سناتورهای جمهوریخواه آمریکا خواستار اجرای سریع قانونهای تحریمی علیه رژیم ایران شدند

سناتور مارکو روبیو، سناتور جیم ریش، نمایندگان جیم بنکزو مایک لاولر طی نامه‌یی به جو بایدن از وی خواستند تحریم‌ها علیه رژیم ایران اجرایی کند. آنها به رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند:

اجرای قوانین تحریم کننده رژیم ایران از جانب شما خیلی دیر شده است ما از شما می‌خواهیم که از قانون پیروی کنید و سریعاً تحریم‌ها را مشخص کرده، تحریم‌های مناسب را اعمال کنید و به کنگره گزارش دهید.

در این نامه آمده است که رژیم ایران از درآمدهای نفتی برای سرکوب مردم ایران و تأمین بودجه فعالیت‌های تروریستی در منطقه، به‌ویژه علیه آمریکا، اسراییل و دیگر متحدان غربی، استفاده می‌کند.

سناتورها هشدار داده‌اند که هیچ‌گونه مماشات با ایران نمی‌تواند رفتار سرکوبگرانه و تروریستی این رژیم را مهار کند و فقط با اعمال فشار حداکثری می‌توان امیدوار بود که تغییری در رفتار رژیم ایجاد شود.

آنها با اشاره به دو قانون «مهسا» و «شیپ»، تأکید کردند که ضرب‌الاجل اجرای این قوانین مدت‌هاست که گذشته است. قانون مهسا، که در اردیبهشت‌ماه به امضای بایدن رسید، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌کند تا تحریم‌هایی را علیه مقامات ارشد رژیم ایران و نهادهای مرتبط با آن به‌دلیل نقض حقوق‌بشر و حمایت از تروریسم اعمال کند. این قانون به‌ویژه علی خامنه‌ای و نهادهای مرتبط با حکومت ایران را تحت تحریم قرار می‌دهد.

هم‌چنین قانون شیپ بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاههایی که در معاملات نفتی تحریم‌شده ایران دخیل هستند، را هدف تحریم قرار می‌دهد. این قانون با هدف مسدود کردن منبع درآمدهای نفتی رژیم ایران تصویب شده است، چرا که این درآمدها منبع اصلی تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی و سرکوب داخلی محسوب می‌شوند.

این سناتورها در نامه خود از دولت بایدن خواستند تا سریعاً تحریم‌های لازم را مشخص کرده و آنها را اجرا کند و هم‌چنین گزارشی از اقدامات انجام شده به کنگره ارائه دهد. آنها تأکید کردند که تنها از طریق اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران و افراد مرتبط با آن، می‌توان امیدوار بود که رفتارهای غیرقابل قبول رژیم متوقف شود.

همزمان، دولت بایدن به‌تازگی تحریم‌های جدیدی علیه ۱۲تن از مقامات رژیم ایران به‌دلیل نقض حقوق‌بشر و سرکوب خشونت‌آمیز مردم ایران اعمال کرده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در ۲۰ شهریورماه اعلام کرد که ۲۰فرد، نهاد و کشتی مرتبط با ارسال قطعات تسلیحاتی از ایران به روسیه تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

لطفا به اشتراک بگذارید: