اخبار تحولات جنگ در منطقه

سخنگوی ارتش اسراییل روز چهار شنبه ۲۸ شهریور با صدور بیانیه‌یی از تشدید حملات هوایی اسراییل به جنوب لبنان خبر داد. در این بیانیه آمده است: عصر دوشنبه ارتش اسراییل در یک عملیات هوایی هدفمند، تعدادی از اعضای حزب‌الله را در داخل یک ساختمان در منطقه مجدل سلم  به‌قتل رساند.

این منبع افزود علاوه بر این، مقرهای حزب‌الله در ۵ منطقه دیگر در جنوب لبنان، از جمله عـُد ِیسه، مرکبا، بلیدا و مارون الرأس هدف قرار گرفتند. حزب‌الله لبنان ضمن تأیید این خبر اعلام کرد سه تن از اعضایش در این حملات کشته شده‌اند.

ارتش اسراییل روز سه‌شنبه اعلام کرد در جریان درگیریهای روز گذشته در منطقه رفح واقع در جنوب نوار غزه، چهار سرباز اسراییلی از جمله یک زن ۲۰ ساله در برخورد با یک تله انفجاری کشته و یک افسر و دو سرباز دیگر نیز به‌شدت مجروح شدند

خبرگزاری وفا روز چهارشنبه ۲۸ شهریور حملات هوایی اسراییل به اردوگاه شاطی و هم‌چنین شهر غزه خبر داد و نوشت طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ فلسطینی در اثر این حملات جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تا روز چهارشنبه را ۴۱ هزار و ۲۷۲ کشته و ۹۵ هزار و ۵۵۱ مجروح اعلام کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: