هزاران معترض شنبه در شهرهای بزرگ جهان خواستار پایان جنگ غزه شدند

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-رویترز گزارش داد:‌ هزاران معترض روز شنبه در چندین شهر بزرگ جهان به خیابانها آمدند و خواستار پایان دادن به خونریزی در غزه شدند. این در حالی است که این جنگ در اولین سالگرد خود در منطقه وسیع‌تری گسترش می‌یابد.

به گفته رویترز حدود ۴۰هزار تظاهرکننده حامی فلسطین در مرکز لندن راهپیمایی کردند و هزاران نفر نیز در پاریس، رم، مانیل و کیپ تاون تجمع کردند.

۲-دانا استرول، مقام ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا درامور خاورمیانه گفت: ”در حال حاضر نیروی کافی در منطقه هست تا اگر ایران وارد شود، ما می‌توانیم از اسرائیل دفاع کنیم و اینکار را خواهیم کرد.“

۳-نیویورک تایمز ضمن درج این اظهارات افزود: پنتاگون اعلام کرد”چند هزار“ سرباز آمریکایی دیگر را در منطقه مستقر خواهد کرد. یک مقام وزارت دفاع گفت تعداد آنها بین دو الی سه هزار خواهد بود و شامل کادرهای نیروی هوایی بهمراه سه اسکادران جنگنده دیگر، بعلاوه پرسنل خدماتی و حفاظتی آنهاست...

۴-ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، خواستار سربازان بیشتر شد تا از نیروهای آمریکایی در منطقه حفاظت کند و در دفاع از اسرائیل آنها را بکار بگیرد.

۵-واشینگتن پست نوشت:‌  رژیم ایران طی این مدت با شکست‌های پی در پی روبرو بوده است. از دست دادن فرماندهان نظامی خود و متحدانش در حملات اسرائیل، مرگ و به هم ریختگی در صفوف حزب‌الله و در پاسخ، حمله موشکی بالستیک به اسرائیل که تخریب آن محدود بوده است...

واشینگتن پست افزود: چندین مقام فعلی و سابق آمریکا ابراز نگرانی کردند که اسرائیل ممکن است از فرصت  برای حمله به تاسیسات غنی سازی اورانیوم رژیم ایران به عنوان تلافی حمله موشکی این هفته استفاده کند.

۷-گرگوری کوبلنتس، کارشناس منع توسعه هسته یی در دانشگاه جورج میسون گفت: «به احتمال زیاد این بار اسرائیلی‌ها تأسیسات هسته‌ای رژیم ایران را هدف قرار خواهند داد، چرا که بر این باورند رژیم ایران کار روی ساخت سلاح‌های هسته‌ای را از سر گرفته است»

۸-وزارت امور خارجه استرالیا، احمد صادقی، سفیر رژیم آخوندی در این کشور را به خاطر انتشار پستی در ستایش  حسن نصرالله، در حساب ایکس خود، احضار کرد. این دومین باری است که در سه ماه گذشته، سفیر رژیم به وزارت امور خارجه استرالیا احضار شده است.

۹-پاسدار حاجی‌زاده سرکرده هوا فضای سپاه پاسداران گفت: از یکی از کشورهای دوست رادار خریدیم اما در نهایت به ما تحویل ندادند. من خودم هفت سامانه راداری خریدم و پولش را هم دادیم اما سامانه رادار را به ما ندادند. فروشنده گفت شما باید یوزر دیگری بیاورید یعنی مصرف کننده نهایی ایران نباشد از یک کشور پول باید بدهید و پولش را هم از یک کشور دیگر غیر از ایران بدهید! در نتیجه مجبور شدیم با پول‌های پرداخت شده برویم کالاهایی بخریم که مورد نیازمان هم نبود. 

۱۰-عراقچی در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین بحث در حال حاضر موضوع آتش‌بس در لبنان و غزه است. در این زمینه رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

لطفا به اشتراک بگذارید: