خامنه‌ای در دیدار با سرکردگان نظام و سفرای کشورهای اسلامی

خامنه‌ای در دیدار با سرکردگان نظام و سفرای کشورهای اسلامی:

ما امروز فاقد امت اسلامی هستیم

ما اینجور نیستیم ما متفرقیم

نتیجه این تفرق، سلطه دشمنان اسلام است

اگر امت اسلامی از قدرت درونی خود استفاده کند

می‌تواند رژیم صهیونیستی را از قلب جامعه اسلامی یعنی فلسطین بردارد

و نفوذ و تسلط و دخالت زورگویانه آمریکا را در منطقه از بین ببرد

 

اولین کار این است که کشورهای اسلامی

ارتباطات اقتصادی را از بین ببرند ارتباطات سیاسی را تضعیف کنند

حملات مطبوعاتی، حملات رسانه‌یی رو تقویت کنند

تلویزیون رژیم ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ما امروز فاقد امت اسلامی هستیم. کشورهای اسلامی زیادند نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند. اما عنوان امت نمی‌توان بر این مجموعه گذاشت چون هماهنگ نیستند چون یک جهت نیستندما اینجور نیستیم ما متفرقیم.

نتیجه این تفرق، سلطه دشمنان اسلامه.

این بزرگ‌ترین درس امروز ماست باید بهم نزدیک بشیم.

ما امروز نیازمند تشکیل امت اسلامی هستیم. یعنی باید دنبال این باشیم. کی می‌توانه در این زمینه کمک کنه؟ دولتها می‌توانند تأثیر بگذارند. البته انگیزه در دولتها خیلی قوی نیست. اونهایی که می‌توانند این انگیزه را قوی کنند خواص دنیای اسلامه یعنی همین شماها، سیاست‌مداران، علما، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات بانفوذ، صاحب فکر، شعرا، نویسندگان، تحلیلگران سیاسی و اجتماعی اینا می‌تونند اثر بگذارند.

اگر ده سال فرض بفرمایید مطبوعات دنیای اسلام هم بر روی اتحاد مسلمین تکیه کنند مقاله بنویسند، شاعر شعر بگه، تحلیلگر تحلیل کنه، استاد دانشگاه تبیین کنه، عالم دینی حکم کنه، بلاشک در طول این ده سال وضعیت به‌کلی عوض خواهد شد. ملتها که بیدار شدند، ملتها که علاقه‌مند شدند، دولتها ناچار میشند در اون جهت حرکت کنند. خواص می‌توانند این کار را انجام بدهند. این وظیفه ماست. اینها نمی‌خواهند این امت اسلامی تشکیل بشه اینها نمیخوان این اتحاد به‌وجود بیاد.

اینها گسل‌های مذهبی درون دنیای اسلام رو فعال می‌کنند یکی از مشکل‌تراش‌ترین گسل‌های موجود بین جوامع، گسل اعتقادی و دینی است، مثل گسل‌های زلزله، اگر چنان‌چه این گسل فعال بشه خیلی آسان نمی‌شه، این گسل رو خاموش کرد، جنگهای صلیبی دویست سال طول کشید و صلیبی بود واقعاً، ‍ واقعاً جنگ دینی بود، روی تعصبات دینی این کار انجام گرفت. قدرت دنیای اسلام ناشی از اتحاد است و دشمن عکس این را می‌خواهد و به عکس این عمل می‌کنه و تلاش می‌کنه. این درس امروز ما از میلاد است.

البته این را هم ما خودمان مردم کشور خودمان توجه داشته باشیم اگر ما می‌خواهیم پیام ما، پیام وحدت ما، دنیا صادقانه تلقی بشه باید بین خودمان این اتحاد رو ایجاد کنیم، اختلاف سلیقه و اختلاف‌نظر و اختلافات سیاسی و امثال اینها نباید، در همدستی و هم بازویی و همگامی ملت و همدلی ملت نباید تأثیر بگذارد.

دنبال اهداف حقیقی باید حرکت کرد، . امروز ببینید رژیم صهیونی چه می‌کنه یعنی جنایتهایی که انجام می‌دهند، بدون شرم بدون پنهان‌کاری در غزه یک جور در کرانه باختری، یک جور در لبنان، یک جور در سوریه، یک جور جنایت می‌کنند به‌معنای واقعی کلمه. طرف‌شان مرد جنگی نیست طرف‌شان آحاد مردم هستند، در فلسطین به مردان جنگی نتوانستند، ضربه‌ای وارد کنند، خشم جاهلانه و خباثت‌آلود خود را سر بچه‌های کوچک، سر بیماران بیمارستانها، سر مدارس، فرزندان نو رسیده خالی کردن، این به‌خاطر این است که ما از قدرت درونی خودمون استفاده نمی‌کنیم، باید استفاده کنیم، این قدرت درونی می‌تواند رژیم صهیونی را این غده سرطانی خبیث رو از قلب جامعه اسلامی یعنی فلسطین بردارد و ازاله کنه و نفوذ و تسلط و دخالت زورگویانه آمریکا را در این منطقه از بین ببرید می‌توانیم.

 اولین کار این است که کشورهای اسلامی ارتباطات اقتصادی‌شون رو به کلی با این باند جنایتکار قطع کنند، این دیگه کمترین کاری است که می‌توانند انجام دهند باید این کار را انجام بگیرد. ارتباطات اقتصادی رو از بین ببرند ارتباطات سیاسی را تضعیف کنند، حملات مطبوعاتی، حملات رسانه‌یی رو تقویت کنند و صریحاً ابراز کنند.

سخنگو 1

 

سخنگو2  

لطفا به اشتراک بگذارید: