اعتراف علیزاده رئیس کمیسیون صنایع ومعادن به امن نبودن معدن طبس

اخبار ایران و جهان دریک نگاه

۱-علیزاده رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارتجاع اعتراف کرد: معدن زغال‌سنگ طبس حداقلهای استاندارد ایمنی را نداشته است:

«ظاهراًاین معادن و به‌ویژه این معدنی که الآن صحبتش هست حداقل‌های استاندارد حداقلی که برای ایمنی باشه رو رعایت نکرده حتی اون بلوک بی‌رو که میگن در اثر مکش هوا حالا اون فن‌هایی که کار می‌کردند شاید یک زمانی را نیم ساعت یک ساعتی طول کشیده تا این منوکسید کربن بیاید به منطقه بلوک بی‌ولی حتی ساده‌ترین اطلاع‌رسانی هم در اثر پیجری سنسوری هیچ اطلاع‌رسانی نشده و این افراد اگر اطلاع‌رسانی می شد شاید اون منطقه را ترک می‌کردند» .

۲-سایت حکومتی تابناک نوشت: در حالی که قاعدتاً پس از انفجار معدن زغال‌سنگ طبس، می‌بایست تعیین تقصیر و قصور توسط هیأت کارشناسی پس از بررسی دقیق کارشناسی درون معدن انجام شود، احمد میدری وزیر کار پیشاپیش تأکید کرد تخلفی صورت نگرفته و این رویداد واقعاً یک حادثه بوده است.

رضا بسطامی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدنی در خصوص چرایی انفجار معدن طبس توضیحی ارائه نکرد و گفت: تا زمان جمع‌آوری اطلاعات جدید و مشخص شدن میزان کامل تلفات از ارائه اطلاعات معذورم! وی هم‌چنان طفره رفته و اطلاعاتی در این خصوص ارائه نکرد.

۳-یاران شورشگر در شهرهای مختلف تظاهرات کردند و به توقف اعدام و کشتار در ایران فراخوان دادند.

۴-به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر مصدومان زمین‌لرزه پنج و دو دهم ریشتری بجنورد به ۳۳تن افزایش یافت. مدیر ستاد بحران رژیم در خراسان شمالی گفت به‌خاطر وقوع زلزله مدارس شهرستان بجنورد روز دوشنبه دوم مهر تعطیل هستند.

۵-بانک مرکزی رژیم از افزایش متوسط قیمت هر مترمربع مسکن به ۸۸ میلیون تومان خبر داد و افزود: این در حالی‌ است که ۵۱ درصد خانوارهای تهرانی، مستاجرند که علاوه بر تحمل تورم ۴۵ درصدی اجاره‌بها، باید ۴۸ سال هم در انتظار خرید خانه باشند.

۶-سایت حکومتی دیده‌بان نوشت: دست سفیر نظام در لبنان دچار آسیب دیدگی شده و تحت یک عمل سنگین ۵ ساعته قرار گرفت. چشم وی نیز دچار آسیب دیدگی شده و فعلاً نابیناست.

۷-پاسدار محسن رضایی در وحشت از گسترش جنگ گفت: نظام در تله جنگی اسراییل نخواهد افتاد و با تدبیر پاسخ خواهد داد.

۸-ژنرال کنت مک کنزی فرمانده سابق سنتکام هشدار داد رژیم ایران قصد دارد به‌پایگاههای آمریکا در خلیج‌فارس حمله کند.

۹-ارتش اسراییل روز دوشنبه اعلام کرد: حملات گسترده‌یی را علیه اهداف حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران در لبنان انجام داده است. ارتش جزئیات بیشتری از این حملات که در بحبوحه شدیدترین تبادل آتش بین مرزی در نزدیک به یک سال درگیری انجام شده است، ارائه نکرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: