مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

۱-مسعود رجوی: خشم و اعتراض و قیام

دادخواهی کارگران معدن و همه زحمتکشان و مردم ایران

تا ساعت ۷بعد‌از‌ظهر دوشنبه در معدن طبس

دو‌شبانه‌روز است که هنوز ۱۳کارگر ستمدیده در عمق ۷۰۰متری زمین

بدون راه خروج با مرگ سخت دست و پنجه نرم می‌کنند

دستمزد این کارگران در رژیم آخوندی اگر به‌موقع داده شود

ماهانه ۱۲میلیون تومان معادل ۱۸۰یورو یعنی روزانه ۶یورو است

لعنت بر خمینی -مرگ بر خامنه‌ای

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- پراتیک کانونهای شورشی قهرمان در رابطه با معدن طبس

در تهران- یزد- مشهد- تنکابن- بوشهر- کرج- ارومیه- شیراز- اصفهان- قم- پاکدشت- اسلامشهر- زاهدان- دوم مهر۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- اظهارات وقیحانه وزیر کار رژیم

طبق بررسیهای ما در معدن طبس تخلفی صورت نگرفته

و این رویداد واقعاٌ یک حادثه بوده است

میدری وزیر کار رژیم اول‌مهر۱۴۰۳: در مورد برخورد با متخلفین که جناب آقای عبداللهی فرمودند خب باید بر همین اساس کار کرد و ما در برخی از – اولاٌ معادن در همه جای دنیا از جمله ایران جزء پرحادثه‌ترین‌هاست و ما در برخی از موارد داشتیم در وزارت کار که گزارشهای تخلف داده می‌شده که این باید تعطیل بشه، اما به‌دلیل مثلاٌ اهمیت اشتغال مسئولین شهر قبول نمی‌کردند. اما در این مورد خاص تا این‌جایی که امروز ما بررسی کردیم تخلفی دیده نشده و خود شرکت بخش خصوصی هم که… بازرس ایمنی کار داشته، در ۲۸مرداد، بازرسان بیرونی وزارت‌کار بررسی کردند، بنابر‌این تا امروز اون اطلاعاتی که امروز ما داریم مگر این در بررسیهای رئیس محترم دادگستری اطلاعات دیگه‌ای پیدا بشه، ولی این موارد نشون‌دهنده که ما در دست داریم، تخلفی صورت نگرفته و ما واقعاٌ یک حادثه بوده.

برغم اظهارات وقیحانه وزیر کار رژیم کارگزاران حکومتی به نبود سیستم ایمنی اعتراف کردند. علیزاده رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارتجاع گفت:

 تلویزیون رژیم اول‌مهر۱۴۰۳: ظاهرا این معادن و بویژه این معدنی که الان صحبتش هست حداقل‌های استاندارد، حداقلی که برای ایمنی باشه‌رو رعایت نکرده، حتی اون بلوک بی‌رو که میگن در اثر مکش هوا، حالا اون فن‌هایی که کار می‌کردند شاید یک‌زمانی را نیم‌ساعت یک‌ساعتی طول کشیده تا این منوکسید کربن بیاید به‌منطقه بلوک بی‌، ولی حتی ساده‌ترین اطلاع‌رسانی هم در اثر پیجری سنسوری هیچ اطلاع رسانی نشده و این افراد اگر اطلاع‌رسانی می‌شد شاید اون منطقه را ترک می‌کردند. 

… شوخی نیست تعداد کثیری از هموطن‌مان، کارگران عزیز اگه قرار باشه در اثر عدم رعایت استانداردهای ایمنی حد‌اقل‌های استانداردهای ما نمی‌گوییم بیایید استاندارد در رده صد‌در‌صد بالا، کف استانداردهای را هم اینطور که ما فعلا برداشت می‌کنیم رعایت نشده… حداقلش این بود که این عزیزانی که در بلوک بی‌ محصور شدند اینها می‌توانستند اطلاع‌رسانی بشوند و ترک کنند منطقه را…

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- تظاهرات بازنشستگان ، کارگران و غارت شدگان

علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

بازنشستگان مخابرات اهواز، کرمانشاه، تهران، رشت، اردبیل -۲‌مهر ۱۴۰۳

کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی ماهشهر، کارکنان شرکت  نفت و گاز پارس – عسلویه و کنگان‌، کار‌کنان شرکت پالایش گاز فجر جم، رانندگان تاکسی برقی تهران -۲مهر۱۴۰۳

 رانندگان خودروهای سنگین زاهدان، غارت‌شدگان مجتمع مهرشهر بندرعباس و متقاضیان مسکن ایلام -۱ مهر۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵- تظاهرات در نیویورک

اعتراض به‌حضور رئیس‌جمهور خامنه‌ای در سازمان‌ملل

«نه» به‌رژیم قتل‌عام و رکورد‌دار اعدام

«نه» به‌سرمار جنگ افروزی و بانکدار مرکزی تروریسم

مکان‌:  نیویورک - مقابل مقر ملل‌متحد

زمان‌: سه‌شنبه ۳مهر ۱۴۰۳، ۲۴سپتامبر ۲۰۲۴

 

کارزار یاران شورشگر علیه حضور

رئیس‌جمهور خامنه‌ای در سازمان ملل -نیویورک ـ ۲‌مهر۱۴۰۳

نیویورک ـ مقابل هتل پزشکیان ـ ۲مهر۱۴۰۳

نه سلطنت نه رهبری دموکراسی برابری

کانون‌های شورشی مجاهدین یارتان مشعل پیکارتان

حرف اول حرف آخر سرنگونی سرنگونی

شورشی جنگاور حاضر حاضر تا آخر

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- بیانیه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

محکومیت جابجایی قهری احزاب و گروه‌های کرد ایرانی در اقلیم کردستان عراق

به‌عنوان نقض آشکار قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی

بر‌اساس اطلاعات موثق احزاب کرد، به‌دستور رژیم ایران، این گروه‌ها و خانواده‌هایشان به‌اجبار از خانه‌های خود در ۳۵سال گذشته به‌اردوگاهی به‌نام «سورداش» فاقد امکانات اولیه زندگی است، منتقل شده‌اند. این اردوگاه به‌طرز نگران‌کننده‌ای دورافتاده و فاقد امکانات ضروری مانند آب و امکانات اولیه است که آن را برای ساکنان آن، به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله زنان‌باردار، کودکان خردسال و سالمندان بسیار چالش برانگیز و ناامن می‌کند. این جابجایی اجباری همزمان با دومین سالگرد قیام‌۱۴۰۱ در ایران و سفر پزشکیان، به‌عراق و نشان دهنده تلاش رژیم برای قدرتنمایی است که نشانه نگران‌کننده‌ای از تسلیم شدن دولت عراق در برابر اوامر رژیم آخوندی است…

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- خامنه‌ای، مخبر معاون اول رئیسی را بعنوان مشاور و دستیار

ولی‌فقیهبرای امتداد سیاست دولت رئیسی منصوب کرد

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸-برای خنده!

بازار گرمی آخوند میرزایی عضو خبرگان خلافت خامنه‌ای

برای ورع و احتیاط شدید یعنی حداکثر پرهیزکاری

«شاهزاده»‌آق مجتبی!

چرا آیت‌الله مجتبی خامنه‌ای کلاس درس خارج را تعطیل کرد؟

«علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند، برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل می‌کردند» !!

از سید مجتبی کرامتهای رفتاری را دیده یا شنیده‌ایم که وقتی برای دیگران تعریف می‌کنیم یا باور نمی‌کنند یا تعجب می‌کنند. آنچه باعث خنده است تحلیلهای پوچ و مادی ضدانقلاب و منافقان است که با نگاه دنیوی خود به‌تحلیل این پدیده‌ها می‌پردازند.....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- اخبار جنگ در منطقه

تایمز اسرائیل دوشنبه ۲مهر نوشت: اسرائیل از صبح امروز حملات هوایی سنگینی را علیه اهداف حزب‌الله در جنوب لبنان و در عمق خاک این کشور در دره بقاع، نبطیه و بعلبک آغاز کرد.

به‌گزارش هاآرتص، وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد: اقدامات نظامی علیه حزب‌الله ادامه خواهد داشت تا زمانی که ساکنان شمال به‌طور امن به خانه‌هایشان بازگردند... و اسرائیل هر آنچه لازم باشد را انجام خواهد داد تا به این هدف برسد.

رویترز ۲مهر خبر داد: سپاه پاسداران رژیم ایران به‌همه اعضاء خود دستور داده است استفاده از هر نوع وسیله ارتباطی را متوقف کنند. ۲مقام امنیتی رژیم ایران که نام خود را فاش نکردند به‌رویترز گفتند این اقدام پس از انفجار هزاران پیجر و بیسیم در میان اعضای حزب‌الله، در دستور کار قرار گرفته است. یکی از این منابع گفت به‌خاطر نگرانی از نفوذ اسرائیل، رژیم ایران تحقیقات کاملی از پرسنل، اعضای متوسط و فرماندهان رده‌بالای سپاه را آغاز کرده است. این تحقیقات بررسی حسابهای بانکی آنها در ایران و خارج از کشور و همچنین بررسی سابقه سفر آنها و خانواده‌هایشان به‌خارج را شامل می‌شود.                                 

دیدبان حقوق بشر سوریه اول مهر خبر داد: پایگاه نیروهای آمریکا در الشدادی در حومه حسکه واقع در شمال شرق سوریه هدف یک موشک قرار گرفت. این موشک توسط شبه‌نظامیان وابسته به‌رژیم ایران به‌سمت این پایگاه شلیک شد.                               

سناتور لیندزی گراهام عضو سنای آمریکا در مصاحبه با ان بی سی نیوز درباره درگیریها بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان گفت:‌ حمله به‌لبنان برای ایجاد یک منطقه حائل کارساز نخواهد بود، مگر اینکه به‌رژیم ایران ضربه بزنید. خطاب به اسرائیل می‌گویم شما با نیروهای نیابتی می‌جنگید. با منبع شیطان بزرگ رژیم  ایران بجنگید. خطاب به‌دولت بایدن می گویم، شما اجازه دادید که رژیم ایران بدون مانع اقدام کند. شما به‌آنها ۸۰میلیارد دلار تخفیف در تحریم‌ها داده‌اید. اکنون زمان ضربه‌زدن به‌منبع مشکل، یعنی رژیم ایران است.

آیت‌الله سیستانی در نجف با انتشار بیانیه‌یی از طریق دفتر خود درباره جنگ در لبنان، اسراییل و هدف قرار دادن منازل شهروندان حتی زنان و کودکان و آواره سازی دهها هزار تن را بشدت محکوم کرد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰–بانک مرکزی رژیم :افزایش قیمت مسکن 

  بانک مرکزی رژیم در گزارشی از تحولات بازار مسکن در تهران، از افزایش متوسط قیمت هر مترمربع مسکن به ۸۸‌میلیون تومان خبر داد و افزود: این درحالی‌است که ۵۱‌درصد خانوارهای تهرانی، مستاجرند که علاوه بر تحمل تورم ۴۵درصدی اجاره‌بها، باید ۴۸سال هم در انتظار خرید خانه باشند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱-مدیریت بحران رژیم در مورد زلزله بجنورد   

مدیر ستاد بحران رژیم در استانداری خراسان‌شمالی درباره زمین‌لرزه۵ٰو ۲دهم ریشتری و  چند پس‌لرزه  روز یکشنبه در بجنورد گفت: ارزیابی اولیه نشان می‌دهد این حادثه سبب ترک خوردگی ۳۶منزل روستایی این شهرستان شده است. وی افزود: شمار مصدومان زلزله‌ها نیز به ۴۸‌نفر رسیده است. همچنین به‌گزارش رسانه‌های حکومتی مدارس بجنورد به‌دلیل احتمال وقوع زمین‌لرزه روز دوشنبه ۲مهر تعطیل بود.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

لطفا به اشتراک بگذارید: