بیانیه های کمیته های ایران آزاد ایتالیا، فرانسه و آلمان برای لغو حکم اعدام بهروزاحسانی ومهدی حسینی

کمیته پارلمانی ایتالیا برای یک ایران آزاد
حکم اعدام بهروز احسانی و مهدی حسنی توهین مکرر رژیم ایران
به حقوق‌بشر است


'اخیراً خبر محکومیت به اعدام بهروز احسانی و مهدی حسنی، دو تن از حامیان مجاهدین خلق ایران که اصلی‌ترین جنبش دموکراتیک مخالف رژیم آخوندی است، منتشر شده است. در سال ۲۰۲۲، این دو مخالف در جریان شرکت در قیامهای مردمی بازداشت، به زندان بدنام اوین منتقل و تحت شکنجه‌های غیرقابل توصیفی قرار گرفتند.
"این توهین مکرر رژیم ایران به حقوق‌بشر و کرامت انسانی به‌رسمیت شناخته شده جهانی، بخشی از تاریخ ننگین سرکوبها و کشتارهایی است که از سال ۱۳۵۷ توسط رژیم، به نام ولایت فقیه انجام شده است
خشم و آگاهی از این وحشیگریها در میان جامعه بین‌المللی به اشتراک گذاشته شده و محکومیت عمومی علیه رژیم و کارزار مرگ آن وجود دارد. این حیاتی است که در تمامی نهادهای چند جانبه، سیاست قاطعی اتخاذ شود تا حقوق بین‌الملل به‌طور کامل در ایران اجرا شود. دیگر نمی‌توان اینرا به تعویق انداخت و باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یک سازمان تروریستی در میان سازمانهای تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار گیرد:
امضا:
سناتورها:
جولیو ترترزی
مارکو اسکوریا
رافائله اسپرانزون
و نمایندگان پارلمان ایتالیا:
نائیکه گروپیونی
آندره‌آ دی جوزپه
امانوئله پوتزولو

 

فراخوان کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک

به اتحادیه اروپا و سازمان ملل
برای آزادسازی زندانیان سیاسی و نجات جان بهروز احسانی و مهدی حسنی


کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک به اتحادیه اروپا و دولتهای عضو آن بالاخص به دولت فرانسه، و به سازمان ملل متحد و به همه مدافعان حقوق بشر فراخوان می‌دهد که تدابیر فوری برای آزادسازی زندانیان سیاسی و بخصوص نجات جان بهروز احسانی و مهدی حسنی و دیگر زندانیانی که تهدید اعدام شدن دارند، مبادرت نمایند. کمیته فرانسوی برای ایران دمکراتیک بار دیگر بر ضرورت بازدید یک هیئت تحقیق بین المللی از زندانهای رژیم ایران برای دیدار با زندانیان سیاسی تأکید می‌نماید.
در سالگرد قیام ۲۰۲۲ رژیم ایران تلاش کرده که با افزایش اعدامها و قتلهای دیگر از قیام جدیدی که سرنگونی آنرا هدف قرار میدهد جلوگیری کند. بی‌عملی جامعه بین المللی در برابر این موج اعدامها از سوی تهران بعنوان کارت سفیدی برای تشدید سرکوب داخلی تلقی خواهد شد. سرکوبی که این رژیم سعی می‌کند با مداخله خودش و نیروهای نیابتی‌اش در به‌آتش کشیدن منطقه، آن را از افکار عمومی پنهان نگه دارد.
امضا:
ژان پیر برار  ژیلبر میتران  امیل بلسیگ

بیانیه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد به شدت نگران صدور احکام اعدام برای سه زندانی سیاسی هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران است. این زندانیان شامل بهروز احسانی، مهدی حسنی، و محمدجواد وفایی ثانی هستند که براساس اتهامات ساختگی محکوم به اعدام شده‌اند.
کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد این احکام را بخشی از سرکوب سیستماتیک رژیم ایران برای ارعاب مخالفان و منتقدان می‌داند. عدم واکنش قاطع جامعه بین‌المللی به این موارد نقض حقوق بشر، رژیم را به ادامه این سرکوب‌ها ترغیب می‌کند.
این کمیته از سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن می‌خواهد که فوراً برای جلوگیری از اجرای این احکام و آزادی این زندانیان سیاسی مداخله کنند. مداخله فوری بین‌المللی می‌تواند جان این زندانیان را نجات دهد و نشان‌دهنده تعهد جهانی به حقوق بشر باشد.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: