گزیده‌ای از بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در سی‌ونهمین هفته در ۲۳زندان

با پیوستن زندان شیبان اهواز به  «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» شمار زندانهای شرکت‌کننده در سی ونهمین هفته به ۲۳زندان رسید.

زندانهای شرکت‌کننده عبارتند از: اوین (بند زنان، بند ۴ و ۸)، قزلحصار (واحد ۳ و ۴)، مرکزی کرج، تهران بزرگ، خرم‌آباد، اراک، اسد آباد اصفهان، نظام شیراز، بم، مشهد، لاکان رشت (بند زنان و مردان)، قائمشهر، اردبیل، تبریز، ارومیه، سلماس، خوی، نقده، سقز، بانه، مریوان، کامیاران و شیبان اهواز

زندانیان شرکت‌کننده در بیانیهٔ سی‌ونهمین هفتهٔ کارزار اعلام کردند: همزمان با سالگرد "اعتراضات ۱۴۰۱" و سالگرد جان‌باختگان این جنبش و تشدید بحرانهای داخلی و خارجی حکومت، شاهد شتاب فزاینده و گسترده اعدامها بوده و هستیم؛ که تنها در مهرماه امسال بیش از ۱۵۰تن به دار آویخته شده‌اند.

در بیانیه زندانیان اعتصابی آمده است: در یک اقدام سرکوبگرانه دیگر، ۴ زندانی سیاسی محکوم به اعدام از هموطنان عرب در زندان شیبان اهواز برای اجرای حکم به انفرادی منتقل شده‌اند که جانشان در خطر جدی قرار دارد.

زندانیان شرکت‌کننده در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در بیانیهٔ خود ضمن محکوم کردن این اعدامهای سیستماتیک، به تمام فعالان و نهادهای سیاسی، مدنی، صنفی و حقوق‌بشری و تمام وجدانهای بیدار داخلی و بین‌المللی برای مقابله با این سرکوبها فراخوان دادند.

زندانیانی که هر سه‌شنبه در اعتصاب غذا هستند هم‌چنین اعلام کردند: امروز ایستادن در برابر صدور و اجرای احکام اعدام باید بخشی از مطالبه اجتماعی باشد. این محقق نخواهد شد مگر با مقاومت، همبستگی و اراده جمعی.

لطفا به اشتراک بگذارید: