تظاهرات یاران شورشگر درکپنهاک دانمارک - حمایت از جان باختن کارگران معدن طبس

اخبار ایران و جهان دریک نگاه

 

۱-به‌دنبال فاجعه انفجار معدن زغال‌سنگ طبس و جان باختن ۵۰ کارگر زحمتکش، یاران شورشگر در کپنهاک دانمارک حمایت خود را از آنها اعلام کردند.

۲-یاران شورشگر در یوتوبوری و آرهوس تظاهرات کردند و از کارزار نه به اعدام حمایت کردند.

۳-وزارت خزانه‌داری آمریکا بیش از ده نهاد و کشتی را به‌دلیل دست داشتن در حمل و نقل نفت خام و گاز مایع رژیم ایران به سوریه و شرق آسیا به‌نمایندگی از نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله تحریم کرد.

بردلی تی اسمیت معاون موقت وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: رژیم ایران هم‌چنان به‌شدت به فروش غیرقانونی نفت و گاز مایع توسط سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان برای تأمین مالی نیابتی‌های تروریست و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود متکی است.

۴-در جلسه شورای حقوق‌بشر در ژنو نماینده کانادا گفت: ما بی‌توجهی رژیم ایران به حقوق‌بشر، از جمله استفاده از مجازات اعدام، شکنجه و سایر رفتارها یا مجازاتهای ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز را محکوم می‌کنیم.

نماینده دانمارک در شورای حقوق‌بشر نیز گفت: رژیم ایران باید اعدامها را متوقف کند، بازداشت شدگان خودسرانه را آزاد کند و به حقوق‌بشر همه ایرانیها از جمله زنان و دختران احترام بگذارد.

۵-مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در پیامی در شبکه ایکس نوشت، ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور قدرت نشان داد و در مقابل تجاوز رژیم ایران کوتاه نیامد. رژیم اکنون در تلاش است تا او را ترور کند، در آمریکا اختلاف افکنده و کارزار انتخاباتی او را هک کند. دولت بایدن هریس باید در برابر ین حملات ظالمانه علیه دموکراسی آمریکایی بایستد.

۶-در جلسه اضطراری شورای امنیت آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد گفت: به هر قیمت باید از جنگ تمام‌عیار جلوگیری کنیم.

به گزارش سایت کاخ‌سفید آمریکا، استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، عربستان سعودی، امارات، انگلستان و قطر در بیانیه مشترکی اعلام کردند: وضعیت بین لبنان و اسراییل از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ غیرقابل تحمل است و خطر غیرقابل قبولی را برای تشدید منطقه‌ای گسترده‌تر به همراه دارد. ما خواستار یک آتش‌بس فوری ۲۱ روزه در سراسر مرز لبنان و اسراییل هستیم تا فضایی برای دیپلماسی در جهت دستیابی به یک توافق دیپلماتیک مطابق با قطعنامه ۱۷۰۱ و اجرای قطعنامه ۲۷۳۵ در مورد آتش‌بس در غزه فراهم شود.

۷-به گزارش رویترز، فرمانده ارتش اسراییل روز چهارشنبه به سربازان گفت حملات هوایی سنگین به لبنان راه را برای عملیات زمینی احتمالی نیروهای اسراییلی علیه شبه‌نظامیان حزب‌الله آماده می‌کند .

۸-عراقچی، وزیر خارجه رژیم آخوندها، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه گفت: یک جنگ تمام‌عیار در لبنان حتماً تحمل نخواهد شد و نظام در برابر چنین تحول بزرگی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

لطفا به اشتراک بگذارید: