گرامیداشت سالگرد قیام توسط مقاومت

در روزهای سالگرد قیام سراسری ۱۴۰۱هستیم، قیامی که می‌شود آنرا قیام مرزبندی مردم ایران با انواع دشمنانش هم توصیف کرد. قیامی که نشان داد، این مردم و مقاومتش صفحه‌ٔ تاریخی را ورق زدن و دیگر به هیچ شغال و روباهی اجازه نمی‌دهند، انقلاب آنها را بدزدند، قطعاً کسانی که بهای چنین قیامی را پرداختند، در سالگرد آن قیام، مراسم آنها هم چیزی جز تجدید عهد و پیمان با شهیدان راه آزادی و ادامه اون راه تا رسیدن به سرمنزل پیروزی مردم ایران است.

ببینیم چنین مردم و مقاومتی چطور به گرامیداشت دومین سالگرد قیام ۱۴۰۱ پرداختن؟ گرامیداشت مقاومت ایران در بخش‌های مختلفی برگزار شد.

کانون‌های قهرمان شورشی، با ۲۵رشته عملیات در شهرهای تهران، مشهد، کرج، شیراز، کرمانشاه، یزد، گرگان، زاهدان، نرماشیر، مرند، بم، دلگان، فردیس، پارسیان و هشتگرد، همون رزم و اراده رو به نمایش گذاشتن و چنین اهدافی رو مورد حمله قرار دادن.

پایگاههای ۲۵۳ و ۲۵۴ بسیح سپاه پاسداران در رباط‌کریم تهران// حوزهٔ جهل و جنایت و سرکوب زنان در شیراز و تهاجم آتشین به مدیریت حوزه جهل و جنایت و سرکوب زنان استان گلستان و پایگاه بسیج سپاه پاسداران در مشهد// بنیاد فساد و غارت در بم// پایگاه بسیج سپاه پاسداران و بسیج ضددانش‌آموزی زاهدان و راهنمای ستاد خبرچینی و جاسوسی سپاه پاسداران در فردیس// به‌آتش کشیدن بنای یادبود دژخیم قاسم سلیمانی در پارسیان هرمزگان و کرمان

این‌ها بخشی از این سلسله عملیات انقلابی بود که با شعارهای «پیش به‌سوی انقلاب و جمهوری دموکراتیک»، و «از کردستان، زاهدان، تا تهران جانم فدای ایران»، صورت گرفت.

هم‌زمان با این سلسله عملیات قهرمانان کانون‌های شورشی، مقاومت ایران سلسله تظاهرات و نمایشگاههایی در کشورهای مختلف برگزار کرد. هموطنانمون در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵شهریور، با شعار «پیش به‌سوی انقلاب و جمهوری دموکراتیک «، «ما زن و مرد جنگیم، می‌جنگیم، می‌میریم، ایران را پس می‌گیریم «، «نه شاه نه شیخ، آری به جمهوری دموکراتیک» و «زن، مقاومت، آزادی»، با شهیدان سرفراز قیام تجدید عهد کردند. از جمله شهرهایی که در اون‌ها تظاهرات برگزار شد عبارت بودن از: استکهلم، برلین، پاریس، آمستردام، ژنو، اسلو، یوتوبوری، هامبورگ، کپنهاگ، ملبورن، واشنگتن، ونکوور، لوکزامبورگ، دالاس، سان‌فرانسیسکو، لندن و در مجموع در ۴۰ شهر این تظاهرات برگزار شد.

هم‌زمان مراسم گرامیداشت قیام در زندانهای حکومت آخوندی توسط زندانیان سیاسی و قیامی برگزار شد. از جمله در زندان اوین شماری از خواهران هوادار مجاهدین در بند زنان، مراسمی به‌مناسبت دومین سالگرد قیام که با جانباختن مظلومانه ژینا امینی آغاز شد، برگزار کردند.

خواهران زندانی به همه جان‌باختگان و شهیدان قیام ادای احترام کردند و برخی از آنها درباره قیام ۱۴۰۱ سخنرانی کردند. زندانیان سیاسی از نقش شورشگران برای آزادی و به‌ویژه بردن شعار مرگ بر ستمگر به میان مردم تجلیل کردن.

حاضران هم‌چنین به تعریف خاطرات خودشون از لحظات قیام و صحنه‌هایی که شخصاً شاهد آنها بودند پرداختند.

مراسم زندانیان سیاسی در قزلحصار هم برگزار شد، این مراسم که با یاد ژینا امینی و سایر شهیدان آغاز شد با شعر و سرودخوانی از جمله ترانه «مهسای ما رفت و برنگشت به‌خونه» ادامه یافت و با شعارهای انقلابی به پایان رسید، از جمله شعارهایی که زندانیان سردادن عبارت بود از: «داغ و درفش و زندان، احکامِ بغی و اعدام، شعله زَنَد در قیام» و «طلایه‌دار ایران، شهریور شهیدان، ریشه هر ستمگر بر می‌کَنَد ز بنیان»، زندانیان قهرمان هم‌چنین شعار می‌دادن «پیام ما در زندان، به‌رخودان، سه‌ر هه‌لدان» به‌رخودان یعنی مقاومت و سه‌ر هه‌لدان به‌معنی مبارزه است.

بله کسانی که دست در آتش قیام داشتن، کسانی که بهای ایستادن در برابر دیکتاتوری آخوندی رو با تقدیم ۱۲۰ هزار شهید سرفراز راه آزادی پرداختن، این‌طور به گرامیداشت سالگرد قیام سراسری ۱۴۰۱ پرداختن و البته فعالیت‌های کانون‌های شورشی در این گرامیداشت هم‌چنان ادامه دارد.

لطفا به اشتراک بگذارید: