مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ سه‌شنبه

۱- تظاهرات در نیویورک

اعتراض به‌حضور رئیس‌جمهور خامنه‌ای در سازمان‌ملل

«نه» به‌رژیم قتل‌عام و رکورد‌دار اعدام

«نه» به‌سرمار جنگ‌افروزی و بانکدار مرکزی تروریسم

مکان‌:  نیویورک - مقابل مقر ملل‌متحد

زمان‌: سه‌شنبه ۳مهر ۱۴۰۳، ۲۴سپتامبر ۲۰۲۴

رویترز: ۳‌مهر۱۴۰۳ - در همان روزی که قرار است مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور رژیم ایران در مجمع عمومی سخنرانی کند، اعتراضی علیه این رژیم در خارج سازمان‌ملل متحد برگزار شد.

تلویزیون فاکس نیوز: تظاهرات در نیویورک علیه حضور رییس‌جمهور خامنه‌ای در سازمان‌ملل.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- طبق اصل ۵قانون اساسی ولایت‌فقیه ”ولایت‌امر و امامت‌امت“ بعد از خمینی بر عهدة خامنه‌ای است.

طبق اصل۵۷‌، قوای مقننه و مجریه و قضائیه ”زیر نظر ولایت‌مطلقة‌امر و امامت امت“ هستند.

طبق اصل۱۰۹، خامنه‌ای از ”عدالت و تقوای لازم برای رهبری امت اسلام“ برخوردار است.

مسعود رجوی-۲ مهر ۱۴۰۳

منصوب کردن مخبر ”به‌عنوان مشاور و دستیار رهبری “

توسط خامنه‌ای در” امتداد “رئیسی در جایگاهی بالاتر از پزشکیان

تشکیل دولت موازی بیت‌العنکبوت برای پیش بردن خط خامنه‌ای

به‌منظور ممانعت از گسستن بند‌از‌بند نظام و سربرداشتن قیام است

امروز در حالی‌که رئیس‌جمهور ولایت به‌نیویورک رفته تا در علن حرف مفت ببافد و در خفا و خلوت با ظریف و به‌ظرافت، به‌امتحان برادریش با آمریکا بپردازد، خامنه‌ای در یک اقدام بی‌سابقه و غیرمترقبه، مخبر معاون اول رئیسی را بالفعل در جایگاهی بالاتر از پزشکیان به‌عنوان مشاور و دستیار ولی‌فقیه و امام امت منصوب کرد. 

طبق اصل۵ ‌قانون اساسی ولایت‌فقیه” ولایت امر و امامت امت “بعد از خمینی بر عهدهٔ خامنه‌ای است.

طبق اصل۵۷، قوای مقننه و مجریه و قضائیه” زیر نظر ولایت مطلقهٔ امر و امامت امت “هستند.

طبق اصل‌۱۰۹، خامنه‌ای از” عدالت و تقوای لازم برای رهبری امت اسلام “برخوردار است!

پس مبادا جایگاه” مشاور و دستیار «ولی‌امر مسلمین جهان را که از قضا» بی‌دست “شده، دست‌کم بگیرید! او عملاً بالاتر از پزشکیان رئیس‌جمهور ۲۶درصدی است، البته با کلان تقلب در اتاق تجمیع آراء. 

در حکم خامنه‌ای دقت کنید:” با عنایت به‌خدمات متعهدانه و تأثیرگذار جناب‌عالی در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی بویژه در دولت شهید رئیسی، و سیاست درست و مدبرانهٔ بکارگیری نخبگان و جوانان پرانگیزه و تلاشگر در اجرای طرحهای گوناگون، شما را به‌عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب میکنم. انتظار می‌رود در امتداد سیاست مزبور، شناسائی نیروهای جوان و همکاری با آنان را با برنامه‌ریزی منطقی، پی‌گرفته و در کمک به‌دستگاههای دولتی و غیره از آن بهره‌برداری نمائید “.

بارها گفته‌ایم به‌غایت استقبال می‌کنیم که خامنه‌ای ولو با تقلبات میلیونی بگذارد پزشکیان با داعیهٔ میان‌تهی” اصلاحات “بر کرسی ریاست‌جمهوری ولایت‌فقیه بنشیند. این شقه و شکاف در راستای قیام و گسستن بند از بند نظام است. اکنون خامنه‌ای برای ممانعت و سد بستن، دولت موازی خود را در بیت‌العنکبوت به‌ریاست مخبر از موضع دستیار خودش تشکیل می‌دهد. از آن‌سو” شاهزاده آق‌مجتبی «هم که هیچ خبر علنی از او در میان نبود، تحت عنوان» آیت‌الله“ پرده‌برداری شده است. به‌نظر می‌رسد قطعات معمای ولایت فرتوت در سراشیب سرنگونی تکمیل می‌شود! 

تا آنجا که به‌ضحاک زمانه برمی‌گردد، در بر همان پاشنه می‌چرخد. رژیم ولایت‌فقیه همان آش و همان کاسه است. اما حالا دیگر خیلی دیر است. تاریخ به‌عقب باز نمی‌گردد. خامنه‌ای آب در هاون می‌کوبد. سرشت استبداد و سرنوشت شیخ و شاه سرکوبگر و ستمگر سرنگونی‌است.

انقلاب دموکراتیک ایران پیروز می‌شود

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳-فعالیت کانونهای شورشی قهرمان

همبستگی با جان‌باختگان معدن طبس

تهران-۳مهر  ۱۴۰۳

نصب پوستر مسعودرجوی با شعار: خشم و اعتراض و قیام دادخواهی مردم ایران‌ ۱۴۰۳

شیراز-۳مهر ۱۴۰۳   

کرمان -۳مهر۱۴۰۳

رشت-۳مهر۱۴۰۳

کرج -۳مهر۱۴۰۳

انزلی -۳مهر۱۴۰۳

ارومیه  -۳مهر۱۴۰۳

اهواز -۳مهر۱۴۰۳

خرم آباد -۳مهر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- اعتراف‌های ناگزیر مقامات و رسانه‌های حکومتی

به‌وضعیت فاجعه‌بار معادن در رژیم آخوندی

معاون دادستان جنایتکار رژیم در اعتراف به‌عدم رعایت ایمنی که منجر به‌انفجار معدن طبس شد، گفت: بنابر مشاهده برخی سوابق اداره کار مشخص شد برخی موارد عدم رعایت ایمنی در حادثه معدن طبس مشهود بوده است. وی افزود: تذکرهایی داده شده، اما برخی از موارد عدم رعایت ایمنی اصلاح نشده است.

حسینی عضو مجلس ارتجاع در جلسه روز سه‌شنبه نیز به‌ناایمن بودن معدن و سرکوب کارگران اعتراف کرد و گفت: من چون حدود هزار‌نفر از موکلین‌ام در معدن زغال‌سنگ طبس دارند کار می‌کنند، اونجا به‌کرات من شنیده بودم که بسیاری از مسائل ایمنی رعایت نمی‌شد و نمی‌شود و از بنده درخواست کرده بودند که قبل از این حادثه از اونجا بازدید داشته باشم، من می‌تونم به‌جرأت بگم هرگونه اعتراض کارگران در اون معادن معادل اخراج‌شون هست.

علی خضریان عضو مجلس ارتجاع نیز گفت: احتمال زنده‌ماندن اون افرادی هم که در داخل هستند تقریبا نزدیک به‌صفر است… اطلاع دارید ما فقط در همین منطقه طبس در شیفت‌های مختلف جمعا در حدود ۱۰هزار‌نفر دارند در زیر‌زمین در معادن کار می‌کنند… اگر از نظر کاری اصلاحاتی صورت نگیره حفظ جان اونها هم احتمالا با خطر مواجه می‌شیم. 

روزنامه حکومتی آرمان روز سه‌شنبه ۳مهر درباره فاجعه انفجار معدن طبس نوشت: شهباز حسن‌پور، عضو مجلس گفت: «وضعیت معادن زغال سنگ کرمان صد برابر بدتر از معدن طبس است… همچنین فرشاد اسماعیلی، فعال کارگری، با اشاره به‌هشدارهای خود در سال‌های اخیر درباره «فاجعه‌بار بودن وضعیت معادن از نظر ایمنی»، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنوز جنازه کارگر چهارم شازند را بعد چند‌ماه بیرون نیاورده‌اند، باید تعداد کشته‌شدگان کارگر معدن طبس را بشماریم.

فتوت، عضو نظام مهندسی رژیم در معدن روزدوشنبه ۲مهر در یک اعتراف تکان‌دهنده درباره وضعیت معادن کشور گفت: طبس سرآمد معادن بود و چنین فاجعه‌ای رقم زد وای به‌حال دیگر معادن ایران!  وی افزود: قبلاً دفتر نظارت بر معادن وجود داشت که متأسفانه در ۳سال گذشته این دفتر منحل شد. در مورد موضوع زغال سنگ معدنجو، با توجه به‌حوادث کرمان در سال۸۸، در سال۸۶ هم ۴۰نفر در نقطه دیگری کشته شدند… باید زنگ خطر به‌صدا در بیاید.

سایت حکومتی انتخاب روز دوشنبه ۲مهر درباره وضعیت معادن در ایران تحت حاکمیت آخوندهای غارتگر نوشت: معادن ایران سراسر با کمبود مواجه‌اند. از کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات تا کمبود تکنولوژی‌های ایمنی که همواره باعث بروز حادثه و رشد آمار فوتی‌های معدن شده‌اند. یکی دیگر از چالش‌ها، سیاست‌گذاری نادرست دولت در حوزه نظارت بر معادن است. بازرسان و کارشناسان این حوزه مدعی‌اند که حقوق در نظر گرفته شده برای بازرسی از یک معدن و نوشتن گزارش‌های فنی آنقدر کم است که انگیزه کافی برای رسیدگی به‌معادن را ندارند.

پاسدار قالیباف رئیس‌مجلس ارتجاع طی سخنانی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس، در وحشت از پیامدهای فاجعه انفجار معدن طبس، با دجالبازی به‌پوچ و صوری بودن مصوبه‌ها و آیین‌نامه ایمنی کارگران در حکومت پلید آخوندها اعتراف کرد: 

مجلس ارتجاع -۳مهر ۱۴۰۳

آئین نامه ایمنی در معادن مصوب سال۹۱ زینتی و صوری نیست و باید مو به مو و با دقت رعایت شود. مجلس و قوه قضائیه پاسدار رعایت قانون هستند و در این زمینه سختگیرانه برخورد خواهند کرد. حق اولیه کارگر، کار در شرایط ایمن و استاندارد است و هیچ بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن این حق مسلم وجود ندارد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵- کنفرانس کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت در بروکسل

«گسترش تروریسم رژیم ایران در اروپا

ضرورت یک‌سیاست جدید از سوی اتحادیة اروپا»

۳‌مهر ۱۴۰۳ – ۲۴سپتامبر ۲۰۲۴

سخنرانی‌های

پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس‌کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت، نایب‌رئیس پارلمان اروپا از سال‌۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴

استرون استیونسون و پائولو کازاکا

صبح روز سه‌شنبه سوم مهر، کنفرانس «گسترش تروریسم رژیم ایران و ضرورت یک‌سیاست جدید از سوی اتحادیه اروپا» توسط کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت به‌ریاست پروفسور آلخو ویدال کواداراس در بروکسل برگزار شد. در این کنفرانس ارزیابی کمیته در جستجوی عدالت که از حمایت ۴۰۰۰‌قانونگذار در دو سوی آتلانتیک برخوردار است،  از سیاست اتحادیه اروپا در رابطه با فاشیسم دینی حاکم بر ایران با عنوان «سیاست شکست خورده اروپا در قبال ایران» ارائه و مبانی یک سیاست اصولی و توصیه‌های این کمیته به‌اتحادیه اروپا برای اتخاذ یک سیاست درست و واقعگرایانه ارائه شد. کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت،  اتحادیه اروپا را به‌نفی سیاست استمالت با‌رژیم آخوندی، اعمال قاطعیت و حمایت از مقاومت مشروع و سازمانیافته این رژیم فرامی‌خواند....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-نوزدهمین جلسه دادگاه قضائیه جلادان برای محاکمه غیابی

مجاهدین، ۳۶سال پس از حکم خمینی ملعون به‌اعدام

همه مجاهدین سر‌موضع

عقده حقارت و فوران سفاهت، پس از ثبت بین‌المللی نسل‌کشی و

  ارتکاب جنایت علیه‌بشریت و جنایات‌سبعانه توسط

رژیم اعدام و قتل‌عام

اراجیف بی‌سروته قاضی آخوندک  پس از ردیف‌کردن اسم چند کنوانسیون بین‌المللی خطاب به‌دبیرکل و مجمع عمومی ملل متحد‌: برای مبارزه با تروریسم نمی‌توان ملزم به کنوانسیونی شد که براساس آن چنانچه دادگاه صالحی اقدام به‌محاکمه متهمان و رسیدگی به‌کیفرخواست درباره متهمان اقدامات تروریستی می‌کند به میزبانی آن‌ها اقدام کرد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- سی‌و‌پنجمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام» در ۲۱زندان در شهرهای مختلف

«ما را در راه دفاع از حق زندگی زندانیان یاری دهید»

همدردی با خانواده‌های جانباختگان و مجروحان

انفجار معدن در طبس حاصل فساد ساختاری حکومت استبدادی

....فعالان کارزار سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام، با خانواده‌های جانباختگان صمیمانه ابرازی همدردی می‌کنند و آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه را دارند…

مادر شهید قیام - مزار محسن شکاری - تهران– ۱مهر‌۱۴۰۳

صدای یک خانم: امروز ۱۴۰۳یک مهره، من آمدم سر قبر محسن شکاری سربدار. بچه منم سربداره، من مادر دادخواه هستم. حمایت از سه شنبه‌های نه به‌اعدام، من دادخواهم...

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- تظاهرات بازنشستگان-معلمان-کارگران و غارت‌شدگان

علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

بازنشستگان مخابرات سنندج، بروجرد، مشهد، تبریز، ارومیه، خرم‌آباد، اصفهان، شیراز، ساری، مریوان، بازنشستگان بیجار،  معلمان نهضت سوادآموزی تهران -۲مهر۱۴۰۳

کارگران معدن طزره سمنان، کارگران پالایشگاههای پارس جنوبی، کارگران پایانه ها و مخازن پتروشیمی بندرماهشهر، راهداران شاهرود، غارت شدگان رضایت خودرو طراوات نوین قزوین – ۳مهر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- فدراسیون ایتالیایی حقوق بشر   

ما تمامی اشکال فشار و آزار و شکنجه علیه احزاب و گروه‌های کرد

ایرانی، پیشمرگه‌ها و خانواده‌هایشان در منطقه کردستان عراق را

محکوم کرده و آن را نقض آشکار قوانین و کنوانسیون‌های

بین‌المللی می‌دانیم

ما خواستار مداخله سازمان ملل و نهادها و سازمانهای حقوق بشری برای جلوگیری از آوارگی اجباری و دفاع از حقوق پناهجویان ایرانی مطابق با کنوانسیونهای بین‌المللی هستیم.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰-هشدار شریعتمداری نیابتی خامنه‌ای در کیهان

به‌پزشکیان در سفر به آمریکا

طیف بدنام و بد‌سابقه چه توطئه‌ای علیه دکتر پزشکیان در آستین دارند که ایشان را به‌دشمنی با ایران و اسلام و تن دادن به‌حقارت در مقابل آمریکا دعوت می‌کنند؟

پاسدار حسین شریعتمداری در یادداشت روز خود در کیهان ۲مهر تحت عنوان «آقای پزشکیان، مراقب این توطئه باشید!»نوشت: همزمان با سفر رئیس‌جمهور به‌نیویورک برای حضور در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد، برخی از مدعیان اصلاحات به‌ایشان توصیه کردند که در این سفر با ترامپ و هریس و سایر مقامات آمریکایی ملاقات کند! و از این دیدارها با عنوان «‌گره‌گشایی در نیویورک‌»! یاد کرده‌اند! توصیه حقارت‌بار مدعیان اصلاحات به پزشکیان در حالی است که؛ آمریکا به‌هیچیک از تعهدات بین‌المللی خود نسبت به‌ایران عمل نکرده است که برجام تازه‌ترین نمونه آن است....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱- دسته بندی جدید در مجلس رژیم علیه پزشکیان و قالیباف

خبرگزاری حکومتی انتخاب از دسته بندی جدیدی در مجلس رژیم خبر داد و تحت عنوان «علیه قالیباف و پزشکیان» نوشت: ابوالقاسیم جراره نماینده مجلس، خبر داده است که احتمالا فراکسیون سومی در مجلس شکل بگیرد.  این منبع افزود: نکته جالب آن است که گویا اگر این فراکسیون به‌وجود آید، علاوه بر آنکه در برابر فراکسیون انقلاب اسلامی تعریف می‌شود، علیه شخص قالیباف هم تعریف خواهد شد…طیف قالیباف متوجه شده‌اند که تشکیل فراکسیون سوم عملا برای مقابله با قالیباف است زیرا پایداری‌ها و شریانی‌ها تصور می‌کنند اگر بتوانند قالیباف را مهار کنند، خواهند توانست دیگر اصولگرایان را با فضاسازی‌های گسترده راضی به‌کوتاه‌آمدن یا دستِ‌کم سکوت کنند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲-  اظهارات پزشکیان مبنی بر کاهش تنش بین رژیم و اسرائیل

در جلسه دیدار با مدیران برخی رسانه‌های آمریکا،  عراقچی این اظهارات را  به‌شدت تکذیب کرد و گفت که پزشکیان به‌هیچ عنوان چنین اظهاراتی نداشته است. به‌فاصله کوتاهی بعد از این اظهارات عراقچی، فایل صوتی پزشکیان در جلسه دیدار با برخی مدیران رسانه‌های آمریکا توسط برخی رسانه‌های حکومتی منتشر شد. در این فایل صوتی پزشکیان گفته است: ما آماده‌ایم تمام سلاح‌هامون را بذاریم کنار، به‌شرط این‌که اسراییل هم بگذاره کنار . یه سازمان بین‌المللی بیاد تو منطقه امنیت را تامین کنه.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۳- خبرهای جنگ در منطقه             

به‌گزارش رویترز ۳مهر، حملات هوایی گسترده اسرائیل به‌جنوب لبنان‌، روز دوشنبه منجر به‌کشته شدن ۵۰۰نفر و زخمی‌شدن بیش از ۱۶۴۵‌نفر دیگر گردید.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه هشدار داد که حملات علیه حزب‌الله را گسترش می‌دهد و با اعلام پیامها و بیانیه‌هایی به‌غیرنظامیان لبنانی هشدار داد که از مناطقی که گمان می‌رود حزب‌الله در آنجا سلاح ذخیره کرده، فرار کنند.

تایمز اسرائیل روز سه‌شنبه به‌نقل از بیانیه حزب‌الله نوشت: در حملات موشکی شب گذشته به‌اسرائیل، یک‌کارخانه تأمینات نظامی در عمق ۶۰‌کیلومتری اسرائیل را با موشک‌های موسوم به‌«فادی» هدف قرار گرفته است.                        

به‌دنبال افزایش تنشها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، وزارت‌دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای بیشتری را به‌خاورمیانه اعزام می‌کند. سخنگوی پنتاگون در توجیه رسانه‌ای خود ضمن تأیید این موضوع گفت این تصمیم به‌عنوان یک اقدام احتیاطی در پاسخ به‌افزایش خطر گسترش جنگ در منطقه ارزیابی می‌شود.

نیویورک تایمز ۳شهریور نیز با انتشار این خبر نوشت آمریکا قصد دارد ۱۰هزار نیروی بیشتر به‌منطقه اعزام کند و افزود: این تصمیم پس از گفتگوی لوید آستین، وزیر‌دفاع آمریکا، با همتای اسرائیلی‌اش اتخاذ‌شد....                         وزرای امور خارجه کشورهای گروه هفت (G7) روز گذشته در اجلاس خود هشدار دادند کنش و واکنش‌های متقابل در خاورمیانه می‌تواند منطقه را به‌سوی یک درگیری گسترده‌تر بکشاند....                       

جوزپ بورل مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲شهریور افزایش تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان را یک جنگ تمام‌عیار توصیف کرد.                               

رویترز نیز در خبر جداگانه‌ای از لغو پروازهای بسیاری دیگر از شرکتهای هواپیمایی، از جمله لوفت هانزا، قطر ایرلاین، شرکت هواپیمایی اردن، سوییس ایر به‌فرودگاه بیروت خبر داد. گروه لوفت هانزا پروازهای خود به تل آویو و تهران را لغو کرد.

به‌نوشته کانال تلگرامی خبرگزاری نیروی تروریستی قدس،جواد ظریف معاون راهبردی پزشکیان روز ۳‌مهر درباره پاسخ رژیم اخوندی به‌ترور هنیه گفت‌: ایران که پس از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران خویشتنداری کرد، حق دارد در زمان دلخواه این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را که در خاک ایران انجام شد، تلافی کند. 

خبرگزاری فلسطینی وفا ۳شهریور نوشت در ادامه حملات پهپادی و بمباران اسرائیل به‌شهرهای جنوبی رفح و خان یونس و همچنین اردوگاه بریج و شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه چندین خانه مسکونی ویران و ده‌ها تن کشته و مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین روز سه‌شنبه در بیانیه‌یی اعلام کرد تا کنون ۴۱هزار و ۴۶۷تن بر‌اثر حملات اسرائیل در غزه کشته و ۹۵هزار و ۹۲۱تن مجروح شده‌اند.                                

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۳ـ انفجار و آتش سوزی در کارخانه گرمسار  

به‌گزارش رسانه‌های حکومتی روز دوشنبه ۲مهر بر‌اثر آتش‌سوزی و انفجار در کارخانه میعانات نفتی «آریا اطلس» واقع در شهرک صنعتی فجر گرمسار، ۲۵تن مصدوم شدند که حال ۲نفر از آنها به‌دلیل ۹۰درصد سوختگی وخیم است. بنا به این گزارش حریق در یک‌واحد تولیدی روغن تصفیه‌شده و هیدروکربن‌ها در شهرک صنعتی فجر گرمسار بر اثر انفجار یکی از مخازن روغن آغاز شد و بدلیل انفجار‌های پی در پی و سوختن مواد نفتی و روغنی دود سیاهی منطقه را فرا گرفته بود.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: