درخواست چهار سناتور آمریکایی به بایدن برای اجرایی کردن تحریم ها علیه رژیم ایران

 اخبار ایران و جهان در یک نگاه

۱-چهار سناتور آمریکایی  مارکو روبیو، جیم ریش، جیم بنکزو مایک لاولر 
طی نامه یی به جو بایدن از وی خواستند تحریمها علیه رژیم ایران اجرایی کند. آنها به رئیس جمهور آمریکا نوشتند:  اجرای قوانین تحریم کننده رژیم ایران از جانب شما خیلی دیر شده است ما از شما می‌خواهیم که از قانون پیروی کنید و سریعاً تحریم‌ها را مشخص کرده، تحریم‌های مناسب را اعمال کنید و به کنگره گزارش دهید که چه تصمیم‌هایی گرفته شده و چه تحریم‌هایی اعمال شده‌اند. تنها با اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران و افراد مرتبط می‌توان امیدوار بود که جلوی رفتا رژیم ایران گرفته شود.

۲-برد شرمن عضو کنگره آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی گفت: بهترین راه که یک ایران اتمی نداشته باشیم این است که یک جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد. ما باید به‌دنبال دموکراسیها باشیم.

۳-شهاب الدین حائری امام جماعت سابق رژیم در تهران: مردم از حاکمان نفرت دارن لعنتشان می‌کنند، سفر اخیر پزشکیان به عراق و عدم ملاقات یعنی وقت ندادن آقای سیستانی و مراجع نجف و علمای نجف عراق یعنی چه ؟ یعنی من دارم حسابم را از شما جدا می‌کنم.

۴-پاسدار محسن رفیق‌دوست گفت: پس از ماجرای هنیه، به حسن نصرالله و در ایران نیز به خیلی از مسئولان گفتند که موبایل را از خودتان دور نگه‌دارید، موبایل را به جایی بدهید که آن را آزمایش کنند و به شما بدهند،

۵-علی قلهکی از کارشناس‌های حکومتی گفت: «چرا ۴ روز پس از ترور هنیه این‌قدر صریح نقش نفوذ در این ماجرا انکار شد؟ بخواهیم یا نخواهیم نفوذ بسیار جدی است! اکنون رد کردن نقش نفوذ در این اتفاق‌ها علیه دشمن است یا بازی در پازل اسراییل؟!».

۶-سه منبع امنیتی لبنان به رویترز گفتند: اسرائیل روز پنجشنبه دهها حمله به جنوب لبنان انجام داد. این یکی از شدیدترین بمبارانها از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر بوده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد: ۳۰سکوی پرتاب موشک حزب الله را در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

به گزارش رویترز اسرائیل بیش از ۵۰ حمله هوایی به جنوب لبنان انجام داد و ظرف ۲۰ دقیقه به ۷۰ هدف حمله کرد.

۷-رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد:‌ توافق آتش بس غزه در دوره جو بایدن بعید است.

رویترز افزود: وال استریت ژورنال بدون نام بردن از مقامات بلندپایه کاخ سفید، وزارت خارجه و پنتاگون این خبر را اعلام کرد. واشنگتن قبلاً گفته بود که ۹۰ درصد از این توافق برای برقراری آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها حاصل شده است، اما شکاف‌هایی در مورد حضور اسرائیل در کریدور فیلادلفی در مرز غزه با مصر و در مورد جزئیات آزادی اسرای فلسطینی که توسط اسرائیل نگهداری می‌شوند، باقی مانده است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: