قضاییه جلادان سومین بار جواد وفایی زندانی هوادار مجاهدین و قهرمان بوکس را به اعدام محکوم کرد

سربرگ شورای ملی مقاومت ایران 

قضاییه جلادان سومین بار جواد وفایی زندانی هوادار مجاهدین و قهرمان بوکس را به اعدام محکوم کرد

فراخوان به اقدام فوری برای نجات جان جواد و دیگر زندانیان سیاسی زیر اعدام

 

دژخیمان قضاییه آخوندی روز چهارشنبه ۲۸ شهریور حکم اعدام زندانی سیاسی هوادار سازمان مجاهدین محمدجواد وفایی ثانی که برای سومین بار از سوی بیدادگاه ضد انقلاب مشهد صادر شده است را در زندان مشهد به او ابلاغ کردند.

محمدجواد ۲۹ ساله قهرمان و مربی بوکس باشگاههای مشهد، در اسفند ۱۳۹۸در مشهد دستگیر و تحت شدیدترین شکنجه‌ها و فشارهای روحی و جسمی قرار گرفت. او در دی۱۴۰۰ در شعبه چهارم بیدادگاه ضد انقلاب مشهد، به اتهام «افساد فی الارض، تحریق و تخریب اماکن خاص از جمله ساختمان تعزیرات حکومتی» به اعدام محکوم شد.

این حکم در آذر ۱۴۰۱ توسط یکی از شعب دیوان عالی رژیم به شعبه دوم بیدادگاه ضد انقلاب مشهد احاله شد. این شعبه در مرداد ۱۴۰۲ برای بار دوم محمدجواد را به اعدام محکوم کرد. این حکم در خرداد ۱۴۰۳ بار دیگر توسط دیوان عالی به شعبه هم عرض ارجاع شد. روز چهارشنبه ۲۸شهریور ۱۴۰۳ برای سومین بار حکم اعدام او توسط دو قاضی جنایتکار به نامهای «سعدی ماکان» و «یزدان خواه» صادر و به محمدجواد ابلاغ و به‌طور مکتوب به او تحویل داده شد. این در حالیست که در صدور این حکم حتی قوانین قضاییه جلادان در چنین کیس‌هایی زیر پا گذاشته شده است.

پیش از این در همین هفته شعبه ۲۶ بیدادگاه ضد انقلاب تهران دو زندانی سیاسی هوادار مجاهدین بهروز احسانی و مهدی حسنی را محکوم به اعدام کرد.

رژیم آخوندی برای مقابله با خشم انفجاری جامعه و در وحشت از استقبال روزافزون جوانان از مجاهدین و مقاومت، تنها راه را در شکنجه و اعدام یافته است.

مقاومت ایران کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر و گزارشگر ملل متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران و کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی و نجات جان محمد جواد وفایی ثانی، بهروز احسانی، مهدی حسنی و دیگر زندانیان در معرض اعدام فرا می‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ 

لطفا به اشتراک بگذارید: