلیون تومان به ۴۴ نفر عضو هیأت مدیره خود پاداش داده‌اند!

توجه کنید، این فقط میزان پاداش در ۹ بانک پرداخت شده است، از ۲۰ بانک بعدی هیچ عدد و رقمی افشا نشده است چون می‌گویند: «تعیین حقوق و مزایای هیأت مدیره، طبق قوانین و مقررات، به خود آنها تفویض گردیده است!»

۱۵۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به ۴۴ نفر سال گذشته داده شده است، یعنی به هر نفر نزدیک به ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان داده شده است، این فقط پاداش است!

این بانکها در یک سال، ۵ میلیارد و ۲۲میلیون تومان حقوق برای حق حضور در حداکثر دو جلسه در ماه، اختصاص داده‌اند.

حال توجه کنید، سال ۴۰۲ حداقل دستمزد ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان بود، با این عدد پاداش هر نفر از هیأت مدیره بانکها معادل حقوق ۵۶ سال یک کارگر بوده، یا معادل حقوق یک سال ۵۶ کارگر حداقل‌بگیر.

باز این در حالی است که بانک آینده که پاداش‌های نجومی به هیأت مدیره‌اش داده، زیان انباشته‌اش بیش از سرمایه آن است و به رقم ۳۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده.

بانک سرمایه نیز به‌عنوان بانکی که سال گذشته، ۶۱ هزار و ۴۵۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان زیان دهی داشته، باز هم از این حاتم‌بخشی‌ها داشته است!

این گوشه بسیار کوچکی از غارتگریهای در حاکمیت آخوندی است!

لطفا به اشتراک بگذارید: