مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ شنبه

۱-مسعود رجوی-۷مهر۱۴۰۳

ضربة کیفی و کمرشکن به‌خامنه‌ای و رژیم ولایت 

سرنوشت حسن نصرالله ثابت کرد خامنه‌ای

کلان بازنده استراتژیک تروریسم و جنگ‌افروزی است

از روز‌اول گفته‌بودیم این جنگی است که دامن رژیم را هم خواهد‌گرفت

باید سر مار را هدف قرار داد و از خامنه‌ای قیمت گرفت

گفته بودیم و تکرار می‌کنیم که در موضوع فلسطین باید از رئیس

محمود عباس ریاست دولت فلسطین و سازمان الفتح و خواست‌های

برحق آنها در مورد مردم فلسطین حمایت کامل و جامع به‌عمل آورد

اما مهمتر از هر چیز آماده‌باش شورشگران برای آتش و قیام و سرنگونی نظام به‌دست مردم و مقاومت ایران است

رژیم در سراشیب سرنگونی است

انقلاب دموکراتیک و جمهوری دموکراتیک

به‌دست توانای مردم ایران پیروز می‌شود

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

                     

۲- اختاپوس عمامه‌دار ارتجاع و بنیادگرایی در تهران

صلح و آرامش را در این منطقه از جهان ربوده است

خامنه‌ای پدرخوانده مالکی و بشار و حزب‌الشیطان

و دیگر شبه نظامیان در عراق و سوریه و لبنان و یمن است

مسعود رجوی-۲۵‌فروردین ۱۳۹۷

ارتش آزادیبخش ملی ایران (شماره۶) - ۲۵فروردین۱۳۹۷

همه می‌دانند که خلیفه‌ارتجاع در تهران، اختاپوس عمامه‌دار ارتجاع و بنیادگرایی است که با دست‌درازی در عراق و سوریه و لبنان و یمن، صلح و آرامش را در این منطقه از جهان ربوده است. پدرخوانده مالکی و بشار و حزب‌الشیطان و دیگر شبه نظامیان در عراق و سوریه و لبنان و یمن است. خامنه‌ای در دیماه۹۵ می‌گفت که اگر جلوی «فتنه‌گران» را در سوریه نمی‌گرفتیم «باید در تهران، خراسان و اصفهان جلوی آنها را می‌گرفتیم». در خرداد۹۶ هم گفت‌:‌«در سوریه اگر این کاری که سرداران با ارزش ما انجام دادند، انجام نمی‌دادند، حالا باید در همین دور و بر و اطراف با اینها می‌جنگیدیم. باید در همین خیابانهای خودمان و شهرهای خودمان با اینها مبارزه می‌کردیم».

آخوند روحانی نیز در بهمن‌۹۴ می‌گفت: «اگر سرداران رشید ما در بغداد و سامرا و فلوجه و رمادیه ایستادگی نمی‌کردند، و اگر در دمشق و حلب به‌دولت سوریه کمک نمی‌کردند، ما امنیتی نداشتیم که بتوانیم‌(در مذاکرات اتمی) به‌این خوبی مذاکره کنیم». 

آخوند جلاد رئیسی هم در اردیبهشت‌۹۶ می‌گفت:‌«کاری که مدافعین حرم کردند، اینکه بجای سنگر زدن در خیابانهای تهران، امروز این سنگرها را در بسیار فرسنگ‌ها دورتر از تهران دارند پاسداری می‌کنند…». شگفتا که همین آخوندها به‌ویژه شیادان مدعی اصلاحات، برای فرونشاندن امواج قیام مردم ایران، این اعترافات را به‌روی خود نمی‌آورند و قیام‌کنندگان را از سوریه‌ای شدن ایران می‌ترسانند. علاوه بر این ارگانهای حکومتی از قبیل روزنامه جمهوری اسلامی اعتراف می‌کنند که دهها‌میلیارد دلار صرف حزب‌الله لبنان شده است. همان که سرکرده‌اش به‌صراحت می‌گفت:‌«ما در مورد این واقعیت که بودجه، درآمد، مخارج، هر آنچه که می‌خوریم و می‌پوشیم، اسلحه‌های حزب‌الله و موشکهایش، همه از جمهوری اسلامی می‌آیند شفاف هستیم… تا هنگامیکه ایران پول داشته باشد، ما پول خواهیم داشت».

از ۳۷سال پیش پیوسته گفته‌ایم‌: رژیم‌دجال و ضد‌بشری ولایت‌فقیه بدون سرکوب داخلی و صدور ارتجاع و تروریسم و جنگ‌افروزی بر‌پا نمی‌ماند. سرکوب و صدور ارتجاع و تروریسم و جنگ‌افروزی ذاتی تمام باندهای این رژیم بوده و در این مقولات هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. کما اینکه پاسدار فیروزآبادی رئیس قبلی ستاد‌کل نیروهای‌مسلح خامنه‌ای در اسفند۹۶ به‌صراحت درباره سرکوب قیامهای دانشجویان در سال۱۳۷۸ و استفاده از نیروهای سپاه در این رابطه گفت: «آقای روحانی تماس گرفت با آقای خاتمی، آقای خاتمی اول گفت که اگر سپاه میخواهد بیاید لباس تنش نباشد. گفتیم خیلی‌خوب میگوییم لباس نپوشند ولی، باید با اینها برخورد بشود. گفت حالا نمی‌شود که نشود، گفتیم نه نمیشود! یک کمی زور زد و بعدش گفت: بگویید جمع کنند هر کار می‌خواهند بکنند، بکنند...». واضح است که جنگ اصلی رژیم پلید‌ولایت با مردم ایران بر سر ربودن حق حاکمیت و رأی آزادانه جمهور مردم است.....

بالا بردن مشعل قیام در کانونهای شورشی در هر فرصت، هر زمان و هر مکان دستور کار و وظیفه مبرم انقلابی و میهنی است. ....

کشته شدن شیخ حسن نصرالله

و انهدام ستاد مرکزی حزب الله

در بمباران‌های سنگین، پیاپی و متراکم در بیروت

بیانیه حزب‌الله لبنان(اعلام کشته‌شدن حسن نصرالله)

ظهر شنبه ۷‌مهر حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌‌یی کشته‌شدن شیخ حسن نصرالله رهبر حزب‌الله را در بمبارانهای اسراییل در حومه جنوبی بیروت اعلام کرد و مصیبت وارده را به‌«امام سیدعلی خامنه‌ای ولی امر مسلمین» تسلیت گفت:

سخنگوی ارتش اسرائیل صبح شنبه ۷مهر اعلام کرد: ارتش اسرائیل حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله و یکی از بنیان‌گذاران آن را از بین برد. ارتش اسرائیل همچنین علی کرکی، فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله و تعدادی دیگر از رهبران آن نیز در حمله دیروز کشته شده‌اند. بر اساس اطلاعات دقیق ارائه‌شده توسط نهادهای امنیتی، هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل به‌مقر مرکزی حزب‌الله که در زیرزمین و زیر یک‌ساختمان مسکونی در منطقه جنوبی حومه‌شهر قرار داشت، حمله کردند. این حمله در حالی انجام شد که رهبران حزب‌الله در داخل مقر حضور داشتند و در حال هماهنگی عملیات بیشتر علیه اسرائیل بودند. این سخنگو افزود: جنگنده‌های اسرائیلی شب‌گذشته در عملیاتی هدفمند در جنوب سوریه، احمد محمد فهد، فرمانده عملیاتی حماس را به‌قتل رسانده است. این منبع مدعی شد احمد محمد فهد، فرماندهی عملیات موشکی از خاک سوریه به‌بلندیهای جولان را به عهده داشته است.

پیام خامنه‌ای،تحت عنوان «پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان»: سرنوشت منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله رقم خواهد زد. بر همه‌ مسلمانان فرض است که در رویارویی با رژیم غاصب با امکانات خود در کنار حزب‌الله بایستند.

... تغییر مکان خامنه‌ای در داخل ایران

و بردن او به‌مکان امن از ترس حمله و نفوذ

خبرگزاری رویترز گزارش داد دو مقام منطقه‌ای که تهران به‌آنها اطلاع داده است، به‌رویترز گفته است، خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران با تدابیر امنیتی شدید به مکان امنی در داخل کشور منتقل شده است. رویترز افزود: پس از اعلام اسرائیل مبنی بر کشته‌شدن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در حمله روز جمعه به‌جنوب بیروت، این منابع گفتند که ایران در تماس دائمی با حزب‌الله لبنان و دیگر گروه های نیابتی منطقه‌ای برای تعیین گام بعدی است.

پیام پزشکیان: انتظار می‌رود تمامی کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی با قاطعیت این جنایت را محکوم کنند. جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان، نشانه‌ای از استیصال جامعه جهانی در متوقف کردن ماشین تروریسم دولتی بوده و ثابت کرد که این رژیم بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است. انتظار می‌رود تمامی کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی، با قاطعیت این جنایت را محکوم کنند. دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود. مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران

   برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- کنفرانس «نه به‌اعدام، فراخوان به‌عدالت» در پارلمان ایتالیا

با حضور شماری از سناتورها و نمایندگان از احزاب مختلف

سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به‌صورت آنلاین

سخنرانان

خانم سناتور چینزیا پلگرینو عضو کمیسیون حقوق‌بشر سنا

سناتور رافائله اسپرانزون عضو کمیسیون‌خارجه و نایب‌رئیس گروه برادران ایتالیا در سنا

سناتور مارکو اسکوریا دبیر کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا‌

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون‌خارجه پارلمان ایتالیا

خانم گروپیونی عضو کمیسیون‌خارجه پارلمان ایتالیا

و سناتور پیشین روبرتو رامپی

خانم مریم رجوی

در حاکمیت دیکتاتوری دینی، اعدام صرفاً یک مجازات نیست

اعدام استراتژی یک‌رژیم نامشروع برای بقا در قدرت است

کارزار نه به‌اعدام در داخل و خارج ایران که توسط مقاومت ایران

پیش می‌رود، بخشی از جنبش مردم ایران برای سرنگونی

رژیم آخوندی است

خانم سناتور چینزیا پلگرینو عضو کمیسیون حقوق‌بشر سنا: قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال‌۱۹۸۸ که بیش از ۹۰درصد آنها از مجاهدین بودند، فصلی سیاه در تاریخ ایران است که توسط گزارشگر ویژه ملل متحد به‌عنوان جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی طبقه‌بندی شد.

سناتور رافائله اسپرانزون عضو کمیسیون خارجه و نایب رئیس گروه برادران ایتالیا در سنا: جنایات رژیم ایران علیه مردم شما، نه تنها علیه ایرانیان، بلکه علیه تمام بشریت است. مبارزات شما فقط برای آزادی مردم ایران نیست، بلکه برای تمام بشریت است و باید به‌عنوان یک نبرد جهانی برای آزادی و دموکراسی شناخته شود.

سناتور مارکو اسکوریا دبیر کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا‌: مبارزه برای آزادی و دموکراسی نمی‌تواند به‌تأخیر بیفتد.این مبارزه باید هر روز ادامه یابد.

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجه پارلمان ایتالیا: اروپا باید درک کند که رژیم ایران فقط مشکل مردم ایران نیست، بلکه یک تهدید جهانی است.

سناتور پیشین روبرتو رامپی‌: رژیم ایران مسئول کشتار سیستماتیک مردم ایران و مردم خاورمیانه است که از طریق گروههای تروریستی و مسلح که آنها را تأمین مالی می‌کند کشته می‌شوند.

روز سه‌شنبه ۴مهر ماه ۱۴۰۳ کنفرانسی در پارلمان ایتالیا با عنوان «ایران: نه به‌اعدام – فراخوان به‌عدالت» و با حضور شماری از سناتورها و نمایندگان مجلس این کشور از احزاب مختلف برگزار شد.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه سخنرانی و شرکت کرد. در این جلسه خانم نایکه گروپیونی که مدیریت کنفرانس را به‌عهده داشت در سخنان افتتاحیهٔ خود با اشاره به‌موج اعدام‌های دیکتاتوری آخوندی، گفت: من و ما امروز تصمیم گرفتیم در این روز، در ماه سپتامبر به‌دلیل بسیار مهمی برای پاسخ به‌یک فراخوان در حمایت از عدالت گردهم بیاییم. زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی در برابر خشونت شدید علیه حقوق‌بشر و افزایش اعدام‌ها که هیچ نشانه‌ای از توقف نیز ندارد، موضع بگیرد. می‌خواهم از خانم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران به‌خاطر حمایت و شجاعتشان تشکر کنم.  من با محبت فراوان به پرزیدنت رجوی سلام می‌کنم، او چراغ امید کسانی است که به‌حقوق و به آزادی معتقدند. 

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

در ادامهٔ این جلسه خانم رجوی در سخنان خود خطاب به‌نمایندگان پارلمان و سنای ایتالیا گفت: در مدت کوتاه روی کار آمدن پزشکیان رئیس جمهور جدید او حداقل ۱۸۰‌نفر اعدام شده‌اند. باید تاکید کنم که در حاکمیت دیکتاتوری دینی، اعدام صرفا یک مجازات نیست، اعدام استراتژی یک رژیم نامشروع برای بقای خودش است. در ۴دهه گذشته این اعدام‌ها همه را در‌بر گرفته است، از مخالفان سیاسی، بلوچ‌ها، ترکمن‌ها و هموطنان عرب و هموطنان کرد. از نوجوانان تا سالخوردگان. از دختران سیزده، چهارده ساله تا زنان باردار. 

طبق برنامه شورای ملی مقاومت ایران، به‌جای قضاییه جلادان، جامعهٔ ما به‌یک قضاییه مدرن و مستقل نیازمند است مبتنی بر اصل برائت، تضمین حق دفاع، حق دادخواهی، برخورداری از محاکمه علنی و استقلال و بی‌طرفی کامل قضات. دهه‌هاست سران رژیم در قبال جنایت‌های خود از هرگونه مجازات مصون هستند. کارزار نه به‌اعدام همهٔ پرونده‌های کشتار و نسل‌کشی توسط این رژیم را باز می‌گشاید. کشتار دههٔ‌۶۰ و قتل‌عام۶۷، کشتار قیام‌کنندگان قزوین در سال۱۳۷۳ و کشتار ۱۵۰۰‌جوان و نوجوان در قیام‌۹۸ و ۷۵۰‌نفر دیگر در قیام سال ۱۴۰۱. گزارش‌ اخیر گزارشگر ویژه ملل‌متحد در مورد حقوق‌بشر ایران، نور تازه‌ای بر واقعیت‌های کتمان‌شدهٔ نسل‌کشی در دهه۶۰ انداخته‌ است. بر طبق این گزارش، کشتار ‌جمعی، شکنجه و اعدام‌های ضدانسانی در دهه۶۰ در مورد اعضای مجاهدین، مصداق نسل‌کشی و جنایت علیه‌بشریت است. گزارشگر می‌افزاید جنایت علیه بشریت تا امروز ادامه دارد. از جانب مقاومت مردم ایران، ملل‌متحد، نهادهای بین‌المللی مدافع‌حقوق‌بشر و دولت‌های مختلف را به مقابله با حلق‌آویز زندانیان و کشتار قیام‌کنندگان فرا می‌خوانم. 

۱ – روابط دیپلوماتیک و تجاری خود با رژیم آخوندی را به‌توقف اعدام‌ و شکنجه مشروط کنند.

۲ – براساس صلاحیت قضایی جهانی، خامنه‌ای و سایر سردمداران رژیم و دیگر مسئولان جنایت علیه‌بشریت و نسل‌کشی را مورد حسابرسی قرار داده و برای آن‌ها احکام بازداشت بین‌المللی صادر کنند. 

۳ – از ملل متحد و کشورهای عضو می‌خواهیم رژیم را به‌پذیرش یک‌هیأت تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندان‌های ایران، به‌خصوص هزاران زندانی زیر حکم اعدام وادار کنند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- زاهدان

تظاهرات شبانه همراه با برافروختن آتش و بستن جاده

با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای، لعنت برخمینی 

جمعه۶مهر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵- جیش‌العدل اعلام کرد

 معاون فرمانده فراجا در شهرستان سیب و سوران به‌هلاکت رسید

سازمان جیش‌العدل طی اطلاعیه‌ای در ۷‌مهر اعلام کرد: فرزندان حماسه‌آفرین جهاد بلوچستان شب‌گذشته جمعه ۶‌مهرماه بر پایه اطلاعات دقیق موفق شدند معاون فرماندهی فراجا در شهرستان سیب و سروان را مورد هدف قرار داده و او را به‌مجازات اعمال خود برسانند. سازمان جیش‌العدل همانگونه که پیش‌تر بارها اعلام کرده است نیروهای نظامی رژیم تنها عنصر نگهدارنده این نظام هستند که با تبدیل شدن به‌آلت سرکوب برای رژیم ستمگر ولایت‌فقیه، باعث قوام این نظام جنایتکار شده‌اند. از اینرو به‌تمام نیروهای نظامی رژیم هشدار می‌دهیم که آنها اهدافی مشروع در مسیر سرنگونی این رژیم محسوب میشوند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- هفتاد و هفتمین اجلاس شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل در ژنو

سخنرانی نماینده انجمن بین‌المللی برای برابری زنان

و نماینده انجمن  لیگ تحقیق حقوق‌بشر

شهناز پرخیده ـ انجمن بین‌المللی برای برابری زنان
ما به‌شدت نگران تعداد بالای اعدام‌ها در جمهوری اسلامی هستیم. از ابتدای سال‌۲۰۲۴ تا پایان ماه اوت، بیش از ۴۴۰‌اعدام در ایران انجام شده است. تنها در ماه اوت، ۱۰۴‌نفر در ایران اعدام شدند. این آمار شوک‌آور و نگران‌کننده است. علاوه بر این، در تاریخ ۲۶‌اوت‌۲۰۲۴، یک‌اعدام در ملاء‌عام در شهر شاهرود انجام شد. در بامداد روز سه‌شنبه ۴‌اوت‌۲۰۲۴، حکم اعدام زندانی سیاسی رضا رسایی به‌طور مخفیانه و بدون اطلاع وکیل مدافع و خانواده‌اش اجرا شد. ....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

       

۷- تحریم ۷‌نفر از عوامل سایبری رژیم آخوندی

توسط وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۶مهر با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد ۷نفر از عوامل سایبری رژیم ایران را به‌عنوان بخشی از واکنش هماهنگ دولت آمریکا به عملیات دخالت و تأثیر‌گذاری در انتخابات۲۰۲۰ و۲۰۲۴ در فهرست تحریمهای خود قرار داد. این افراد عبارتند از:

- مسعود جلیلی، عضو سپاه پاسداران رژیم ایران

و ۶تن از کارکنان و مدیران یک‌شرکت امنیتی سایبری رژیم ایران با عنوان ایمن.نت پاسارگاد که قبلا با نام شرکت نت، پیگرد سماوات شناخته می‌شد و متهم به‌دخالت درانتخابات۲۰۲۰ آمریکاست. در بیانیه خزانه‌داری آمریکا اسامی ۶تن از کارکنان و مدیران تحریم‌شده این شرکت به‌این شرح اعلام شده است:

-علی مهدویان

-فاطمه صادقی

-الهه یزدی

-سید مهدی رحیمی حاجی آبادی

-محمد حسین عبدالرحیمی

-رحمت‌الله عسکری زاده

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- با ابلاغیه معاون اول پزشکیان

قیمت شیر خام بطور رسمی ۲۰درصد گران شد

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۶مهر نوشت:‌ غلامرضا نوری‌قزلجه- وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت شیر‌خام گفت: باتوجه به‌ابلاغیه‌ای که طی ۲روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور صادر کرد، قیمت شیر خام با ۲۰‌درصد افزایش نسبت به سال گذشته مورد تصویب قرار گرفت و ابلاغ شد و قیمت هرکیلوگرم شیر‌خام ۱۸هزار تومان در دامداری‌ها خواهد بود. خاطرنشان می‌شود قیمت شیر‌خام تا کنون ۱۵هزار تومان بوده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: