مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ سه‌شنبه

۱-عملیات قهرمانان کانون‌های شورشی‌

انفجار در تهران، گرگان و اسلام‌آباد غرب،

پاسخ آتشین به‌رژیم اعدام و قتل‌عام

گرگان – قضاییه جلادان حوزه ریاست دادگستری کل استان گلستان

اسلام‌آباد غرب - انفجار در فرمانداری سرکوبگر

تهران - انفجار در حوزه ولایت و جنایت

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲-اعتراض جلوی مجلس رژیم علیه اعدام

جمعی از مردم تهران امروز مقابل مجلس ارتجاع با ابراز خشم

نسبت به‌گسترش اعدامها تظاهرات کردند و از جمله شعار دادند.

اعدام نکنید اعدام نکنید.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳-تظاهرات یاران شورشگر مقابل پارلمان اروپا در استراسبورگ

سه‌شنبه اول آبان ۱۴۰۳

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-بیست و یکمین جلسه دادگاه قضائیه جلادان برای محاکمه

غیابی مجاهدین ۳۶سال پس از حکم خمینی ملعون به‌اعدام

همه مجاهدین سر موضع

 چنگ انداختن مجدد قضائیه جلادان به‌اموال مجاهدین

 هم‌زمان با ارائه لایحه بودجه ورشکسته پزشکیان به‌مجلس رژیم

آخوندک قاضی: هر گونه معامله اموال متعلق به‌اعضای سازمان ‌ مجاهدین ‌ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

سخنگوی مجاهدین در ۲۰شهریور

درباره احکام سرقت اموال مجاهدین گفت:

پزشکیان گفت پول گندم و دارو و بنزین نداریم

نوابغ نظام در قضاییه جلادان راه‌حل را پیدا کردند!

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-گرامیداشت شهیدان قیام۱۴۰۱

سنندج – شهید قیام رامین فاتحی – مهر۱۴۰۳

تهران – شهید قیام یلدا آقافضلی – مهر۱۴۰۳

اراک – شهید قیام مهرشاد شهیدی – مهر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-گزیده‌ای از بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام

در سی‌ونهمین هفته در ۲۳زندان

با پیوستن زندان شیبان اهواز به«کارزار سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام»شمار زندانهای شرکت‌کننده در سی ونهمین هفته به ۲۳زندان رسید. زندانهای شرکت‌کننده عبارتند از:

اوین (بند زنان، بند۴ و ۸)، قزلحصار (واحد۳ و ۴)، مرکزی کرج، تهران بزرگ، خرم‌آباد، اراک، اسد آباد اصفهان، نظام شیراز، بم، مشهد، لاکان رشت (بند زنان و مردان)، قائمشهر، اردبیل، تبریز، ارومیه، سلماس، خوی، نقده، سقز، بانه، مریوان، کامیاران و شیبان اهواز.

زندانیان شرکت‌کننده در بیانیهٔ سی‌ونهمین هفتهٔ کارزار اعلام کردند: همزمان با سالگرد "اعتراضات‌۱۴۰۱" و سالگرد جان‌باختگان این جنبش و تشدید بحرانهای داخلی و خارجی حکومت، شاهد شتاب‌فزاینده و گسترده اعدامها بوده و هستیم؛ که تنها در مهرماه امسال بیش از ۱۵۰تن به‌دار آویخته شده‌اند.

در بیانیه زندانیان اعتصابی آمده است: در یک اقدام سرکوبگرانه دیگر، ۴‌زندانی سیاسی محکوم به‌اعدام از هموطنان عرب در زندان شیبان اهواز برای اجرای حکم به‌انفرادی منتقل شده‌اند که جانشان در خطر جدی قرار دارد. زندانیان شرکت‌کننده در کارزار سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام در بیانیهٔ خود ضمن محکوم کردن این اعدامهای سیستماتیک، به‌تمام فعالان و نهادهای سیاسی، مدنی، صنفی و حقوق‌بشری و تمام وجدانهای بیدار داخلی و بین‌المللی برای مقابله با این سرکوبها فراخوان دادند. زندانیانی که هر سه‌شنبه در اعتصاب غذا هستند هم‌چنین اعلام کردند: امروز ایستادن در برابر صدور و اجرای احکام اعدام باید بخشی از مطالبه اجتماعی باشد. این محقق نخواهد شد مگر با مقاومت، همبستگی و اراده جمعی....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-اعتراضات بازنشستگان و کارگران

علیه سیاستهای ضد‌مردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی 

بازنشستگان۱۴۰۰تهران، بازنشستگان کرمانشاه، کارکنان صنعت نفت لاوان، پالایشگاه گاز پارس جنوبی و کارگران خدمات شهری آبدانان - اول آبان۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸-مجلس ارتجاع

ارائه لایحه بودجه پزشکیان در باتلاق ورشکستگی و جنگ‌افروزی

اولویت بودجه سپاه و ارتش تحت عنوان‌«تقویت بنیه دفاعی»

خالی‌کردن جیب مردم و زمینه‌سازی  برای گران‌کردن بنزین

پزشکیان: با توجه به‌شرایط موجود منطقه‌ای و تهدیداتی که متوجه ملت ایران است، در ارقام بودجه اطمینان حاصل شده که تقویت بنیه دفاعی یکی از اولویت‌های اصلی دولت باشد. یکی دیگر از چالش‌های موجود اصلاح در یارانه‌های انرژی ست. امروز هزینه تمام‌شده بنزین حدود ۸هزار تومان می‌باشد. هر‌لیتر بنزین وارداتی بین ۳۰تا ۴۰هزار تومان هزینه دارد.  امسال حدود ۹۰هزار‌میلیارد تومان و در سال آینده باید ۱۳۰هزار‌میلیارد تومان واردات بنزین انجام شود.

در بحث اصلاحات اقتصادی اکثریت اقتصاددانان متفق‌القول‌اند که اصلاح در نظام ارزی و نظام یارانه سوخت ضروری‌ست. بخش مهمی از انسجام بودجه مدیون حمایت مقام معظم رهبری‌ست. برای سال آینده اینجانب از ایشان تقاضا کرده‌ام مجوز استقراض دولت از صندوق‌توسعه‌ملی را در زمان تدوین لایحه صادر نمایند.

مجلس ارتجاع – اول‌آبان ۱۴۰۳

با توجه به‌شرایط موجود منطقه‌ای و تهدیداتی که متوجه ملت ایران است در ارقام بودجه اطمینان حاصل‌شده که تقویت بنیه دفاعی یکی از اولویت‌های اصلی دولت باشد.

در بخش عدالت‌محوری رهنمودهای مقام معظم رهبری، نحوه اجرا را مشخص کرده‌اند. .... اگر قرار بود مانند سالیان قبل منابع یارانه‌ها را به‌فروش حامل‌های انرژی مرتبط کنیم، نمی‌توانستیم رشد کافی برای حمایت از محرومین رو داشته باشیم همچنین ۲برابر شدن سقف مالیات اشخاص حقوق‌بگیر و صاحبان مشاغل نیز در راستای حمایت از گروه کم‌درآمد و کاهش شکاف‌طبقاتی‌ست... بخش مهمی از انسجام بودجه مدیون حمایت مقام معظم رهبری‌ست برای سال آینده اینجانب از ایشان تقاضا کرده‌ام که مجوز استقراض دولت از صندوق توسعه‌ملی را در زمان تدوین لایحه صادر نمایند و این استجازه باعث درج مصارف واقعی و لحاظ درآمدهای واقعی در بودجه شده است.

... در بحث اصلاحات اقتصادی اکثریت اقتصاددانان پیگیر اصلاحات تدریجی و عدم اتخاذ رفتار شوکآمیز در اقتصاد هستند آنان متفق‌القول‌اند که اصلاح در نظام ارزی و نظام یارانه سوخت ضروری‌ست در بخش ارزی حرکت به‌سمت تک نرخی، در تک نرخی ارز علاوه بر آن‌که موجب رشد اقتصادی در بخش صنعتی می‌شود. برای تامین کالاهای اساسی و افزایش تاب‌آوری در مقابل تحریم‌ها حفظ سیاست نرخ ارز ترجیحی ناگزیریم داشته‌باشیم.

یکی دیگر از چالش‌های موجود اصلاح در یارانه‌های انرژی‌ست میزان مصرف بنزین در سال‌جاری حدود‌۴۰درصد بالاتر از سال۱۳۹۸ می‌باشد این در حالی‌ست که رشد جمعیت و درآمد ملی بسیار کمتر از این است، امروز هزینه تمام شده بنزین بدون لحاظ قیمت نفت که شامل هزینه پالایش هزینه حمل فرآورده و هزینه جایگاه‌دار است حدود ۸هزار تومان می‌باشد و امسال حدود ۹۰هزار میلیارد تومان و در صورت ادامه وضع موجود در سال آینده باید ۱۳۰هزار‌میلیارد تومان واردات‌بنزین انجام شود و هر‌لیتر بنزین وارداتی بین۳۰ تا ۴۰هزار‌تومان هزینه‌دارد و این در حقیقت مشارکت و همدلی و همراهی همه سیاست‌گذاران و مجریان و قانون‌گذاران و فرهنگیان جامعه رو می‌طلبه....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹-آخوند رسایی عضو مجلس ارتجاع

با درخواست ۴۵نماینده و رأی کمیسیون امنیت ملی

پرونده انتصاب غیرقانونی ظریف در جایگاه معاونت ریاست‌جمهوری

به‌جلسه علنی مجلس ارجاع شد

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰-تحریم ۲۶‌نهاد به‌دلیل حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی ایران

و پاکستان توسط وزارت بازرگانی آمریکا

وزارت بازرگانی آمریکا ۲۶‌نهاد و شرکت را به‌دلیل حمایت از برنامه‌های توسعه تسلیحاتی و پهپادی رژیم ایران و پاکستان و کمک به‌اقدامات جنگی در اوکراین، در فهرست سیاه تحریم‌های خود قرار داد. این مراکز در امارات، چین، پاکستان و مصر مستقر هستند. از جمله ۹‌مرکز در پاکستان، ۶مرکز در چین و ۳مرکز در امارات‌متحده مستقر هستند. آنها برای تولید موشکهای کروز و پهپادهای تهاجمی رژیم ایران و برخی کشورها فعالیت می‌کردند.

معاون وزیر بازرگانی آمریکا در امور صنعت و امنیت تصریح کرد: برنامه‌هایی مانند برنامه سلاحهای کشتار جمعی رژیم ایران و برنامه پهپادی آن تهدید مهمی برای امنیت ملی آمریکاست.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱-تحولات جنگ در منطقه

اسکای نیوز: در بمباران دوشنبه‌شب جنوب بیروت توسط اسرائیل دست‌کم ۱۳تن کشته و ۵۷تن دیگر مجروح شدند.

ارتش اسرائیل: در بمباران دوشنبه‌شب جنوب‌بیروت انبارهای مهمات، مقرهای فرماندهی و پایگاه نیروی دریایی حزب‌الله هدف قرار گرفت.

خبرگزاری فلسطینی وفا: در حملات ۴۸ساعت گذشته اسرائیل به‌غزه ۱۱۷تن جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت فلسطین آمار قربانیان عملیات نظامی اسرائیل در غزه را ۴۲۷۱۸کشته و ۱۰۰هزار و ۲۸۲مجروح اعلام کرد.

کوچ اجباری ساکنان شمال غزه توسط اسرائیل

به‌گفته آژانس‌ملل‌متحد بیش از ۳۰۰هزار غیرنظامی فلسطینی در منطقه جبالیا محبوس شده‌اند.

ارتش اسرائیل: بامداد سه‌شنبه ۵موشک از خاک لبنان به‌سوی‌ تل‌آویو و ۵۵موشک تا بعد‌از‌ظهر سه‌شنبه به‌سمت منطقه جلیل شلیک شد.

یو.اس نیوز: حزب‌الله لبنان گفت در موشکباران بامداد‌سه‌شنبه اسرائیل دو پایگاه نظامی در نزدیکی تل‌آویو و یک پایگاه دریایی  در غرب حیفا را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل:‌از آغاز عملیات نظامی در لبنان تا‌کنون ۷فرمانده‌تیب ۲۱فرمانده گردان و ۲۴فرمانده گروهان حزب‌الله  کشته و بیش از ۳۲۰۰هدف شامل انبارهای مهمات سکوهای پرتاب موشک و مقرهای آن منهدم شده‌اند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: در حمله پهپادی روز دوشنبه ۳۰مهر به‌منطقه مزه در مرکز دمشق یک‌فرمانده حزب‌الله به‌نام ابوحسن کشته شد.

تایمز اسرائیل: ارتش اسراییل اعلام کرد روز‌دوشنبه در یک‌عملیات هدفمند مسئول بخش مالی حزب‌الله را در مرکز دمشق به‌قتل رساند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: گلوله‌باران مواضع شبه‌نظامیان وابسته به‌رژیم ایران در دیرالزور توسط نیروهای ائتلاف

رویترز اول ‌آبان۱۴۰۳: با افزایش تنش و نگرانیها در مورد درگیری گسترده در خاورمیانه، خطوط هوایی  پروازهای خود به‌تهران، تل‌آویو و بیروت را متوقف می‌کنند. نگرانی‌ها در مورد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه باعث شده است که خطوط هوایی بین‌المللی پروازهای خود را به‌این منطقه متوقف کنند یا  از استفاده از فضای هوایی آسیب‌دیده جلوگیری کنند....

خبرگزاری فرانسه: منابع حماس گفتند تا انتخابات ماه‌مارس آینده برای تعیین جانشین سنوار کمیته ۵نفری که پس از ترور هنیه تشکیل شد، رهبری این گروه را به‌عهده خواهد داشت.

روزنامه فرانسوی فیگارو: از ۷ اکتبر موضوع هسته‌ای ایران که با تهاجم به اوکراین در فوریه۲۰۲۲ متوقف شده بود، ناگهان به‌جلوی صحنه بازگشت. در ابتدا هدف حماس بود،  اما در نهایت هدف واقعی ایران خواهد بود که نیابتی‌های خود در خاورمیانه را با سلاح و ایدئولوژی تغذیه می‌کند.

آیا ایالات‌متحده می‌تواند از این جبهه جدید دور بماند؟ آمریکا روز پنجشنبه با آخرین نسل بمب‌های نافذ به‌انبارهای مهمات زیرزمینی حوثی‌ها در یمن حمله کرد. همان بمب‌هایی که می‌تواند سایت‌های هسته‌ای در ایران را بزند.

 پیام مستقیم به‌تهران

راجر ویکر رئیس‌جمهوریخواهان در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا

بسیار نگران‌کننده‌است که حساب‌های شبکه‌های اجتماعی طرفدار ایران  اطلاعاتی را منتشر می‌کنند که به‌نظر می‌رسد اطلاعات درز داده شده درباره عملیات و برنامه‌ریزی اسرائیل است. سال گذشته من‌ خواستار تعلیق مجوز امنیتی آرین طباطبایی به‌دلیل نقش او در یک عملیات اطلاعاتی ایرانی شدم.  به‌طرز شگفت‌انگیزی او هنوز در شغل خود باقی مانده است.

دوره گردی عراقچی در کویت و درخواست جلوگیری از حمله اسرائیل :

پیام ما کاملا روشن و شفاف است رژیم صهیونیستی به‌دنبال گسترش جنگ در منطقه است و ما باید جلوی این فاجعه را در منطقه بگیریم. تمام همسایگان به ما اطمینان داده‌اند که اجازه نمی‌دهند از خاک یا فضای آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود. این انتظاری است که از همه کشورهای دوست و همسایه ما می‌رود. ما از نزدیک تحرکات پایگا‌ههای آمریکا در منطقه را رصد می‌کنیم و مراقب تمامی حرکات و پروازهای آنها هستیم. ما اطلاعاتی در مورد  پایگاه آمریکا در کویت داریم که به‌مقام‌های این کشور منتقل خواهیم کرد.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲-بیانیهٔ چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

  فصل هشتم - بخش سوم

   برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید                       

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: